Ander velgen met winterbanden op V70XC van 1998

Gestart door CrosssCountry 2.5T, 14-09-2012 00:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CrosssCountry 2.5T

Hopelijk kan iemand mij info geven over het gebruik van andere velgen en (winter)banden voor mijn V70XC.

Wielen en banden is bij dit type al een gevoelig punt, maar ik wil in de winter met betreffende banden gaan rijden.

Nu kan ik kiezen tussen een aankoop van tweedehands Volvo velgen met banden (zelfde banden maat, echter een ET van 49 i.p.v. 43)
Of het aanschaffen van imitatie R wielen met winterbanden. Prijsverschil is gering.

Kan een XC kundige mij vertellen of dit kan? Zijn er meerdere forummers met een XC en winterbanden? Ervaringen?

Verneem graag.

verron

#1
Ik zou gaan voor de zelfde maat banden en velgen die je nu ook al hebt. R velgen hebben banden met lage wangen en zijn minder comfortabel, de omloop maat is het belangrijkste, als die hetzelfde is als wat je nu hebt lijkt het mij geen probleem. Persoonlijk vind ik het geen mooi gezicht........maar smaken verschillen gelukkig  ;D

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: koen.s op 14-09-2012 08:13:31
Ik heb wel eens R velgen gekocht met een ET waarde van 49.
Helaas paste dat niet, de velg kwam tegen de schokdemper.
Dit was wel bij een C70, en niet een XC.



Aan bovenstaande foto te beoordelen zouden R velgen dus onder een XC moeten passen  :eusa_think:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Ja, da's gewoon ET43.
Alleen interessant nu welke maat banden. De 16" maat van de XC is 205/55/16, hoger dus als de standaard 16"maat bij de 'normale' modellen.

Ries van de Zilverschuit

Ik zou gewoon gaan voor 16-inchwielen met 205/55/16. In die maat zijn de banden ook nog relatief goedkoop. Als je 280mm-schijven hebt en dat vermoed ik wel, kun al het 16-inchspul eronder wat op een X70 gezeten heeft, maar ook de vijfgaatsvelgen van de 850. Keus genoeg dus. Ergens zwerft hier een pdf rond van de Volvo-catalogus met alle velgen erin.

Perfo's worden op marktplaats vaak tegen redelijke prijzen aangeboden. De twee geleverde XC-velgen zijn tweedehands erg zeldzaam. Indertijd heb ik Pleiads als winterwielen gebruikt. Kon ik toen voor een prikkie bij Verwijst in Uden meenemen. Heb ze inmiddels verkocht aan een XC-bezitter.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Luc

Normaal gesproken is een verschil van + of - 5 in ET-waarde geen probleem.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet