Bijna vakantie

Gestart door solidnmgn, 11-09-2012 11:18:20

Vorige topic - Volgende topic

solidnmgn

Eindelijk. het is bijna zover.

Vrijdag 14 september gaan we op vakantie. Waarom een topic zou je jezelf kunnen afvragen.

De roffel is in maart gekocht voor een bedrag van onder de 500,- met 400k op de teller. De auto had lang stil gestaan en heeft in de eerste maanden wel wat problemen gehad. Benzine pomp, leidingen en drukregelaar waren overleden. Verder heeft deze Roffel al zeker 2 jaar geen onderhoud gehad.
Sinds de aanschaf heb ik er al 30k mee gereden en heb er zelf verder ook nog niks aan gedaan.

Nu gaan we met 5 man in de Roffel naar Kroatie vol beladen en Skibox op de dak.

Best spannend al heb ik er het vertrouwen in dat de Roffel zich prima gaat gedragen.

Mocht de roffel heelhuids thuis komen dan gaan we geld proppen in het lelijke afgerachde roffeltje..

Wat  ik eigenlijk wil zeggen is dat ik zeer tevreden ben over de kwaliteit van de roffel... natuurlijk kleine dingetjes, maar ik had niet verwacht dat een barrel van 350,- het zonder verdere onderhoud zolang nog zou vol houden.

Nu de vakantie nog.

Ik zeg tot na de vakantie en foto's zullen volgen.

Groet Jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Wout309t

Mooi verhaal. Ik zou de volgorde omdraaien. Eerst onderhoud en dan vakantie....
Neem gereedschap mee zou ik zeggen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

ZC3rr0r

En onderdelen....

Mijn roffel heeft sinds de aanschaf toch ook al het nodige een onverwachte defecten gehad. Van startmotoren tot radiators en ABS computers, en dat allemaal binnen 5000 km.

Voor de rest, leuke rit, heb ik jarenlang ieder jaar gedaan. Mooie omgeving ook. Geniet ervan!

rifwachter

Succes, en een goede vakantie gewenst.

Heb je wel iets van hulp geregeld voor als....
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Walter

je hebt toch wel remmen ed gecontroleerd op werking en staat van onderhoud?

Fijne vakantie

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

UserID6342

Fijne vakantie alvast gewenst, maar je bent in mijn ogen wel de goden aan het verzoeken zo hoor....

grijzev70tdi

De een pompt ik weet niet hoeveel geld in zn auto, en strand ergens in de middel of niks. En de ander doet er niks aan en gaat probleemloos op vakantie.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 11-09-2012 12:55:24
De een pompt ik weet niet hoeveel geld in zn auto, en strand ergens in de middel of niks. En de ander doet er niks aan en gaat probleemloos op vakantie.

Inderdaad. Ik geef genoeg uit aan onderhoud en verbeteringen, maar heb tijdens de vakantie altijd problemen  :eusa_wall:

MVeldhuis

Citaat van: Wout309t op 11-09-2012 11:37:50

Natuurlijk niet, gewoon geen ene cent in een auto steken en stug door rijden is toch veel leuker.
Zo heb ik het ook jaren gedaan en moet zeggen dat je echt niet goedkoper kunt rijden.

Wegenwacht abonnementje met buitenland hulp zou ik wel afsluiten, strand je dan met de auto krijg je een mooie vervangende en kun je gewoon je vakantie afmaken.

solidnmgn

Citaat van: MVeldhuis op 11-09-2012 15:00:01
Citaat van: Wout309t op 11-09-2012 11:37:50

Natuurlijk niet, gewoon geen ene cent in een auto steken en stug door rijden is toch veel leuker.
Zo heb ik het ook jaren gedaan en moet zeggen dat je echt niet goedkoper kunt rijden.

Wegenwacht abonnementje met buitenland hulp zou ik wel afsluiten, strand je dan met de auto krijg je een mooie vervangende en kun je gewoon je vakantie afmaken.

Wegenwacht abonnementje met europa hebben we al jaren.

Wat ik bedoelde te zeggen met "als de roffel de vakantie overleeft gaat hij onderhoud krijgen" dat we op dit moment het idee hebben dat hij daarna afgeschreven gaat zijn en wij het zonde vinden om daar honderden euro's nog aan te besteden.

Echter als hij zonder problemen thuis komt dan betekend het dat ie toch nog wel ergens goed in is en dan krijgt hij een op knap beurt.

Nieuwe Distrubutie + Waterpomp
Nieuwe Bogies + kabels + bobine/verdeler
Nieuwe Achterveren
Nieuwe Deur zonder schade
Nieuwe frontpanel zonder schade
Nieuwe Dashbord verlichting
Nieuwe Olie + andere vloeistoffen

etc etc etc

p.s. bedankt voor jullie reacties
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Arthur v70

Succes en een fijne vakantie :)

hendrik32

Je moet ook eens een gokje wagen.
Olie peilen en fijne vakantie gewenst

stefanhuijser

De dakkoffer past er dus op?

Fijne vakantie!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Luc

Blabla... kom heelhuids thuis met dat ding, en meld je dan aan bij de club.
Doe je gelijk een mooie fotocollage (wij zijn gek op foto's hier) van de hele reis, die auto doet t nog gewoon. Althans de kans dat ie t niet meer doet, is 0,1 procent.
Je eerste 850, in mijn ervaring, doe je alleen weg als ie platgereden wordt, of als er reparaties aan zijn die de dagwaarde overschrijden. En dat gebeuurt vrijwel nooit.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

weyert

fijne vakantie gewenst jacco, ik heb eigenlijk dezelfde ervaring, de mijne gekocht voor 550 in drachten een automaat met lpi installatie van ene dhr.mesman
ik ben er direct mee naar huis gereden 1500km met als enig probleem de cruise control die kuren had(relais) hij heeft geen olie verbruikt reed 1 op 10 bij 120 gemiddeld en ik zat er prima in de beste autostoelen die ik ken, thuis gekomen moest ik , om in te klaren, voor de keuring
de keurmeester had nog nooit een lpi inst. gezien en vond dit hoogst interresant en prima ingebouwt
de enige opmerking was olie druppels onder aan het moterblok niet de krukaskeering maar de oliepompdeksel zweet een beetje, dat was alles voor de rest prima auto
wat ik tot nu toe aan onderhoud heb gedaan is de distributie vervangen, de bougieskabels met datum 05-93 vervangen zo ook de verdelerkap en rotor( ik snap nog niet dat ik hiermee geen pech heb gehad) gisteren heb ik het inlaatspruitstuk gedemonteerd om het potje te kontroleren en deze was na alle gedane moeite brandschoon
nu heb ik een kapotte luchtmassameter, maar dank aan dit forum wordt hieraan gewerkt, kortom het zijn prima auto's maar ze hebben wel af en toe onderhoud nodig, ik vraag me af wat voor moters dit zijn, kan geen renaultblok wezen??
jakko neem toch maar wat gereedschap mee en een beetje olie, veel geluk verder

v70 tdi 1998