srs lampje blijft branden

Gestart door teunis, 01-06-2013 20:14:21

Vorige topic - Volgende topic

teunis

ik heb een vraag mijn srs lampje blijft branden kan dat kwaad

henry classic v70

Dan heb je ergens een storing gehad (onderbroken circuit), toevallig één van de voorstoelen helemaal naar voren/achteren gedaan...? Kan verder geen kwaad alleen denk ik dat het tijdens de APK een afkeur punt is. Resetten kan overigens alleen bij de dealer helaas..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Tenzij je een goede obd2 scanner hebt ;) dan kan je het zelf ook.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Dat hebben al verschillende geprobeerd bij mijn wagen met verschillende uitlees apparaten e.d maar lukte niet, misschien omdat ik een '99 heb met canbus.. :eusa_think: alleen bij de dealer lukte het dus bij mijn wagen.

teunis

dus ik kan het lampje er gewoon uit doen

NinaPaul

Hebben we het dan over scanners van een paar tientjes of over scanners van een paar K?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 01-06-2013 20:36:37
Hebben we het dan over scanners van een paar tientjes of over scanners van een paar K?

Geen idee, maar ik weet wel dat er één bij was die heel ver kon komen echter het resetten wilde niet.

henry classic v70

Citaat van: teunis op 01-06-2013 20:31:59
dus ik kan het lampje er gewoon uit doen

Dat kan niet, als je de wagen start gaat het srs lampje eerst aan en na 2-3 sec. weer uit. Bij de apk moet íe dus eert even aangaan om vervolgens weer uit te gaan. Beste even naar de dealer rijden om te kijken welke storing het is en te resetten(dat zou ik doen tenminste).

teunis

er zit een storing bij mijn airbag stuur  en dat is een dure iets om te maken dat weten we al maar mijn vraag is kan ik gewoon het bolletje eruit halen dat het lichtje niet altijd brand

henry classic v70

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de APK-eisen dus moet je dit even navragen bij een garage..
Wat is de storing dan, niet te verhelpen met een andere airbag module uit een sloper?

...lampje kan er wel uit natuurlijk, dan moet je de bovenplaat van het dashboard er af halen zodat je bij de tellerunit kan komen. Maar volgens mij wordt hier op gelet tijdens de APK; wanneer je airbags hebt moeten deze ook goed werken en daar is dat lampje voor (op contact > lampje aan > alles goed > lampje weer uit)

edit: APK eis staat in het bericht van Marcel ;)

Citaat van: elianmars op 02-06-2013 10:01:35
Wat betreft de apk eisen:

Citeerairbag   Het airbagcontrolelampje mag blijven branden en een airbag mag ontbreken, maar hiervan wordt wel notitie gemaakt op het keuringsrapport.

elianmars

Citaat van: teunis op 01-06-2013 21:09:06
er zit een storing bij mijn airbag stuur  en dat is een dure iets om te maken dat weten we al maar mijn vraag is kan ik gewoon het bolletje eruit halen dat het lichtje niet altijd brand

Wie zegt dat dit duur moet zijn?

Als het aan de airbag ligt, deze liggen er genoeg bij slopers. Ook hier op het forum zullen er ongetwijfeld leden zijn die er te koop hebben.

Het kan ook het contact van de sleepring zijn dat niet goed meer werkt. Dat is ook redelijk eenvoudig te vervangen. Ook zo'n sleepcontact is ongetwijfeld voor niet teveel geld te koop.

elianmars

Wat betreft de apk eisen:

Citeerairbag   Het airbagcontrolelampje mag blijven branden en een airbag mag ontbreken, maar hiervan wordt wel notitie gemaakt op het keuringsrapport.