m'n blauwe trots

Gestart door H_Rovers, 26-08-2012 22:02:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Dat lijkt me dan aardig aan de prijs.. Tenminste voor een verdampersysteem.
Zeg dat je € 300,- betaald voor het flashlube systeem, kost de gasinstallatie je € 2000,-

Nu heb ik geen ervaring met Prins, maar dit lijkt me gewoon een verdampersysteem, als ik dan zie dat Mesman al adverteert met € 1650,- (nu zal die 5e cylinder de prijs wel iets opstuwen, maar vast geen € 400,-).

Ik zou nog een rondje verder bellen/mailen naar de gasinbouwers bij je in de buurt en dan een vergelijking maken met wat je wordt aangeboden.

In m'n vorige auto had ik een installatie van AG, daar heb ik nooit al te veel problemen mee gehad in 6 jaar en 160.000km.. Was ook een verdampersysteem.. Destijds was de inbouw daarvan € 1500,- (via de dealer maar wel al in 2006)..

Ik zou even gaan shoppen  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

H_Rovers

Ik ben vandaag bij Car Care Wallingant geweest, aardige kerel, prijs was nu nog eens €100 lager dan over de telefoon, namelijk €1895. Flashlube vond ie niet nodig, ze bouwen zelf erg veel v70 (vooral n) om en doen het niet standaard. Geen probleem volgens hem. Ik denk dat ik het voor die €100 wel maar laat doen. Al met al goede indruk van het bedrijf, en het scheelt erg veel ivm Mesman.

Ludo

Citaat van: H_Rovers op 01-09-2012 20:26:39
het scheelt erg veel ivm Mesman.

Heb je Mesman al geconfronteerd met het grote verschil?.
Wat was de reactie?.

H_Rovers

Dat heb ik (nog) niet gedaan. Deel van het prijsverschil zit hem trouwens ook in de extra's; flashlube is een stuk goedkoper (maar €100, wel het oude niet-electronische systeem), geen extra kosten voor plaatsing achter de benzineklep, en dus zo'n €300 op het systeem zelf. Daarnaast, heb ik ook wel vertrouwen in Wallinga, heb een volvo zien staan waar zij LPi in hebben gebouwd en dat zag er keurig uit. Maw, waarom niet bij hun?

henry classic v70

Dan komt het verschil waar ik over sprak in het LPG topic toch flink in de buurt; dat Mesman € 400,= duurder is dan Boertien.... (Vialle LPI)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

H_Rovers

Maar wordt dat prijsverschil ook op een of andere manier gerechtvaardigd? Het is op dit forum een geel populair adres, maar ik vind hem vooral duur.

UserID6342

Een hoop mensen lezen zich eigen iets wat (beperkt) in en gaan dan naar Mesman toe. In mijn woorden, ze krijgen een hard plassertje van/bij de naam Mesman. Er zijn echter genoeg andere LPGboeren die mooier / beter en vaak goedkoper werk leveren.  Mesman was vroegah heilig met LPGinbouw bij de turbo-blokken van Volvo, maar die tijd is allang voorbij.

Een beetje, zichzelf respecterende, LPGboer levert vaak gewoon beduidend netter werk als Mesman.  En vaak dus ook tegen een beter tarief.  Zoals ik al vaker heb gezegd; van alle auto's die hier komen en waar het LPG-gebeuren van Mesman erin ligt, zijn er slechts 1 of 2 waarbij het echt perfect is gebeurt.  Rest is allemaal knaaiwerk in mijn ogen en zou je gewoon niet kunnen maken.

mehn

Citaat van: Dirk342 op 03-09-2012 07:39:15
van alle auto's die hier komen en waar het LPG-gebeuren van Mesman erin ligt, zijn er slechts 1 of 2 waarbij het echt perfect is gebeurt.  Rest is allemaal knaaiwerk in mijn ogen en zou je gewoon niet kunnen maken.

Dirk wil je dit a.u.b. nuanceren?

Er zijn 1 of 2 auto's die JIJ gezien hebt waarbij JIJ vind dat dat de enige zijn waar het goed gebeurd is.
Van de auto's waar Mesman LPi heeft ingebouwd die JIJ niet gezien hebt kun JIJ niet zeggen dat het "knaaiwerk" is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Ik zal het idd even nuanceren Maikel; van de 100 auto's die hier komen met het LPG ingebouwd door Mesman zijn er 1 of 2 perfect afgeleverd.  Over de rest heb ik geen mening / kan ik geen oordeel over vellen.  Niet nu Mesman veren in zijn kont drukken terwijl het bij de meeste er gewoon niet netjes inzit (en dat weet je zelf ook !)

mehn

Citaat van: Dirk342 op 03-09-2012 14:26:59
Niet nu Mesman veren in zijn kont drukken

Ik druk Mesman geen veren in zijn kont  :eusa_naughty:

Ik nuanceer allen het feit dat jij Mesman zwart maakt door te beweren dat 98 tot 99% van de door hen ingebouwde installaties prutswerk zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marty__Mouse

#40
Citaat van: H_Rovers op 01-09-2012 20:26:39
Ik ben vandaag bij Car Care Wallingant geweest, aardige kerel, prijs was nu nog eens €100 lager dan over de telefoon, namelijk €1895. Flashlube vond ie niet nodig, ze bouwen zelf erg veel v70 (vooral n) om en doen het niet standaard. Geen probleem volgens hem. Ik denk dat ik het voor die €100 wel maar laat doen. Al met al goede indruk van het bedrijf, en het scheelt erg veel ivm Mesman.

Ik zou ook zeker voor Flashlube gaan, het is een extra stukje zekerheid waarvoor je relatief weinig betaald en omdat je hoogstwaarschijnlijk vaste klepstoters hebt is het denk ik wel een verstandige toevoeging. Wat vroeg Mesman voor een prijs dan? Vergelijk je wel exact dezelfde installaties? LPI tegen dampgas is natuurlijk appels met peren, zeker qua prijs..


Citaat van: henry classic v70 op 02-09-2012 17:51:37
Dan komt het verschil waar ik over sprak in het LPG topic toch flink in de buurt; dat Mesman € 400,= duurder is dan Boertien.... (Vialle LPI)

Citaat van: H_Rovers op 02-09-2012 11:27:51
Dat heb ik (nog) niet gedaan. Deel van het prijsverschil zit hem trouwens ook in de extra's; flashlube is een stuk goedkoper (maar €100, wel het oude niet-electronische systeem), geen extra kosten voor plaatsing achter de benzineklep, en dus zo'n €300 op het systeem zelf. Daarnaast, heb ik ook wel vertrouwen in Wallinga, heb een volvo zien staan waar zij LPi in hebben gebouwd en dat zag er keurig uit. Maw, waarom niet bij hun?

Het electronische systeem van Flaslube kost € 250,- / € 300,- dus dan wordt dat verschil in het systeem geen € 300,- maar € 150,-.. Vind ik nog wel een verschilletje.. Overigens moest ik € 50,- betalen voor het plaatsen van de vulnippel achter het benzineklepje, dat dan weer wel.. ;)

Zoals ik ook al in het andere topic zei maakte het voor mij niets uit qua prijs, ik heb het bij Boertien opgevraagd en bij Mesman en kreeg op € 5,- exact dezelfde prijs voor Vialle LPI met elek. flashlube..

Ik heb geen banden met Mesman en de reden dat ik voor hem heb gekozen is puur omdat hij niet duurder was dan mijn vergelijkende materiaal en ik veel goede verhalen over hem gelezen heb.. Hoewel ik weet dat niet iedereen even tevreden is over zijn inbouwkwaliteiten  ;D

Maargoed, dat was voor mij vorige maand al de reden om voor hem te kiezen en ik ben erg tevreden, mijn enige andere ervaring die ik heb is met een lokale gasboer in Zevenaar en met Verdampère (maar die bouwt helaas niet in) en verder heb ik mijn vorige installatie door Lex Vilier laten inbouwen en daar was ik juist niet heel tevreden over.. Niet zozeer de inbouw maar meer de afhandeling van klachten e.d. die later optraden..
Dus vandaar mijn keuze voor Mesman..

Maar als jij een goed gevoel hebt bij Wallinga, moet je het vooral daar in laten bouwen.. Het is tenslotte jouw auto en iedereen hier heeft zijn eigen mening en eigen ervaringen; dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Zo kan ik me heel goed voorstellen dat Dirk zich (terecht) ergert aan een slordige inbouw van Mesman, terwijl iemand die er geen verstand van heeft (ik) dat wellicht a) niet ziet en b) niet zo heel veel uitmaakt als het maar goed werkt..


DISCLAIMER: puur mijn eigen mening, ik probeer niemand veren in z'n kont te stoppen.. Vind ze veel te lekker zitten in m'n eigen reet ;-)  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Wout309t

In mijn ex-850, nu van Rovelra, had het zeker netter gekund... Het leek alsof ze veel haast hadden in elk geval.
Mocht ik het nog eens laten doen: 100% zeker geen Mesman meer.
2011 V70 2.0T R-Design MT

UserID6342

#42
Thnx Wout, eindelijk iemand die me openlijk durft te steunen...  En er zijn er wel meer op het forum, maar daar gaat het niet om.  

Waar het wel omgaat is net zoals Maarten zegt; vind jij het fijn dat Mesman het doet, lekker heengaan.  Heb je liever een andere inbouwboer (vaak goedkoper en nettere inbouw) daar lekker heen gaan.

Maar de tijd dat Mesman heilig / de man was voor de turbo-blokken is heel lang geleden.  En dat is wat ik, en met mij een aantal anderen, ook steeds zeggen / beweren.  Als iemand googelt op volvo 850 turbo /70 turbo en LPG komen ze automatisch hier terecht.  De eerste pagina's iedereen vol lof over Mesman en de wat meer kritische berichten die verderop staan lezen ze niet / komen ze niet aan.

)()()sT

Het heeft niet echt wat met openlijk steunen te maken. Wouter zegt dat het wel wat netter had gekund, en ja, ook ik erger me aan de te korte leiding die dus recht boven m'n expansievaatje zit.
Maar jij noemt het kaaiwerk, rotzooi, crap en dat is wat anders als "had netter gekund."

En ja, ook ik zal in de toekomst waarschijnlijk wel naar anderen gaan; onze Belgische vrienden zijn ZEER behulpzaam, kundig en kunnen ook de papierhandel regelen.

H_Rovers

Ik heb contact gehad met Limburgse lpg techniek in België, zij konden me niet helpen met de keuring.