Snelheidsmeter doet het niet meer

Gestart door dakar2012, 27-08-2012 21:37:08

Vorige topic - Volgende topic

dakar2012

Heren wie weet raad? Ik heb de reactie stangetjes/armpjes off what ever vervangen. Ik vermeld dit er even bij gezien andere topics. Maar de snelheidsmeter is er mee opgehouden. Ik ben sinds kort in het bezit van een 850 10 kleppertje uit 94. Vraag is waar moet ik de oorzaak zoeken.  bij de wielen of ligt het probleem bij de tandwieltjes in het klokkenhuis?

mehn

Heb je een ABS sensor losgekoppeld?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

bij een '94er zou de abssensor niet van invloed moeten zijn

dakar2012

Nee niks losgekoppelt. Alsdat zo zijn had ik wel geweten of moeten weten toch. Ik begrijp alsdeze los zit ABS het dus ook niet meer doet. Morgen maar eens kijken. Vind het wel vreemd, maar ja check check dubbel. check. Gaat dus een paar weken goed en dan in een keer geen snelheidsmeter meer. Was al weer blij klusje geklaard op naar het volgende, toch weer terug. dank je voorje snelle reactie

Broabander

Snelheidsmeter, dus enkel de wijzer? Of alleen het telmechanisme?

Optie 1: even de schopplaat onder het dashboard aan bestuurderszijde loshalen en de stekker aandrukken en anders losmaken en contactspray of iets dergelijks

2: tellerwieltje
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

VarioMaat

dus bij optie 1 (alleen uitval snelheidsmeternaald) stekker onder dashboard (boven de pedalen?) loshalen en controleren?

Heb dus ook een probleem met een dansende snelheidsmeternaald. De kilometers tellen dan ook minder snel, omdat deze corresponderen met de aangeduide snelheid. Tandwieltje is al eens vervangen door messing exemplaar....

Kun je de plaats van die stekker iets exacter aanduiden? Is misschien nog een optie. Anders vervangen van sensor op versn. bak of eventueel de hele klokkenwinkel/printplaat.

Alvast bedankt voor je hulp.

Arjan