Collega opgelicht door Kwikfit?

Gestart door Lampje, 19-09-2012 11:03:12

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Gents,

Een collega stapt gisteren op mij af en laat me een factuur zien van de Kwikfit in A'dam, waar een stelletje voorschijven voor zijn Toyota Corolla op staan van het merk ABS?? voor 270€ een setje ex-BTW en ex blokken.

Dat klonk mij voor imitatie als verschrikkelijk duur, terwijl er goede merken als EBS al voor fors minder over de toonbank gaan.

Mijn collega heeft iig geweigerd te betalen en wil verder onderhandelen. Is dat een redelijk standpunt gegeven het feit dat die schijven er al onder zitten?

Rob850turbo

bouwjaar van deze auto? type ?

UserID6342

Heeft hij opdracht gegeven voor de reparatie ?  Zo ja, jammer dan maar moet hij de rekening voldoen al zitten er schijven van Wingping onder, maakt niet uit.  Kwikfit heeft het recht van retentie, al zullen ze daar niet snel gebruik van maken (ikzelf ben daar vlotter mee ;D)

NinaPaul

Wanneer er geen prijsopgave is gevraagd, maar wel opdracht is gegeven tot vervangen, zal je gewoon moeten betalen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Lampje

2005 sedan, iets met VVI, type weet ik niet.

Correct, maar hij is van Indiase afkomst. Dan hebben jullie nog nooit met een Indiër onderhandeld :eusa_clap:

Hij had opdracht gegeven voor een grote beurt en daar kwam uit dat de schijfjes voor opwaren. Hij heeft idd verzuimd de prijs daarvan op de vragen, aannemende dat dat voor 150€ ex de BTW geregeld zou worden.

Nu heeft hij het gevoel alsof hij originele Toyota schijven er onder heeft gekregen, terwijl het imitatie is. Daar komt het gevoel van onrecht vandaan, ik snap dat wel.

Ik zeg overigens niet dat ik zijn gedrag noch onderhandelmethodes goedkeur. Hij heeft mij alleen maar mijn mening gevraagd over de hoogte van het bedrag, niet hoe het Nederlandse consumentenrecht in elkaar steekt. ;D

coyote1980

Citaat van: NinaPaul op 19-09-2012 11:07:47
Wanneer er geen prijsopgave is gevraagd, maar wel opdracht is gegeven tot vervangen, zal je gewoon moeten betalen.

Da's wel erg kort door de bocht. Als de KF op de rekening een post van 10.000 euro opneemt voor een koplamp dan betaal jij dat toch ook niet?
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

NinaPaul

Citaat van: coyote1980 op 19-09-2012 11:08:55

Da's wel erg kort door de bocht. Als de KF op de rekening een post van 10.000 euro opneemt voor een koplamp dan betaal jij dat toch ook niet?

En als roze olifanten van links komen en struisvogels vliegen, heb ik dan nog steeds voorrang?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

coyote1980

Citaat van: NinaPaul op 19-09-2012 11:11:46
Citaat van: coyote1980 op 19-09-2012 11:08:55

En als roze olifanten van links komen en struisvogels vliegen, heb ik dan nog steeds voorrang?
Dan vraag je aan de meneer van de draaimolen of je eruit mag ;D

Kijk, er is ook zoiets als redelijkheid en billijkheid. Als de KwikFit meer voor de onderdelen vraagt dan deze nieuw kosten lijkt me dat niet kloppen. Dus de vraag aan de KwikFit zou zijn: laat maar eens zien dat die onderdelen zo duur zijn....
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

-D©©©L-

Citaat van: Lampje op 19-09-2012 11:03:12
Gents,

Een collega stapt gisteren op mij af en laat me een factuur zien van de Kwikfit in A'dam, waar een stelletje voorschijven voor zijn Toyota Corolla op staan van het merk ABS?? voor 270€ een setje ex-BTW en ex blokken.

Dat klonk mij voor imitatie als verschrikkelijk duur, terwijl er goede merken als EBS al voor fors minder over de toonbank gaan.

Mijn collega heeft iig geweigerd te betalen en wil verder onderhandelen. Is dat een redelijk standpunt gegeven het feit dat die schijven er al onder zitten?

ABS = Brembo.

Kwakshit koopt ze in voor <40 euro ex btw per schijf.  Hoeveel uren staan er voor montage vermeld ?

Lampje

Ok, dus ik kan de prijzen van Brembo opzoeken en daar 25% of zo vanaf trekken om op een eerlijke straatprijs te komen?

Wat zou dan de going price zijn van ABS als je naar een automaterialenzaak gaat (ik hoef niet de prijzen van eBay te weten; die zijn vast lager)?

-D©©©L-

Lampje

Thanks, that is what I needed!

H_Rovers

Toch vraag ik me af wat je collega wil bereiken hiermee. Waarom heeft ie van tevoren de prijs niet gevraagd?

-D©©©L-

och, hij heeft nog geluk dat 'm geen nieuwe wielbouten/moeren verkocht zijn.
En als je daar over zou klagen verkopen ze je ook nog nieuwe schoenveters waar je bij staat.

** "ja, maar ik heb instappers"
--"precies mijnheer, uw veters konden volgens onze monteur niet als correct beoordeeld worden"

Er zijn enkele vestigingen waar monteurs met ervaring werken, maar helaas krijgen die ook een "verkoop zoveel mogelijk" training.
Op zich niks raars, bij de mercedes dealer in zwolle moet met ook minimaal 100 euro onderdelen omzet per verkocht werkuur halen.

peteRRR

Vroeger bij de Kwek-Vet was het zo dat als je voor een wiel laten balanceren kwam,dat ze even naar de remmerij keken en dan met drang naar je toe
kwamen om gelijk andere schijven en blokken te nemen want zij namen hier geen verantwoording voor.
En als je dan nee zei of je dan even een A4tje wou ondertekenen,....nou sorry hoor.

Gaat er al 1000 jaar niet meer heen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla