aanpassen rembekrachtiger

Gestart door clubman, 22-09-2012 10:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clubman

tsja thuur ,het is gelukkig geen vw en zal het ook nooit worden. :eusa_naughty:

misschien is het gevoel misplaatst maar de betere "bite" van de andere remmen geeft toch wel het gevoel dat je remmen hebt,ik denk dat de meesten dat wel beamen.

maar een groter vacuum te creeren is misschien toch grotere aansluiting maken?.

heeft de v70 n dit zelfde probleem of niet en  zijn er volvo' s met een betere bekrachtiger die 1 op 1 passen

MrCain

#16
Meer vacuüm op de bekrachtiger zetten dmv een dikker slang zal geen oplossing geven: je motor heeft een bepaald vacuüm en dat word daar niet groter op... Om meer bekrachtiging te krijgen zal je een bekrachtiger moeten hebben met een grotere diameter => groter membraam/werkzuiger : groter oppervlak dus meer kracht.

Weet niet of er verschillende bekrachtigers zijn van Volvo. Wel iets om uit te zoeken  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

clubman

heeft iemand het vadis onderdeelnr van de rembekrachtiger?

MVeldhuis

#18
Is het een idee om motorvacuum af te doppen en een electrische vacuumpomp ervoor in de plek te zetten met een hoger vacuum?
Zal wel voor een reden zijn dat dieseltjes een mechanische hebben maar wellicht...

Edit:

Even op ebay gekeken en daar heb je voor 5 tientjes een electrisch vacuumpompje op 12v dat 16hg doet, zal het werken om 2 van die dingen in serie te zetten en de 2e met een variabele weerstand regelbaar te maken zodat je een regelbaar vacuum hebt van +16hg en zo je remmen kunt afstellen hoe jij ze het fijnste vind?

16hg is ongeveer een half bar onderdruk en volgens mij (zal het straks even checken voor de zekerheid) doet mijn auto iets van 0.7 bar onderdruk maximaal, vandaar de 2e pomp in serie dus.

thuur

Citaat van: MVeldhuis op 01-10-2012 17:47:32
Is het een idee om motorvacuum af te doppen en een electrische vacuumpomp ervoor in de plek te zetten met een hoger vacuum?
Zal wel voor een reden zijn dat dieseltjes een mechanische hebben maar wellicht...

Een diesel heeft een vacuumpomp omdat er geen vacuum heerst in een diesel.


Gr :D

MVeldhuis

Citaat van: thuur op 01-10-2012 19:05:28
Citaat van: MVeldhuis op 01-10-2012 17:47:32
Is het een idee om motorvacuum af te doppen en een electrische vacuumpomp ervoor in de plek te zetten met een hoger vacuum?
Zal wel voor een reden zijn dat dieseltjes een mechanische hebben maar wellicht...

Een diesel heeft een vacuumpomp omdat er geen vacuum heerst in een diesel.


Gr :D

Dat snap ik maar ik wist toen ik dat schreef nog niet of er een reden was dat ze een mechanische ipv electrische pomp hebben.
Na ongeveer 3,06 seconden zoekwerk vond ik al uit dat er echter plenty dieseltjes zijn met een electrische pomp en toen ontstond mijn edit.

innocenti

Er zijn genoeg vacuumpompjes die 90% vacuum kunnen halen. In NL op zeenivo betekend dat snel gerekend -900mbar. Houdt met een vacuumpomp wel rekening dat het vacuum afhankelijk is van het debiet wat weggepompt moet worden en dus afhankelijk is van de karakteristiek. 2 pompen in serie hoeft niet automatisch te betekenen dat je een hogere vacuumdruk haalt.

Leuk om te testen. Succes.

clubman

ok dan ga ik een vacuumpomp uit een diesel halen denk ik liggen hier zat op de sloop.

maar even tussen twee benen ;D     zijn er berijders met een diesel of ervaring dat de bekrachtiging beter is als bij de benzine motor.

grijzev70tdi

Van een TDI gaat niet werken denk ik. Word door de motor aangedreven.

Verschil: Onze oude 850 (2,5 10V automaat) remde slechter dan mijn eigen auto (854 2,5 20V handbak). Mijn eigen blijft het pedaal mooi bovenin en hard, bij de 10V trapte je hem soms diep weg. Maar denk dat het meer te maken heeft met de staat van de blauwe (schijven en blokken waren bijna op)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

clubman

mijn schijven zijn praktisch nieuw evenals mijn blokken.

maar even theoretisch als ik nu een nieuw gat boor in mij inlaatspruitstuk op de plek waar ze anders lpi injectoren plaatsen, en daar mijn vacuum op aansluit zou dat effect geven?

eric vermeer

ik denk dat je met heel het rembekrachtiger gebeuren weinig resultaat zult boeken

is het geen optie om bijvoorbeeld 302mm remmen te monteren
of je remschijven vervangen door ctf rs/dtm dit remt al een stuk harder als origineel
en als je nu imitatie remschijven/blokken hebt kan het nog slechter zijn als origineel

S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

MrCain

Citaat van: clubman op 07-10-2012 11:14:34
mijn schijven zijn praktisch nieuw evenals mijn blokken.

maar even theoretisch als ik nu een nieuw gat boor in mij inlaatspruitstuk op de plek waar ze anders lpi injectoren plaatsen, en daar mijn vacuum op aansluit zou dat effect geven?

Nee
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

innocenti

Citaat van: MrCain op 07-10-2012 11:30:53
Citaat van: clubman op 07-10-2012 11:14:34
mijn schijven zijn praktisch nieuw evenals mijn blokken.

maar even theoretisch als ik nu een nieuw gat boor in mij inlaatspruitstuk op de plek waar ze anders lpi injectoren plaatsen, en daar mijn vacuum op aansluit zou dat effect geven?

Nee
Nee. Druk blijft hetzelfde.

clubman

ok duidelijk,

dan kijk ik verder voor andere schijven/blokken  en stalen leidingen verse vloeistof