Volvo start niet

Gestart door Basje850, 15-09-2012 16:11:27

Vorige topic - Volgende topic

Basje850

Hoi,

Mijn 850 start ineens niet meer en ik vraag me af wat het zou kunnen zijn.
De accu is nog vol en de startmotor doet het nog, alleen slaat de motor niet aan.
Wellicht is het iets onschuldigs wat ik zelf kan verhelpen. Wat zou ik nog meer eenvoudig kunnen checken voordat ik hem naar de garage zal moeten verslepen?

Groeten,
Bas

Rijns_t5r

start hij helemaal niet meer aan of slaat de motor toch een paar seconden aan?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

grijzev70tdi

Wat voor een 850? bouwjaar? Wat voor een motor? Benzine/gas?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MenzoChantal

Speciale dag zeker... hier start hij ook niet. Althans de startmotor draait de motor goed rond maar de motor slaat niet aan. Ik heb beide sleutels geprobeerd. Gisteren reed de auto nog goed.

Mijn verdenkingen:

- startblokkering die moeilijk doet. (geen vonk, geen benzine)
- defecte benzinepomp (bij volgas begon de auto in te houden)

Het betreft een volvo 850 T5 automaat. De automaat staat in de P en ook in de N geprobeerd.

Iemand een idee om een iets betere diagnose te stellen?
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

UserID6342

@Menzo, druk eens op het ventieltje op de injectierail en laat een ander dan eens starten, komt er benzine uit ?  Zo ja geen vonk, dan even kijken voor een BDPsensor en/of nokkenassensor.  Bij geen benzine(druk) pomp defect of filter dicht zitten.

Basje850

@Rijns_t5r: de motor slaat helemaal niet aan.

@grijzev70tdi: Het is een 850 GLT automaat uit 1992. Er zit een 2,5 liter benzinemotor in.

grijzev70tdi

krijg je brandstof en een vonk?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Basje850

hoe kan ik dat als leek eenvoudig controleren? :)

UserID6342

Citaat van: Dirk342 op 15-09-2012 17:42:25
@Menzo, druk eens op het ventieltje op de injectierail en laat een ander dan eens starten, komt er benzine uit ?  Zo ja geen vonk, dan even kijken voor een BDPsensor en/of nokkenassensor.  Bij geen benzine(druk) pomp defect of filter dicht zitten.

Euhm... lees hierboven eens ;D

MenzoChantal

Geen benzinedruk (er kwam geen benzine uit het ventieltje). Vanochtend op aanraden van Dirk (en uitleg, waarvoor dank) Relais 103 verwijderd. Polen doorverbonden, maar geen gezoem van de benzinepomp. Wat mij opviel is dat er op de andere polen amper 3 mV stond! Dit lijkt me te weinig om een relais aan te sturen. Misschien toch de startonderbreker? of contactslot?

Dit betekend uiteraard dat de pomp wel gewoon zou moeten werken als ik deze door verbind...

To be continued...
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

UserID6342

Menzo, als je voor de auto staat zit aan de rechtse kant boven de radiateur een grijs relais (richting accu dus), thv het afdekkapje van het gasklephuis.  Zijn hier alle draden en contacten nog van heel ?  Is het zogenaamde hoofdrelais.

MVeldhuis

thuur

leons850

Injectie relais??

is een grijs relais boven de radiator en de bedrading voor dat relais nog netjes?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Basje850

Het probleem is inmiddels verholpen...hij was gewoon verzopen  :eusa_wall:

Had hem een klein stukje verplaatst voor een beter parkeerplekje (doe ik dus ook niet meer) en een dag later teveel gas gegeven met het starten (doe ik dus ook niet meer met een automaat).

Bedankt voor al jullie reacties en ik ga me in een hoekje zitten schamen.