nieuweling op forum

Gestart door petrolhead2.5, 14-09-2012 21:39:46

Vorige topic - Volgende topic

Auk

Auke
Volvo. for life

hertogjan6

Citaat van: Auk op 15-05-2013 23:24:56
Citaat van: petrolhead2.5 op 15-05-2013 23:20:31
... (standaard in de linkerbaan :P)

:eusa_naughty: :police:
minstens 150KM anders kan je beter op de rechter baan gaan rijden!!  :evil:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Mike H.

je hebt hem goed aangepakt zie ik wel haha heb ff je topic door gelezen.

groeten uit hengelo

Justin-850

Maarten, goed bezig! Staat er super bij die roffel! Maar dat had ik ook niet anders verwacht :D

Spreken mekaar ongetwijfeld nog binnenkort, en laat de orders maar doorkomen hoor! We kunnen d'r nog wat gebruiken ;)

gr. Justin

FGG

Welkom op 't Forum, mede-Twentenaar.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

petrolhead2.5

Hallo mede roffelaars. Na diverse topics te hebben gepost hier op het forum heb ik besloten om een blog te gaan bijhouden van mijn dikke roffel. Heel veel ervaring had ik niet wat betreft fora, daarom staat alles her en der een beetje verspreid en heb ik besloten dit topic bij te houden met alle mogelijke updates (kan nu eindelijk een beetje omgaan met foto's, tekst, etc). Inmiddels al een paar duizend kilometer bij de blauwe 10v er op gedraaid naar alle tevredenheid. Motor draait sinds het vervangen van de klepseals echt super, nauwelijks olie verbruik meer. Updates die ik nog niet gepost had, maar wel zijn uitgevoerd:

- forumsticker geplakt  :laugh:
- waterlekkage verholpen zie eerdere posts hierboven; had wel 10x het slangetje onder dashboard doorgeblazen (afwatering airco) maar daarbij de bovenste aansluiting/ gaatje in het kachelmotor huis over het hoofd gezien. Er kwam een bult troep en blad en een paar liter water uitzetten  :eusa_wall: sinds die geen problemen meer :eusa_dance:
- complete ontsteking vernieuwd (kabels/ verdeler/ rotor) bougies zijn nu 5.000km oud

wat bevalt goed:

- de roffel  ;D gewoon heerlijk (geen kat meer aanwezig  :eusa_shhh: ) voor echt rustzoekers is dit geen aanbeveling
- comfort/ stoelen/ geluidsniveau/ meevallen verbruik: 9,5: 100 wel veel snelweg
- ruimte
- de goedkeurende blikken van mede 850 en V70 classic rijders, het wordt denk ik langzaam aan een kult auto  :angel:

wat moet er nog gebeuren, wie heeft er suggesties?:

- een nare trilling bij 120km/h oplossen; wat heb ik geprobeerd? alle 4 wielen gebalanceerd. Dacht eerst dat de trilling van achteras kwam, maar lijkt nu ook voor bij te komen (trillen in het stuur). De auto rijdt ook een tikkeltje zoekerig als er dwarsriggels in het wegdek zitten, met name als deze een beetje diagonaal over de weg liggen. Auto deint niet maar reageert juist bonkerig hard/ stug en je voelt het duidelijk in het stuur. Ik heb nog een setje nieuwe subframe rubbers liggen, deze had ik erin moeten persen bij het vervangen van de koppeling en keerring  :eusa_wall: zal dit uitkomst kunnen bieden?

- een rammel uit de veerpoot, ik verdenkt de veerpoot lagers en rubbers (nogmaals suggesties zijn welkom); wat is er vervangen? 2x reactiestangetjes, ophangrubbers van stabilisatorstang voor, draagarmen zijn recent (door vorige eigenaar gedaan), remblokken gecontroleerd of deze niet rammelen, onmogelijk, dit geld ook voor achter en de handremvoeringen zijn ook vernieuwd, daar rammelt ook niets. Auto bij ons in de garage op de testbank d.m.v. draai plateau kun je zie of er speling zit op de wielophanging, niets te zien perfect. Rammelt ook alleen bij verticaal in/ uit veren, ook op een klinkerweg en drempels. 

Concreet: voor m'n gevoel zit rammel in veerpootlager of rubber, kan alleen geen beschadigingen zien als ik bij de bovenste bevestiging kijk. Alleen lijken er wat kleine (droogte??) scheurtjes zichtbaar, voor trillingen toch maar de subframe rubbers vervangen? Lijkt klote klus bij subframe dat blijft zitten. Tenzij iemand een goed tooltje heeft  :P

NIEUWTJES?

Ja, ja ik wordt ook lid van het LPG gilde. De hoge benzineprijzen, de stabiele LPG prijs, de geringe meerprijs aan MRB voor G3, en de geschiktheid van de motor voor LPG hebben mij ertoe bewogen om de kiezen voor een LANDI LPG3 direct injectie systeem van van der Helm Hengelo. Reken de terugverdientijd maar n's uit bij 15.000km per jaar  ;) en bovendien eindelijk een beetje  ;D ipv  :'( bij het tanken. Bovendien ben ik van plein minimaal 5 jaar erin te blijven sturen. Het is m'n HOBBY, ik heb er PLEZIER aan om 'm rijdend te houden, ik heb de auto ook voor m'n ontspanning, en ik hoop ook een her en der een leuke bijdrage te leveren aan dit forum  ;). Eigenlijk ABSURT om bij een dergelijke km stand LPG in te bouwen, een normale auto wordt met deze km's gesloopt/ afgeschreven/ is verroest/ verrot/ wordt gesloopt. Maar goed, tja geluk moet je hebben, maar ik heb op zich vertrouwen in de auto en het motorblok, dus ja, waarom niet? Na 29 augustus kan ik jullie meer vertellen.

Onderstaan nog ff 2 foto's met de zomerslofjes eronder:

petrolhead2.5

wie weet hoe ik dit kan verplaatsen bij de index naar BLOG oftewel webdagboek. De geringe ervaring komt nu toch weer naar voren  :eusa_wall: of moet ik dit opnieuw aanmaken in de juiste categorie??

UserID6342

Even aan een van de Mods vragen, die zetten 'm zo over voor je.

volvobug

Alvast welkom bij het LPG gilde, ga je geen spijt van krijgen met een 10V als het motortje verder gezond is.
[/spreektuitervaringmodus]
Handtekening? 85011806 en Saffronie.