Ein-de-lijk roffelen in een 'R'

Gestart door ThuurC, 17-09-2012 21:55:24

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Mooi hoor!

Als het eindstuk nog goed is: Goed conserveren want er is niet meer aan te komen.

Henk855

Citaat van: KIM op 18-09-2012 09:58:11
Mooi hoor!

Als het eindstuk nog goed is: Goed conserveren want er is niet meer aan te komen.

Goed alternatief voor een vierkant eindstuk.

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1666_1789&product_id=12599
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

MikeyQR

Mooie DOP R en de zelfde kleurencombi als die van mij DOP met beige interieur  8)

ThuurC

Vandaag ook nog even de vorige eigenaar gesproken. Een Volvo liefhebber die nu een S80 T6 rijdt (toch geen Porsche :D ). Hij heeft in de motor en bak alle keerringen en pakkingen vervangen en een groot deel van de slangen. De turbo is nieuw en de bak is een ruilbak (De eerste deed het niet goed genoeg naar zijn zin). De carterdruk was absoluut in orde volgens hem en de motor verbruikt geen/nauwelijks olie (Olie was ook nog supermooi en helder bij mijn eigen controle). Hij heeft er iets meer dan een jaar in gereden en kwam er toen achter dat hij toch meer comfort en luxe zocht en meer vermogen (En het interieur irriteerde hem mateloos. Met een nieuw handschoenenvak slotje, leerbehandeling en een poetsbeurt zijn we al een heel eind). Als Volvo liefhebber kom je dan uit bij een T6.

Daarnaast blijkt de auto in België al eens over gespoten te zijn door de eerste eigenaar. Ook een liefhebber die baalde van allerlei parkeer en hagelschades (Iets met verzekering en meteen maar alles laten doen). Vandaar dat de wagen zó ontzettend strak in de lak staat (Wel een mini deukje ontdekt in de deurstijl :( ) Leuk om te weten te komen!

De eerste ergernis kan in elk geval opgelost worden: een slang die hij niet vervangen heeft is kapot. Dat gaf hij ook al aan. Er ontsnappen dampen uit een slang achter de motor (Blauw slangetje, rechts achterin, van voor gezien. Carterdamp begreep ik?). Deze gaan we dus eens vervangen! Hij gaf aan dat hij daar zelf niet meer aan toegekomen is, aangezien hij het erg druk heeft met zijn motorboot zaak en de auto toen toch al weg wilde doen. Klus voor mij dus!

Maar eens op zoek naar de juiste slang dus! Verder de groene koelvloeistof dop afhalen, een afstandsbediening zoeken en wat lampjes bestellen voor in de teller en wat interieurverlichting. Daarnaast het leer opkalefateren (Ziet er prima uit vind ik, maar toch wat scheurtjes in het beige leer kleuren)