Marcel L te E stelt zijn racebanaan 855 T-5R uit '94 voor

Gestart door MarcelL, 04-09-2012 21:36:32

Vorige topic - Volgende topic

MarcelL

Hallo allemaal,

na een niet al te lange zoektocht mag ik vol trots voorstellen: mijn Cream Yellow 855 T-5R automaat. Voor het eerst op de Zweedse wegen per 1 december 1994, per 1 juli 2009 in Nederland en per 1 september mijn trotse bezit. De eerste tekenen duiden er op dat ik nog maar de 3e eigenaar ben in bijna 18 jaar (maar dat is waarschijnlijk 'too good to be true'). De auto is door Te Wierik geïmporteerd en heeft in iedergeval een nieuw huidje en dit jaar nog een andere gebruikte automaat (bedankt Thuur!) gekregen. De km-stand is op dit moment ruim 294.000.

Mijn eerste 2 auto's waren Honda Civic's, vanaf 1996 respectievelijk een 855 20V (zo'n blauwe Holiday versie), in 2001 een nieuwe V70 2.4T en in 2005 een V70 2.5T uit 2003. Nu weer terug naar mijn persoonlijke Volvo basis!

Natuurlijk heb ik de auto pas een paar dagen, ik heb al wel een voornemen: de auto van binnen en van buiten in zo'n staat houden dat 'ie hooguit 5 jaar oud lijkt. Oftewel: alles moet het doen zoals het hoort, alleen lichte gebruikssporen worden getolereerd. Maar goed, je weet wel hoe dat soms gaat met goede voornemens....

Er moet nog het één en ander aan gebeuren (origineel T-5R stuur erin; airco laten vullen; rugleuning weer aan de praat krijgen; voorste knipperlichten aan boord houden, ...) maar allemaal redelijk goed te doen en er is niets wat niet met TLC en een klein stapeltje € kan worden opgelost.

Tot slot hebben we nog de foto's:

....

[sjips, ik ben 43 en weet (nog) niet hoe je foto's in een post plaatst! Morgen een nieuwe poging....]

Thijs850

Veel geluk met je T-5R, en kom op met die foto's!
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

Sbv

rifwachter

Hallo Marcel,

Welkom op het forum.

Veel plezier gewenst met je mooie aankoop.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

)()()sT

Citaat van: Sbv op 04-09-2012 21:39:26
Welkom, heb je de auto van NvH gekocht ?

Dat lijkt er wel op!
Welkom! Geweldig, zo'n banaan :)

MarcelL

Citaat van: )()()sT op 04-09-2012 21:57:36
Citaat van: Sbv op 04-09-2012 21:39:26
Welkom, heb je de auto van NvH gekocht ?

Dat lijkt er wel op!

Inderdaad heren, deze banaan heeft een paar jaartjes in Noord Limburg gelogeerd. En dan nu alsnog de foto's:

Zelf zal ik mij vooral bezig houden met het interieur; het bestrijden van rammeltjes en piepjes zal ongetwijfeld een mooie tijdsbesteding worden. Motor en onderstel zal ik hoofdzakelijk aan anderen overlaten; de zoektocht naar een goede, ervaren, betrouwbare monteur met liefde voor dit soort auto's in Gelderland kan beginnen!

In eerste instantie zie ik mijzelf vooral het forum lezen en met toenemende ervaring zal ik ook eens kijken of er nog wat nuttige "How To" manuals voor het interieur kunnen worden toegevoegd.

Ik heb er zin 'an!

Marty__Mouse

Wauw!! Chique hoor...

Helemaal de goede uitvoering! Daar ga je ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven!! Top!

Oh ja, welkom natuurlijk..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Fortissimo

Suc6 met je nieuwe bak, blijft voorlopig nog een droom voor mij.

Rense850T5

Heey welkom,

En mooie strakke banaan ;D

En voor je zoektocht naar een monteur in gelderland ..
Ik ben monteur woon in apeldoorn lieren om pricies te zijn en doe naast mijn werk ook thuis oa mn eigen volvo in de watten te leggen.
Mocht je instreese hebben doe maar ff een pb.

Ik hoor het wel
Succes met de rammeltjes en piepjes  ;)

Gr. Rense
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

TonV70R

Hoi.
Mooie auto, heb hem gisteravond even bewonderd toen hij bij Ecoleer stond.
Zag hem staan en moest er natuurlijk even kijken, geen forumsticker?
Toevallig vandaag Henk gesproken van Ecoleer en hij vertelde dat hij van de buurman was, dat ben jij dus.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

hathü

Rij vaak door en langs je woonplaats mss spot ik hem een keer. Mooie babaan. :eusa_clap:

850 T5 Freak

Tsja een CY, dan is het al snel goed  ;D mooie bak man! En nooit meer wegdoen!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

widebody

Welkom met deze uiterst prettige verschijning!

Mooie auto.

Monteur ....... Dirk342 effe mailen?

robin-850-92

Julian

Mooi ding :D! Op de achterklep missen we nog een TWR logo'tje maar hij ziet er erg mooi uit. Hij is al een keer overgespoten dus geen last van roest/doffe plekken.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM