volvo tdi (audi 5cil)

Gestart door huizinga, 15-09-2012 21:05:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

huizinga

Hallo

Denk er over om een tdi te kopen met 5 cil audi motor.
Hoe zijn jullie ervaringen met deze motoren.
Waar moet ik eventueel opletten bij aankoop.
Heb in het verleden een en ander over carter ventilatie gehoord??

Graag jullie opmerkingen.

met vr gr Peter Huizinga

fpede

hey, even mijn ervaringen met deze geweldige motor!

ze gaan geweldig lang mee, wanneer er zorg voor gedragen wordt!
dus op tijd z'n onderhoud, eerst warmrijden alvorens te planken
km-standen van boven de 400.000 km's zijn peanuts(weeral valt en staat alles bij het onderhoud)
bij de tdi's moet je in tegenstelling tot de benzine's geen carterventilatie vervangen(maar vraag me niet waarom  ;) )
normaal gezien bij een goede tdi, moet je redelijk rap aan de 170 km/h gaan, om daarna de 200 km/h aan te kunnen tikken.
meestal als hij niet sneller dan 170 rijdt is de luchtmassameter kaduuk,

ze klinken ook redelijk rouw bij stationair(vooral bij een koude motor) maar eenmaal je bij gassen de  3000 rpm passeert hoor je een lekker donker roffeltje! :eusa_dance:

er zijn waarschijnlijk wel meer adviespunten maar die zullen waarschijnlijk ook nog passeren in dit topic ;)

hathü

Mijn Tdi heeft nu 440000k op de teller, ik heb hem nu 6 jaar, tot nu toe een probleemloze machine. Let op of de distributieriem en pompriem tijdig zijn vervangen of aan vervanging toe zijn. Heb voor het vervangen ervan onlangs zo,n 600 euro betaald.
Ze willen nog wel eens roken bij flink gas geven, de egr afsluiten en de pomp goed afstellen doet wonderen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html

V70 classic

Hi
Geweldige motor.
Zie hieronder.
1 punt van aandacht.
Ze willen wel eens wat olie lekken.
Meestal aan de smeeroliepomp.
Worden ze oud mee.
Maar het kost je gewoon een motorsteun.
Reparatie is lastig want je carter moet er vanonder.

Dus als je onder de kap kijkt ff naar de motorsteun aan de distributiekant kijken.
Is ie vettig laten repareren of korting afdingen.

Verder nogmaals geweldig ding.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70Diesel

Zeker een aanrader. De onze staat nu op 480.000 kilometer. Wel zorgvuldig onderhouden. De pompriem is bij mij al eens geknapt, moet namelijk iedere 60.000 km vervangen, de distributie iedere 120.000. Verder prima auto.