Ein-de-lijk roffelen in een 'R'

Gestart door ThuurC, 17-09-2012 21:55:24

Vorige topic - Volgende topic

ThuurC

En hierbij dan ein-de-lijk na vele jaren en minder kilometers aanstaande, mijn eigen roffel!

Als een van de laatste/latere in de serie (augustus 1996) is de auto door een Nederlandse dealer, via een Belgische Volvo dealer geleverd aan een Belgisch stel. Zij namen de auto vervolgens mee terug naar Nederland bij hun verhuizing. Daarna heeft de eigenaar van een motorboot zaak de wagen gekocht 'voor erbij'. De moter en automatische versnellingsbak zijn compleet verwijderd, schoongemaakt en opgeknapt (Revisie is een te groot woord). Na 20.000KM in de auto gereden te hebben vond de vorige eigenaar het wel weer tijd voor iets nieuws. De zoveelste saaie Porsche ofzo ;) . Vorige week heb ik de auto gekocht met 'slechts' 204.800KM op de teller. Voor een Volvo 850 natuurlijk een schijntje!

De auto staat strak in de lak. Daarentegen vertoont het interieur wel wat gebruiks sporen. Al scheelt het enorm nu het leer weer eens goed gepoetst en gevoed is.

Tja, dit zat er nu eenmaal in... Ik twijfel er nog over het bankje eruit te halen en te verkopen. Aan de andere kant vind ik het leuk om de auto volledig origineel te houden.  

Bouke

Whooooooooooooooo wat een een beauty :eusa_clap: veel plezier daar mee ;)

rifwachter

Veel plezier met je mooie R.

En dat bankje laat je natuurlijk zitten.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

The Demon

Niks ervan om dat bankje eruit te halen  :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:
Dan krijg je van mij persoonlijk een pak rammel!!!
Lekker origineel laten die auto!
Mooie (zoniet de mooiste) kleur en hij ziet er strak uit dus niets aan doen behalve vertroetelen en goed onderhouden.
En niet te vergeten: Vooral van genieten!

Veel veilige kilometers gewenst.

Groet,
The Demon.

RATFINK

Mooie DOP en bijna net zo 'oud' als de mijne (september 1996) Ook het aantal kilometers is bijna gelijk aan mijn 855 R.

Veel plezier ermee  ;D

Julian

Ook een prachtige R!  :eusa_clap: Dat bankje.. aan jou de keuze om het eruit te halen of te laten zitten. Ik zou het er uit halen en verkopen maar tis jou keuze  ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

UserID6342

Mooie auto zo hoor en een schitterende kleurencombi met dat lichte interieur bij een DOP.  Bankje lekker laten zitten joh !

ThuurC

Citaat van: The Demon op 17-09-2012 22:06:28
Niks ervan om dat bankje eruit te halen  :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:
Dan krijg je van mij persoonlijk een pak rammel!!!
Lekker origineel laten die auto!
Oke, overtuigt! ;)

Voorlopig kar ik -tot begin 2013- nog 150km per dag, waardoor het genieten zich meestal beperkt tot rond de 100KM/H op de snelweg ;) . Af en toe eens even losrijden hoort er natuurlijk wel bij.

Henk855

Mooi weer een R er bij  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Have fun man
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

liebers

Prachtige DOP 850R !!!! :eusa_clap:
Bankje natuurlijk niet verkopen   :eusa_naughty:
Kan altijd nog, bijvoorbeeld wanneer de benzine boven de 2,50 EUR/l komt.

Veel plezier met je roffel, maar dat gaat vast lukken!
Grtz
Marc

V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

ThuurC

Ik heb al meteen een irritant iets ontdekt: een 'kreun' (zeurend geluid) in het stuur. De tips al gelezen en een kijken wat ik kan vinden. Het lijkt bij het stuur zelf vandaan te komen en niet bij de rubbers onderaan de vloer.

Maar als dat alles is ;)

RATFINK

Zo te zien ook nog het originele uitlaatsierstuk  ;D Is die niet een beetje croky?

combinedforces

Wat een pracht. DOP 855R blijft voor mij een schitterende auto. Gefeliciteerd!

ThuurC

Citaat van: RATFINK op 17-09-2012 22:50:27
Zo te zien ook nog het originele uitlaatsierstuk  ;D Is die niet een beetje croky?
Inderdaad origineel. Nog niet aan gezeten  ;D
Morgen eens kijken wat de toestand van het sierstuk is.

Vandaag de kunstofdelen eens wat zwarter gemaakt en het leer behandeld. Verder het dashboardkastje met wat schroefjes verstevigd (Die ontbraken). Gelukkig ook ontdekt dat er een interieurfilter zit, zodat mijn verdamper enigszins beschermt is. Verder wel nog even de grijze dop ( :eusa_naughty:) vervangen voor een groen/blauwe. Daarnaast ontdekt dat er een lampje achter de tellerplaat kapot is en het lampje van het dashboardkastje ontbreekt. Die gaan we dus ook maar eens fixen!

Remko

Mooie kar man, veel plezier ermee