wel of geen lpg op t5r '95?

Gestart door Rollo, 27-08-2012 21:20:31

Vorige topic - Volgende topic

snix

Wat is het verbruik (op dit moment gemiddeld op benzine)
Wat is het totaal aan wegenbelasting zonder lpg per jaar
Wat is het totaal aan wegenbelasting met lpg per jaar
Wat kost 1 liter benzine
Wat kost 1 liter lpg

Aangezien dit allemaal duitse prijzen worden moet je me ff helpen
Zal een berekening maken met een BEP zonder aanschaf gas installatie. Kun je zien hoe snel je hem terug gaat verdienen.

EDIT: moet je hem bij jullie ook nog ander verzekeren. In nl is dat zo omdat ze er vanuit gaan dat je meer kilometers maakt (wel in mijn geval: centraal beheer)

rvegting

De LPG installatie in onze 'oude' 854 T5 uit 1995 is pas 5 jaar oud... Is overbouwen een optie? Mag je de rest van de auto voor onderdelen hebben :-)
Volvo 855 2.3i T5 Sportsline (okok... hij is van mijn vrouw!)
Chevrolet G30 Ambulance 1981 "Yara"
Volkswagen Transporter T4 1997 "Boomer"
Seat Alhambra 2012

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 28-08-2012 00:18:01
Het is een fabeltje dat je geen dampgas injectie kan gebruiken in een T-5,

Rollo, hier moet je op inspringen.
Maak met NinaPaul een schriftelijke afspraak, dat als je je motor in de soep draait met die ouderwetse installatie, dat je van hem een splinternieuwe motor krijgt.  :D

Rollo

berekenen lukt wel maar ninapaul zegt kan wel rest roept kan niet, is er iemand verder die ervaring heeft . Dwz t5 en gewoon lpg geen lpi.En niet van 'ik heb gehoord van' en 'ze zeggen altijd dat' als je daarna luistert dan rijdt iedereen straks in een zo'n balkrimpende golf tdi.

UserID6342

denk net dat je ze hier zult vinden.... Een turbo met dampgas of dampgasinjectie....

NinaPaul

Citaat van: Ludo op 28-08-2012 21:03:15
Citaat van: NinaPaul op 28-08-2012 00:18:01
Het is een fabeltje dat je geen dampgas injectie kan gebruiken in een T-5,

Rollo, hier moet je op inspringen.
Maak met NinaPaul een schriftelijke afspraak, dat als je je motor in de soep draait met die ouderwetse installatie, dat je van hem een splinternieuwe motor krijgt.  :D

Dat doe je met de leverancier/inbouwer van de betreffende installatie.
Er zijn legio auto's met turbo's die prima op dampgas injectie (systemen) draaien.

Dan is er nog iets anders "ouderwets" zijn de huidige dampgas injectie systemen ook niet meer.
Neem bijvoorbeeld de systemen voor directe (benzine) injectie motoren.

Net zoals het feit dat je ook diesel motoren met lpg kan laten draaien, al heb ik al 2 aggregaten zien draaien erop toch blijft men beweren dat het niet zou kunnen. Ach, het zal allemaal wel :D

Zie net de laatste opmerking, ik heb het dus over een dampgas injectie systeem. Niet over een venturi/gasring systeem.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Er zijn er hier verschillende die met een turbo en dampgasinjectie rijden.
Geen enkele wil/kan een uitdraai voorleggen van een afr meting bij vollast.
Tijdens rollenbankmeetingen hebben we er ook verschillende gezien...

Vraag maar eens aan Chris (940 turbo) en Dave T5 (V70N R) bv, hoeveel aanpassingen zij hebben moeten doen voor dat deel in orde was, en dan nog maar nipt, dat met Prins VSI.
Kostprijs is dan véél duurder dan een LPi installatie.

Rollo

mmm wordt het toch een V70 diesel,iemand nog zin in een t5r?