Pech onderweg - A2

Gestart door Lampje, 28-08-2012 18:53:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lampje

Yep,

Ik heb ze gewisseld en ze zagen er niet bepaald fraai uit.

Volgens mij waren 2 van de 5 aan het doorslaan, cylinder 2 en 3.



Op de LMM zag ik overigens alleen wat tekstuele code staan, geen nummer dat leek bestelnummers of zo. Iets als PXU5W of zo. Kan dat kloppen?

Heb het nummer nog niet overgeschreven; stond onder tijdsdruk...

)()()sT

Normaliter is de interval voor de kaarsjes rond de 40.000 km, maar voor LPG wordt toch meestal 20.000-25.000 km. aangehouden. Rijdt ie nu weer oké?

Lampje

Dat weet ik morgen pas als ik naar het werk rijd. Meestal moet hij goed warm  zijn voordat het optteedt.

Teddy81

Nummer van Bosch is als volgt opgebouwd:

0 280 xxx xxx

Staat aan de onderkant van de luchtmassameter (ten opzichte van hoe hij ingebouwd is).
Precies aan de andere kant van de stekker aansluiting zegmaar.

Lampje

Jongens,

Bedankt voor jullie adviezen!

Ben bij Koen langsgeweest die van zijn C70 T5 nog een LMM had liggen.

Die hebben we 's avonds om 22:00u nog even gemonteerd en proef mee gereden. Zo op het eerst oog geen storingen. Vader en zoon dikke Volvo-fanatics ;D

Toen richting huis goed op zijn flikker gegeven, geen hikjes, maar het was buiten ook kouder dan normaal ivm de regen.

De volgende dag vanaf het werk met stralend weer naar huis gereden en het probleem is écht helemaal weg!!

Wel even met de neus op de feiten gedrukt voor wat betreft de bougies. Gevoelige dingetjes!

Jack v

mooi dat het weer opgelost is Frank.  ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Turbobiker

Ik begrijp er niets van. Hij zegt dat hij op de A2 staat en jullie beginnen over A6 en A7 ???
De Tussenpaus

daytonawim

#22
Tja de A2 is een weg en de rest is het uitlees pennetje om de OBD uit te lezen  :angel: :angel: :eusa_whistle:

mehn

Citaat van: Turbobiker op 01-09-2012 18:41:54
Ik begrijp er niets van. Hij zegt dat hij op de A2 staat en jullie beginnen over A6 en A7 ???

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: Lampje op 29-08-2012 21:43:01

Het volgende wat je gaat doen is de olielekkage op de kop oplossen? :eusa_shifty:


Gr :eusa_pray:

Lampje

#25
Die was inmiddels al opgelost; dat was het rubber ringetje onder de olievuldop.

Maar ondanks dat de boel schoon was: Lambdasondelampje op het dashboard aan. Zo erg was het eerder nog niet geweest.

De situatie even aangekeken, maar elke ochtend bij het starten, direkt het lampje aan! Sjips.

Wat zou het dan kunnen zijn, als direkt je lampje aanslaat, zonder enige vertraging? Voorverwarming defect?

Na 3 dagen lampjes: lampje is nu uit. Gaat ook 's ochtends niet meer aan, maar bij starten op stand II geeft hij toch echt aan dat het lampje niet stuk is.

Zou het kunnen zijn door vochtige ochtendlucht dat er ergens een stekker weer contact maakt die dat eerst niet deed?

Motor loopt ook goed; geen gestotter, geen hikjes meer.

Dat iets dat kaduuk is zich zelf zou repareren wil er bij mij niet in ;D

volvobug

Dat wordt weer uitlezen....
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lampje

2-3-1 en 2-3-2.

Heb samen met Haasje de ontstekingszooi een opfrisbeurt gegeven; Lambdasonde was zo wit als een kaars, rotor en verdeelkap waren al behoorlijk zwart en een bietje gesmolten. Bougies waren al nieuw. LMM was niet meer verdacht.

Proefrit was veelbelovend. Een kwartier lang geen hikjes. Van pure oplichting de airco maar een servicebeurtje gegeven, want we waren 'klaar'.

Maar het hikken kwam gelukkig terug. Als laatste optie, na het eten, nog even de temperatuursensor vervangen (het thermostaathuis is ook toe aan een nieuwe pakking!).

Het koper was aan één zijde van de sensor af, betekent dat einde leven? :eusa_think:

Een half uur proefgereden en de problemen lijken nu voorbij, maar dat zei ik na de LMM ook :D

Vandaag die Lambda-sensor maar eens aan het werk zetten op een A2 waar je maar 100 mag :police:

Ludo


Lampje

Zaken uitsluiten. Zo'n ECU is 2e hands ook weer niet de hoofdprijs.

Tot nu toe is alles op ontstekingsgebied vervangen, behalve krukassensor. De eerste 20 km loopt hij keurig. Dan begint het gestotter opnieuw. Zowel op benzine als LPG. Hoe vreemd het ook mag klinken, de laatste 5 km is het weer over. Dit patroon herhaalt zich nu iedere dag. Ik heb niet veel tijd in de weekenden om er aan te sleutelen. Een ECU is zo vervangen.

Tot nu toe vervangen en in deze volgorde: bougies, LMM, verdeelkap, rotor, Lambdasonde en temperatuursensor. Bobinekabel is de volgende want er zat een schaafplekje met wat witte uitslag omheen. Nu even provisorisch ingetaped totdat de nieuwe kabel binnen is maar de symptomen zijn exact gelijk gebleven.

Foutcodes zijn er niet meer. Alle onderdelen zijn Bosch, behalve verdeelkap. Kap was al behoorlijk zwart en rotor ook lichtjes aangetast dus die had het kunnen zijn. Jammer maar helaas...

Heb jij nog een goed advies Ludo?