rammel in de hoofdsteun

Gestart door berkel, 25-08-2012 17:07:41

Vorige topic - Volgende topic

berkel

Hallo allemaal,

ik heb last van een zeer irritante rammel in de rechter hoofdsteun van onze v70.
Ik heb al even gekeken maar krijg de hoofdsteun niet van de stoel.
Om nou de stoel de wisselen vind ik ook een beetje zonde.

Heeft iemand hier ervaring mee? of wellicht een oplossing?

:eusa_pray:

razorx

Ik weet niet hoe het bij de nieuwere 70's zit, maar blij de classic zitten in rechte lijn onder de stangen van de hoofdsteun twee "drukplekjes".
Ehh voor de duidelijkheid: Links en rechts één. Als je links en rechts tegelijk indrukt kan je de hoofdsteun naar boven trekken.

Het gerammel is waarschijnlijk wat speling.

Jeroentjuh

De 2 ronde buizen waarmee de hoofdsteun in de stoel zit iets ovaal maken in de bankschroef zodat ze wat strakker in de stoel komen te zitten....

elianmars

Citaat van: razorx op 25-08-2012 17:26:41
Ik weet niet hoe het bij de nieuwere 70's zit, maar blij de classic zitten in rechte lijn onder de stangen van de hoofdsteun twee "drukplekjes".
Ehh voor de duidelijkheid: Links en rechts één. Als je links en rechts tegelijk indrukt kan je de hoofdsteun naar boven trekken.

Is bij de N hetzelfde.

berkel

het gerammel zit echt in de hoofdsteun zelf. Ik vermoed dat het kunstof binnenwerk los raakt. Zal eens kijken of ik de drukpunten kan vinden.

Jeroentjuh

Citaat van: berkel op 25-08-2012 17:54:53
het gerammel zit echt in de hoofdsteun zelf. Ik vermoed dat het kunstof binnenwerk los raakt. Zal eens kijken of ik de drukpunten kan vinden.

Dat kan haast niet, is een stuk schuim met wat stof eroverheen en 2 buizen erin. Of je moet een hoofsteun hebben met een microfoon eraan en een luidspreker in de hoofdsteun zelf....

Maar meestal zijn het de buizen die wat speling hebben in de stoel, iets ovaal maken is de oplossing, ze moeten goed strak zitten.....

berkel

Okay zou best kunnen dat het gewoon die buizen zijn.
Moet je hiervoor de bekleding verwijderen van de hoofdsteun of maak je het deel ovaal wat weer terug in de stoel gaat?

Jeroentjuh

Citaat van: berkel op 25-08-2012 18:05:50
Okay zou best kunnen dat het gewoon die buizen zijn.
Moet je hiervoor de bekleding verwijderen van de hoofdsteun of maak je het deel ovaal wat weer terug in de stoel gaat?

Het deel wat in de stoel gaat. Kun je de rammel niet oproepen door beetje op de stoel/hoofdsteun te bonzen?

berkel

ja hij rammelt ook als ik er tegen tik. Krijg alleen de hoofdsteun niet los. Zit de ontgrendeling aan de voor of achterzijde en hoever naar beneden?

elianmars

berkel

super bedankt voor de foto! Ik heb er op gedrukt en je voelt een soort lipje aan één zijde de andere zijde zit niets. Ik denk dat deze afgebroken is. Je kan duidelijk voelen dat er iets mist.

Ik zal eens kijken hoe ik dit kan oplossen.

Sbv

Met 2 man proberen ? 1 trekken aan de hoofdsteun en de andere de lipjes induwen

Ewout Schalkwijk

En ik dacht dat ik iets heel unieks had. >:( Al dagen zoek in naar deze rammel, plotseling ontdek ik dat het in de passagiershoofdsteun zit. Toch even zoeken in het forum omdat te kunnen melden dat ik nu toch echt iets heel raars had...

Gelijk de 1e hit: rammelende hoofdsteunen. Binnen 2 minuten opgelost. Wat een gaaf forum toch he? Jammer dat 'N'-en nog steeds 'non grata' zijn, maar veel fixes werken ook voor die zoals ik hier lees.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein