trillende remmen, zelfs na vernieuwen remmerij

Gestart door ruspek, 27-08-2012 22:44:25

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

Stomme vraag maar heb je orginele remblokken gemonteerd?
Ik heb namelijk hetzelfde gehad en na advies van Dirk orginele gemonteerd en nadien geen last meer gehad van trillerij.

MVeldhuis

Citaat van: EdenAli op 07-09-2012 22:05:27
Ik heb namelijk hetzelfde gehad en na advies van Dirk orginele gemonteerd en nadien geen last meer gehad van trillerij.

Dan had je waarschijnlijk niet direct trillerij maar nadat je een paar seconden flink remde en de remmen dus op temperatuur kwamen?

EdenAli

ruspek

Vanochtend even gekeken.

In ieder geval was het veertje / klemmetje RA kapot. Het leek dat hierdoor het binnenste remblok RA niet meedeet. Remblokje (naadje dat erin zit) zat ook helemaal vol met "gruis" Nieuw klemmetje erop en hopen dat het nu goed is.
Kon helaas niet verder kijken, vrouwlief moest weg met de auto  :-[

even terug komen op de vragen die gesteld zijn:
-Tijdens montage schijven zijn de naven zeer goed schoolgemaakt en gevlakt
- wat zijn "originele" remblokken. Ik heb er in ieder geval geen hankie-tankie-spul opzitten maar remblokken van Bosch (achter) en TRW (voor) schijven zijn van ATE (achter) en TRW (voor). Lijkt me niet dat dit inferieure spullen zijn.

Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

MrCain

Mijn ervaringen met Bosch is echt slecht...op verschillende auto's geprobeerd en er iedere keer op terug gekomen.
Zeker de schijven van Bosch vind ik persoonlijk erug ruk.

Heb nu Pagid achter, niet de perfecte blok (piept soms met de eerste keer remmen) maar is wel lekker zacht.
Of gewoon Ate/origineel Volvo : kan echt een wereld van verschil maken!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Douwe

Citaat van: EdenAli op 07-09-2012 22:05:27

Stomme vragen bestaan niet.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

UserID6342

Citaat van: MrCain op 08-09-2012 12:20:56
Mijn ervaringen met Bosch is echt slecht...op verschillende auto's geprobeerd en er iedere keer op terug gekomen.

Hier idem...  Heb hier nog een gloedjenieuw setje achterremblokjes liggen van Bosch voor de liefhebber ;D.  Is gewoon baggerspul ! Lekker originele blokjes monteren (ja, uit het blauwe Volvodoosje) en dat scheelt echt zoveel.

ruspek

OK,...

Maar kunnen alleen de blokjes dan zorgen voor trillen en grommen tijdens het remmen??
Lijkt me toch niet.
En onze Zweedse vrienden bestellen o.a. ook gewoon hun spulletjes bij Bosch, ATE, Honeywell ofzo.
Ze zullen echt niet merkgebonden zijn wat betreft de toeleveranciers
Groet Ruben

MrCain

Citaat van: ruspek op 09-09-2012 13:59:36
OK,...

Maar kunnen alleen de blokjes dan zorgen voor trillen en grommen tijdens het remmen??
Lijkt me toch niet.
En onze Zweedse vrienden bestellen o.a. ook gewoon hun spulletjes bij Bosch, ATE, Honeywell ofzo.
Ze zullen echt niet merkgebonden zijn wat betreft de toeleveranciers

Heb indertijd bij mijn Ibiza ook schijven en blokken gemonteerd van Bosch, tijdens het doorremmen leek het net of de ABS inkwam..... Schijven en blokken weer terug ingeleverd en Ate schijven en pagid blokken gemonteerd (word origineel ook gemonteerd) en Ibiza remde weer als nieuw!

Blokken van Bosch op een BMW 320d gemonteerd => veel lawaai en niet goed remmen: veel last van fading....
Originele blokken gemonteerd en de Beemer remde weer als vanouds!

Schijven en blokken achter gemonteerd van Bosch op een Peugeot Expert => trillen, piepen en "grommen".....
Setje van Febi gemonteerd en nergens last meer van gehad.....

De leveranciers maken producten met de eisen die het merk (in dit geval Volvo) stelt en mogen die onder licentie voor Volvo produceren, en mogen deze niet onder hun eigen naam verkopen als die afspraak is gemaakt. Aangezien Volvo deze licenties niet vrijgeven zal je nooit een product onder een andere naam kunnen kopen met de zelfde eisen/eigenschappen als origineel.

Wil daarmee niet zeggen dat alle imitatie producten slecht zijn, er zullen altijd wel uitzonderingen zijn.

Het enige wat ik kan zeggen is dat Bosch remmen soms gewoon niet goed zijn: zie ervaringen boven.

Maarrrr....ook daar zijn weer uitzonderingen => achterremset (trommelrem) voor een Peugeot 205 zijn daartegen weer wel perfect (deze 3 jaar geleden gemonteerd op de Peustin Martin van de vrouw en heb elk jaar bij de APK rond de 5% remverschil  :eusa_dance: en remt gewoon geweldig!) Deze is geheel kompleet met remcilinder,schoenen en veren/stangetjes.

Doe er mee wat je wilt, ik zou het wel weten  ;) Als je je zelf hebt overtuigd dat de rest van het remsysteem goed is : remblokken achter zijn niet zo erug duur om te proberen.....

BTW: remmen zijn wel goed ontlucht?

UserID6342

En als je dan toch voor imi wilt gaan, dan is het spul van Quinton Hazell erg goed.

850 T5 Freak

Heb je deze er ook tussen zitten achter?

http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/disc-brake/shims-brake-pads-kit/1021460/

Had ik bij mijn eerste 850 gemonteerd, deze trilde ook hevig met remmen. Daarna nooit geen last meer van gehad! Is een origineel volvo service product  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

ruspek

Dat was juist mijn reden om voor de Bosch te kiezen. De shims zitten er daar al aan vast gelijmd (dun rubber lapje)

Welke blokken zouden jullie dan nemen? ATE? of TRW?

Wat er al aangegeven wordt: setje blokken is het probleem niet.
Eerst maar eens nieuwe banden, 4-kant uitlijnning en controle of velgen en/of achteras niet krom zijn.
(verkeerde slijtage achterbanden; slijten als een gek aan de binnenzijde)
WIE WEET wat dat kan zijn ???

En natuurlijk ff ontluchten. kan moeders even helpen.

groet
Groet Ruben

razorx

Citaat van: Dirk342 op 09-09-2012 10:41:51

Hier idem...  Heb hier nog een gloedjenieuw setje achterremblokjes liggen van Bosch voor de liefhebber ;D.  Is gewoon baggerspul ! Lekker originele blokjes monteren (ja, uit het blauwe Volvodoosje) en dat scheelt echt zoveel.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Niets mis mee en zijn door de jaren heen aardig verbeterd.

Wat het laatste betreft: Kan b.v. een transversaalbus zijn die het begeven heeft. Laat hier gewoon een expert naar kijken.

Misha

Citaat van: Dirk342 op 09-09-2012 10:41:51

Hier idem...  Heb hier nog een gloedjenieuw setje achterremblokjes liggen van Bosch voor de liefhebber ;D.  Is gewoon baggerspul ! Lekker originele blokjes monteren (ja, uit het blauwe Volvodoosje) en dat scheelt echt zoveel.
Ik kan het niet beamen. De Bosch blokken heb ik vaker gemonteerd op de eigen auto en dat werkt prima.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MrCain

Citaat van: ruspek op 10-09-2012 20:43:19

Eerst maar eens nieuwe banden, 4-kant uitlijnning en controle of velgen en/of achteras niet krom zijn.
(verkeerde slijtage achterbanden; slijten als een gek aan de binnenzijde)
WIE WEET wat dat kan zijn ???

Als de Volvo goed is uitgelijnd en de slijtage blijft : kijk eens of je silentblocks die in je as zitten niet los zitten/afgebroken zijn. Dan kan er te veel speling in de as komen.