raam rechtsvoor wil niet meer open....

Gestart door cotton, 24-08-2012 16:52:45

Vorige topic - Volgende topic

cotton

hallo,
Toen ik afgelopen week het rechtervoorraam omhoog wilde doen, bleef het raam beneden.Tthuisgekomen nog maar eens geprobeerd en....het raam ging omhoog. Kan een keer gebeuren, dacht ik!
's Avonds, onder het rijden, nog weer geprobeerd, het raam bleef dicht (achteraf gelukkig maar, we kregen tot twee keer toe een verschrikelijke regenbui zoals nog nooit gehad.....moet er niet aan denken dat het raam toen open was geweest en niet dicht kon!!)
Gistermiddag eerst maar eens even de zekering bekeken. (een zekering die ik totnu toe nog niet kende, helemaal dicht en van metaal,  nr. 37 in het zekeringkastje) Zekering eruit, er weer in en....het raam kon weer omlaag en omhoog! ??? Toen de zekering er nog eens uit, bekeken, schoongemaakt en weer gemonteerd. Nu ging het raam weer niet naar beneden!! Om moedeloos van te worden.
Daarna hebben we het deurpaneel verwijderd en de stekkers doorgemeten. Stroom op de kabels/stekker, dus daar zit het niet in. Toen de schroefjes (wij dachten van de raammotor) van de electromotor losgedraaid en het kapje van de electro er af gepakt. Daar leek het of er koperdraadjes gebroken waren.
Nu mijn vraag: kan het wezen dat de electromotor doorgebrand is? Is zo'n motor los te koop of moet ik op zoek naar een complete raammotor?

-D©©©L-

cotton

volvobug

Reageert het raam niet op allebei de schakelaars, dus schakelaar bestuurderszijde en schakelaar passagierzijde?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cotton

het raam reageert nergens meer op, niet op de linker en niet op de rechterschakelaar. Zoals ik al aangaf, er staat wel stroom op de kabels tot aan de motor in de rechterdeur. het rare van het geheel vind ik dat hij het nog 1 keer deed nadat de zekering eruit gehaald was en teruggeplaatst. Daarna niets meer. ik heb me eerst even verdiept via het zoek systeem van het forum en vond daar dat de motor wel eens "door wil branden" als ie te zwaar moet werken. Ik heb aan de buitenkant van de voorramen zgn. windkapjes, zodat het raam een klein eindje open kan bij regen en er dan gaan water binnekomt. Deze kappen zitten onder het rubber gedrukt zodat het raam misschien wat zwaarder open en dicht gaat....de motor moet dus harder werken om de ramen open en dicht te krijgen.

djkain

ik heb vandaag ook zoiets zott gehad,

ik kom thuis, (aangezien mijn airco niet werkt doe ik mijn raam open)
ik wil mijn raam dichtdoen, niets...

ik hoor bij naar beneden klikken een relais, naar boven hoor ik een heel zacht geluidje gedurende 1seconde...

na een tijdje proberen en opzoeken, gaat dit ineens terug,
gaat perfect naar beneden, naar boven, naar beneden, naar boven... :--)

freaky!