3" Uitlaat systeem

Gestart door daanium, 12-09-2012 16:26:59

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Citaat van: Mr Rens op 03-12-2012 22:28:16
Citaat van: JCviggen op 14-09-2012 11:24:49
Citaat van: M a r c op 12-09-2012 22:48:42
IPD set is met 200cpi kat en inderdaad heeft compleet 3" pas echt nut bij vermogens die richting de 400pk gaan.  Voor de rest vind ik het persoonlijk geen mooier geluid dan een 3" dp en 2,5" catback.
Je kan zeer zeker 400 pk door een 2.5" uitlaat duwen.... Prijs/kwaliteit en geluid zou ik steeds voor Ferrita gaan zolang er een TD04 turbo op het spruitstuk zit.

Ik heb een Ferrita 3'' downpipe met een JT 3'' catback met 1 demper. Bevalt goed want JT bromt nagenoeg niet. En als je rustig rijd heeft niemand er last van. Bij gas geven trillen echter de ramen 2 straten hierachter nog. Dat klinkt dus nog iets stoerder dat dat filmpje hierboven. Zegmaar soort van Subaru maar dan Volvo 5 cilinder style.

Ben meerdere malen staande gehouden door de politie; maar niet om het geluid. Maak je daar dus geen zorgen om!

JT is nog eens goed betaalbaar ook!

Stationair:
http://www.youtube.com/watch?v=wRARIebxIEQ&list=UUcVZJk38nY3uvTlsQokBzWQ&index=4&feature=plcp

On board:
http://www.youtube.com/watch?v=zuB1UVt5exM&list=UUcVZJk38nY3uvTlsQokBzWQ&index=1&feature=plcp
Vooral in het tweede filmpje klinkt het érg goed !
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

ben net effe gaan kijken of de site van JT.
Eerlijk is eerlijk, het ziet er niet ZO goed uit als bijvoorbeeld Ferrita, maar daarom zal het ook goedkoper zijn.
ik neem aan dat ik voor m'n C70 deze set moet hebben
kost 760 euro, maar da's wel incl. moms :P zweedse moms welteverstaan!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Thys

Klopt, de afwerking van JT is inderdaad minder strak dan Ferrita.

Bostel

Neen, op hun site staat :  Aluminized steel in highest quality
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

t_w

Citaat van: schutten op 13-09-2012 22:31:49

Alle JT 3 inch catbacks zijn nu ook in RVS te krijgen.

?

Bostel

Ow, daar heb ik over gelezen.  :)
Maar op hun site kan ik dat niet terug vinden.  ???
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Mr Rens

Gewoon bij Fasttech bestellen, goede ervaringen mee.

En inderdaad het is niet zo strak als Ferrita. Het hangt ook onder je auto natuurlijk! Tis maar wat je eisen zijn. En lekkage is inderdaad te ondervangen door puntlas of gewoon de boel fatsoenlijk monteren.

En ook iedereen zal verschillende eisen hebben aan het geluid.

Fasttech biedt je goed advies.

Mijn vraag was: ik moet lawaai hebben a la subaru. Hun antwoord was: Dan zoek jij JT met 1 demper.

Ze adviseerden wel 2 dempers te nemen ivm de blauwe vrienden. Maar zoals eerder genoemd, geen last van tot noch toe
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

v0lv0freak

Citaat van: Turbobiker op 13-09-2012 21:43:35

JT is geen RVS. Maar zal probleemloos 10 jaar mee gaan. Onzin dus om om die reden RVS te kopen.

Ik heb een JT onder mijn C70 hangen. De vorige eigenaar heeft deze er 4 jaar geleden onder gehangen en afgelopen week is het eindstuk erafgevallen. Pijp binnenin helemaal doorgerot... waardeloze uitlaat!

scania164

Vulk

Hoe klinkt dat als je voorbij rijdt?

Lunadust

Het klinkt erg netjes en meer dan acceptabel als ie heel hard van je wegrijd  ;D

Dit heeft Dirk heel mooi gemaakt.
Techneut, geen dichter.