Heb ik een downpipe? Heb ik een racekat?

Gestart door Jochem, 10-09-2004 11:51:21

Vorige topic - Volgende topic

Jochem

Ik heb vorig jaar een uit Italië geïmporteerde Volvo 850 2.0 T5 Sedan uit 1994 gekocht. Hij zou zijn gechipt tot 270 pk (!). Nou heeft'ie een Supersprint uitlaatsysteem (www.supersprint.it).
Hoe kan ik zien of er een (sport)downpipe op zit? En of er al dan niet een racekat tussen zit?

Nog een vraag: hoe weet ik of er ook een sterkere waste-gate actuator is geïnstalleerd (zoals bijvoorbeeld die van European Tuning)?

Want ik kan haast niet geloven dat puur door chippen het vermogen van 211 pk naar 270 pk is opgestuwd!!!  ???

Jochem
Na een V8 in de XC90 kan Volvo beter beginnen aan een V10; die 5 cylinder moet erin blijven!

M a r c

Met alleen een chip krijg je inderdaad geen 60pk erbij. Kijk eens onder de auto, normaal heeft een racekat een ronde vorm daar waar de originele kat een platte rechthoekige vorm heeft. Een Supersprint DP (niet meer leverbaar) met racekat bestaat ook uit 2 losse delen; de voorpijp aan de turbo en de racekat zijn aan elkaar geschroefd. Succes.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jochem

Ik ga wel eens even kijken. Bedankt!

(p.s. en de waste-gate?)
Na een V8 in de XC90 kan Volvo beter beginnen aan een V10; die 5 cylinder moet erin blijven!

JCviggen

Zet hem eens op een rollenbank zou ik zeggen!

Het meest waarschijnlijke lijkt me dat er een sportuitlaat en chip in zit en voor de rest standaard. Dan komt hij niet aan 270 echte Pk's. Waarschijnlijk vertelde de verkoper je gewoon wat de verkoper van de chip beloofde. Zit waarsch rond de 240-250 pk in het echt. Maar wat maakt het, als hij snel aanvoelt maakt het niet uit wat er op papier staat ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Oele

Citaat van: JCviggen op 10-09-2004 13:42:47
als hij snel aanvoelt maakt het niet uit wat er op papier staat ;)

Ehhhhhhh, tot je er gewend aan raakt.... en het weer gaat kriebelen, kun je ff op je papiertje kijken om te concluderen dat je niet moet zeuren...  ;D
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD