motor 850 2.3T5 houdt in/gas blijft hangen?

Gestart door bjsmid, 03-09-2012 16:34:10

Vorige topic - Volgende topic

bjsmid

Beste Volvo 850 liefhebbers,

ik heb een probleempje met mijn 850 2.3T5 Estate handbak uit 1993. De auto rijdt af en toe nogal stotterend. Het komt bij meerdere toerentallen, versnellingen en koude en warme motor voor. Bij gasgeven blijft de motor soms haperen waarna, als je iets meer gas geeft de auto er ineens als een speer vandoor gaat. Het lijkt er op alsof het toerental blijft hangen. Iets met benzinetoevoer of onsteking? Wat ik mij ook bedacht maar ik ben absoluut geen expert: bij mijn vorige auto, een Saab 900 turbo (sorry, mag ik dat hier wel zeggen?) haperde de auto ook af en toe en dat had te maken met de APC (automatic performance control). Deze werkte niet meer goed aangezien er te veel speling op de versnellingsbak zat waardoor de het motormanagement schijnbaar niet meer goed kon meten. Ik neem aan dat er een vergelijkbaar systeem op de 850 zit? Mijn bak heeft namelijk ook een beetje speling dus mogelijk heeft dat ermee te maken?

Hebben jullie ervaring met dit soort problemen? Zoals gezegd treedt het zowel op bij koude als warme motor en in meerdere versnellingen hoewel volgens mij met name in zijn 2 (die er ook wel eens uitschiet trouwens)

Alvast dank voor de reacties!

Groeten Bob-Jan, Utrecht