Foto van de km/toerenteller op bijna topsnelheid.

Gestart door Manga, 10-09-2004 12:02:37

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Is toch een respectabele snelheid met die kmstand dacht ik zo ;)

Ik heb 'm nog steeds niet zover gehad.... meestal komt de naald niet boven 130-140  :eusa_shifty:

Gijs850

ja ik 'durf' het eigenlijk niet, heb geen idee of de vorige eigenaar (ik ben de 2e) ooit een keer 'flat-out' is geweest., en ben een beetje sch**terig of de boel niet uit elkaar knapt omdat ie misschien nooit harder dan 160 heeft gedaan. Hij zal best 200 gaan maar zonder arrogant te willen zijn, ik heb een 'dieseltje' gehad en die liep op zijn slofjes 225 op de teller en bergaf in Luxemburg 245!! let wel,  4 cylindertjes 1.9 tdi, en 6 jaar geleden, dat was toen heel wat. Daarnaast met mijn zwager 295 op de motor dus ik heb mijn portie wel gehad.

)()()sT

Citaat van: Gijs850 op 19-05-2007 11:23:48
...en ben een beetje sch**terig of de boel niet uit elkaar knapt omdat ie misschien nooit harder dan 160 heeft gedaan....

IK denk ook wel eens zo, maar als de motor goed warm is kan het echt geen kwaad om eens goed te trappen. Als je al twijfelt over de vorige eigenaar moet je gewoon soms eens wat verder doortrekken om hem een beetje te laten wennen  ;D

Trouwens, gisteren nog een rondje veldweg gedaan met een forumlid en daar ging de toerenteller ook regelmatig het rood in... Dat blokkie heeft al bijna 3 ton gelopen en blijft ook lopen ;)

Eugene

Citaat van: )()()sT op 19-05-2007 11:41:25
Trouwens, gisteren nog een rondje veldweg gedaan met een forumlid en daar ging de toerenteller ook regelmatig het rood in... Dat blokkie heeft al bijna 3 ton gelopen en blijft ook lopen ;)

;D

Bovendien heeft dat blok de eerste 270.000 geen reet hoeven uitvoeren, maar dat wordt de laatste 20.000 ruim gecompenseert. ;)

If it's not blown, it sucks...

Vertigo

Het was vanmiddag redelijk mooi weer, met een niet al te drukke A31:

Dit maal op benzine. Teller liep nog iets verder dan dit.
GPS gaf 212km/u aan. Niet slecht voor een auto met 425d km waarvan de topsnelheid 12 jaar geleden volgens de fabriek 210km/u bedroeg.

En nee, dat was op vlakke weg, niet eens helling af.

Johann

Vertigo

Citaat van: Johann op 19-05-2007 23:25:53
Hoe lang doet ie daar ongeveer over?
1 minuut 30 ;D

Nee, het viel me nog behoorlijk mee, zelfs boven de 210 liep de teller nog zichtbaar op.
Kwam bij Ahaus/Legden de 31 op en bij de eerst volgende en de afslag daarna (Richting Emden) heb ik die snelheid bereikt en aangehouden tot vlak voor afslag Gronau toen er een BMW 320 links bleef rijden met 160 en pas aan de kant ging toen ik al 15sec op zijn bumper zat (rechts was de hele tijd leeg)

Edit: ff een paar foto's bekeken. Om 12:22 was de teller net de 210 gepasseerd en stond de dagteller 3,5 kilometer minder ver.

Ludo

wie doet beter?:

CiteerVolvo 850 T-5R estate automaat naar 320pk ipv 245 pk standaard.
* 18T turbo ipv 15G
* Catloze 3" downpipe
* Chiptuning door Rica
* Blitz Specs R boostcontroler (om turbo spikes af te vlakken die door de automaat opgewekt werden)
* Samco Silicon turboslangen
* BSR Open Air Cone filter
* Grotere remschijven van PAGID
* Koni Geel sportdempers instelbaar voor en achter
* Powerflex silicon bushings rondom
* Veerpootbrug

Het geheel was goed voor een sprint van 0-100 in 5.2 seconden en een top (op GPS op de duitse autobaan) van 310km/u  

bron: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13640

:evil:

Laserblue

grotere remschijven.... maar wat voor klauwen dan?
of de 302?
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

martijn.

Citaat van: Ludo op 24-05-2007 13:43:48
wie doet beter?:

CiteerVolvo 850 T-5R estate automaat naar 320pk ipv 245 pk standaard.
* 18T turbo ipv 15G
* Catloze 3" downpipe
* Chiptuning door Rica
* Blitz Specs R boostcontroler (om turbo spikes af te vlakken die door de automaat opgewekt werden)
* Samco Silicon turboslangen
* BSR Open Air Cone filter
* Grotere remschijven van PAGID
* Koni Geel sportdempers instelbaar voor en achter
* Powerflex silicon bushings rondom
* Veerpootbrug

Het geheel was goed voor een sprint van 0-100 in 5.2 seconden en een top (op GPS op de duitse autobaan) van 310km/u  

bron: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13640

:evil:

Volgens mij is dit Koen (scubba) die de boel aan het opnaaien is?
Hij zit toch vaak in zwitserland?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Ik zou 't geeneens durven in een Estate Automaat... ::)