Verzekeringsperikelen

Gestart door )()()sT, 01-09-2012 20:20:41

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: NinaPaul op 02-09-2012 11:48:31
Je kan gewoon bezwaar aantekenen (let op! WEL EERST BETALEN).

En zeker niet volgens "flitspaal" gedoe, gewoon netjes, beleefd en begripvol.
Ga je eisen stellen, kan je het zeker vergeten. Jij bent immers in fout, jij wil gratie.
Je hoeft niet te betalen als je bezwaarschrift stuurt, als het afgewezen word krijg je opnieuw acceptgiro.

robert31

Ondanks het verhaal erachter waarom je niet betaald hebt zal je toch gewoon de rekening moeten voldoen. Mijn collega heeft onlangs zo'n zelfde geval gehad en moest gewoon dokken. Ze kunnen helaas niet nagaan of er opzet in het spel is en dan wordt er gewoon met de botte bijl gehakt. Helaas moeten de goede onder de slechte lijden.... :-\

Piet

Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2012 21:07:26
Citaat van: Piet op 02-09-2012 20:54:38
Begrip?
Mijn auto is eens in elkaar gereden door een onverzekerde vrachtwagen omdat ie zijn premies niet betaalde. Het was puur uit clementie van de verzekering dat ik nog wat vergoed kreeg.
Als je aangereden wordt door een onverzekerde en daarmee met de schade blijft zitten is daar ook geen begrip voor op te brengen wat de reden ook is. Je moet gewoon verzekerd zijn als je aan het verkeer deelneemt.
Als je er niet mee op de weg  komt kun je hem schorsen.
Er is helemaal niks onrechtvaardigs aan, het is gewoon een kwestie van je eigen verantwoordelijkheid nemen.
Wat voor  "zielig"  verhaal er ook achter zit als je door zo'n onverzekerde aangereden wordt ben je wel goed de pineut.

Je lijkt over het hoofd te zien dat het voertuig in stalling stond en dus niet op de openbare weg was, laat staan in het verkeer.

En hoe zou het RDW dat dan moeten weten?  
Dat is nu juist het punt. Dat kunnen ze dus alleen weten indien ie geschorst is.
Het is uiteindelijk iemands eigen verantwoordelijkheid en als het dan door iemands eigen schuld fout gaat vind ik het toch een beetje kinderachtig om zo op het RDW/ CJIB af te geven.

-D©©©L-

Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de tennaamgestelde.
Voor een verlopen APK krijg je immers ook een bekeuring, maar voorafgaand wel netjes een vooraankondiging dat je moet zorgen dat het voertuig gekeurd is voor datum X.
Dit is met verzekeren niet uitvoerbaar, een dergelijke "vooraankondiging"  is immers mosterd na de maaltijd.

Er is eigenlijk geen goede manier om dit wettelijk anders op te lossen.
Je kan proberen om het hele traject aan bezwaar en beroep te gaan doorlopen. Dat kost je dan wel veel tijd en nog meer frustratie.

Piet

Inderdaad.
Je zal voor bezwaar met een echt goede reden moeten komen.
Een voorbeeld, weer uit eigen ervaring geloof het of niet, ik sluit netjes bij aankoop van een auto een verzekering af.
Echter verzuimt de verzekering dit door te geven aan het RDW en ik krijg dus ook een acceptgiro van het RDW.
Ik kon echter aan de hand van de polis aantonen dat ik wel degelijk verzekerd was en heb met succes bezwaar kunnen maken.

Red Devil

2 dingen:
Als de motor verzekerd is geweest en de polis is door pa opgezegd, dan kan je proberen om via je tussenpersoon/verzekeraar een Art. 34 verklaring af te laten geven. Veel verzekeraars zijn daartoe wel bereid, zeker als je daar al jaren klant bent geweest en het verhaal uit de doeken doet. Wij deden daar iig nooit moeilijk over bij klanten die al langer bij ons in de boeken stonden.

Verder is het in NL zo dat mocht je aangereden worden door een onverzekerd Nederlands motorvoertuig, deze schade aan het slachtoffer wordt vergoed door het Waarborgfonds Motorverkeer. Niks geen pieteit of gematst. Is in de verkeerswet gewoon geregeld. Geldt ook voor doorgereden motorvoertuigen en vrijgestelde genmoedsbezwaarden.

Gr.
Ted

Piet

Citaat van: Red Devil op 04-09-2012 21:48:03
Verder is het in NL zo dat mocht je aangereden worden door een onverzekerd Nederlands motorvoertuig, deze schade aan het slachtoffer wordt vergoed door het Waarborgfonds Motorverkeer. Niks geen pieteit of gematst. Is in de verkeerswet gewoon geregeld. Geldt ook voor doorgereden motorvoertuigen en vrijgestelde genmoedsbezwaarden.

Ah ok, en hoe snel en hoe soepel wordt dat dan geregeld bij het waarborgfonds??

Broabander

Maatje van mij werd in z'n 3 serie door een kamper zonder verzekering in de flank geramd en die is vervolgens zonder schadeformulier in te vullen weggereden. Denk maar niet dat hij daar  een cent van gezien heeft; waarborgfonds moet je minstens twee getuigen voor hebben.

Andere vriend van mij werd op z'n brommer vóór het station geramd door een haatbaard in een taxi, die vervolgens doorreed, kenteken en taxinummer + maatschappij onthouden maar 'daar konden ze niks mee' bij de politie. Gelukkig veel mensen daar dus hij kon het dan wél via het waarborgfonds terug krijgen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Piet

Precies !
Het is niet bepaald ideaal als je op het waarborgfonds moet  terugvalen.