Radiateur vervangen peuleschil

Gestart door whachamacollit, 09-09-2004 20:16:10

Vorige topic - Volgende topic

whachamacollit

Vandaag mijn nieuwe  Mijnheer de radiateur geinstalleerd(Voorganger had het begeven op grens van kunstof naar aluminium)
Voor 136 euro een prachtige nieuwe aluminium radiateur gekocht bij bedrijfje in haarlem(perfecte service,vandaag bestellen morgen in huis!) ;D
Thuis gekomen auto niet op bokjes te zetten in verband met te verlaagd  aargh! :'(
Met assteuntjes en krik op gewenste arbohoogte weten te brengen en aan de slag met het angstzweet in de diverse  bij de menselijke verschijning voorkomende plooien.
Boutjes boven los en ook die achter de koplampen geen probleem,wel wat lastig te bereiken maar niet muurvast.Vergeten af te tappen dus alsnog maar gedaan.
Slangen van koelsysteem los en ook die van de intercooler boven en onder (beetje olie daarin)
slangetjes met snelkoppeling en nietzosnelontkoppeling weten te lossen en olie in het gelaat opgevangen terwijl ik in geforceerde slangbeweging onder de auto vandaan glibber. :-X
Tot zover ging alles dus gladjes en vastberaden dit zo te houden alle slangen met touwtjes aan onschuldige onderdelen bevestigd en voort met de zaak!
Aan de onderzijde nog wat boutjes en de laatste twee grotere ook nog los en het zaakje glijdt als een paling in een emmer snot omlaag.
Intercooler ziet er nog best uit en laat zijn met graagte zijn kapotte en aan lager wal geraakte compaan los uit hun omhelzing.
Nieuwe vriendje Radiateur junior nam graag de plaats over en glom van bereidwilligheid gedurende het verrichten van de benodigde handelingen die een duurzaame versmelting met haantje de voorste de Intercooler zeker zullen stellen.
Wat is het toch een genot om met je vette klauwen aan nieuwe onderdelen te foezelen!dat zal ze leren met hun schone pakkies,aan het werk en gauw!
Zwikkie terug erin en alles weer vast gemaakt,slangies aangesloten en snelkoppelingen snel gekoppeld(wel extra dikke tierap eromheen voor mijn gemoedsrust)
Spoelen van de innerlijke elementen met het reinste water verkrijgbaar liet het sediment van slecht onderhoud uit hun krochten kruipen en zij plensten ontdekt en vernederd op de klinkers Bah!
Afvullen en bubbels laten ontsnappen,poosje draaien en een paar gasjes en weer klaar voor de komende 10 jaar.
Nog ff gewassen en eindelijk de forumstickers op het edele glas gekleefd.
Zeer tevreden over deze klus,viel nog best mee en ben dus niet echt een grote kluns,dat belooft nog wat voor de toekomst! ;D

"Is het sap het knijpen waard"

Reitse

Leuk he, zelf knutselen ;D
Zeker ondertussen geen foto's gemaakt ;)
Maar heel erg mooi dat de nieuwe erin zit, en dat adres in Haarlem mag je ook best vrijgeven... ;)

konniekip

't probleem begint als alles vastgeroest zit... Bij de boutjes waar je dan moeilijk bijkomt dient dan een slijptol te komen.... En da's niet zo makkelijk ;)

whachamacollit

Hier het adres etc.

Bijl Radiateuren    

Frans Halsstraat 44
2021EL Haarlem
Tel: 023 5254652
Fax: 023-5278113

"Is het sap het knijpen waard"

mark20v

Slijptol??

;D Maar je hebt gelijk, het wordt helemaal leuk als je een schade auto hebt waar dus niet alles op de juiste plek zit. Dan moet je de de boel eerst verbouwen eer je de nieuwe erin krijgt.
Volvo separates men from the boys  

Reitse

Citaat van: whachamacollit op 09-09-2004 21:09:16
Hier het adres etc.

Bijl Radiateuren    

Frans Halsstraat 44
2021EL Haarlem

Bijzonder vriendelijk bedankt! (,m'n radiateur is nog heel maar wat niet is kan nog komen...)

Peth©oni

Citaat van: whachamacollit op 09-09-2004 21:09:16
Hier het adres etc.

Bijl Radiateuren    

Frans Halsstraat 44
2021EL Haarlem

Zo zit er aan de Pieter Kiestraat in Haarlem een goeie dynamo boer....  ;)

Glibbert

Heb vanmiddag ook de radiateur vervangen, dat viel inderdaad niet tegen! Ik heb hem er  dan wel langs boven uit gehaald en terug in gefrot, dus had ik meer werk met het loshalen van de voorkant dan met de radiateur zelf. Die heb ik er met en slijptol uit kunnen halen, ophangbouten waren compleet vastgerot aan het frame. Plaatmoeren draaiden mee en alle ellende van dien. Alles mooi vlak gemaakt, tegen roest behandeld en vastgezet met RVS bouten en borgmoeren. Afvullen en klaar, zit precies weer 6,3 liter in! Oude radiateur eens bekeken, daar groeiden gewoon bloemkolen op aan de binnenkant.... geen wonder, deed ongeveer 500 km met een liter glycoldrank..
Nee, ik heb geen geld teveel......

Glibbert

En wat nou?!! Normaal staat de wijzer van het koelwater binnen tien minuten vlak horizontaal. Nu staat ie na een kwartier op de snelweg nog maar op een derde?? Zou dat door de lagere temperatuur buiten komen? Thermostaat is niet kapot, want de meter reageert niet op wel of geen rijwind. Hoe kan dat nou ineens ?????

speedyT5

Glibbert
maak je niet druk, zet er maar gewoon een nieuwe thermostaat in dan werkt de meter weer goed en ook je kachel blijft de hele winter warm worden.

Door de nu lagere buitentemperaturen merk je veel eerder aan de meter dat die veel langer veel lager blijft staan, dat merkte je vroeger niet omdat de langsstromende luchttemperatuur hoger was.

De thermostaat gaat gewoon te vroeg open. :(
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Glibbert

Helemaal gelijk!! Heb em van twiekent vervangen en klaar met het schommelen van de naald, gewoon weer lekker snel warm en constant van temp. bedankt voor de tip!