aanpassen rembekrachtiger

Gestart door clubman, 22-09-2012 10:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

clubman

hallo ,
mijn vraag is kan je de rembekrachtiger zo aanpassen dat hij meer bekrachtigd als nu zodat je sneller en makkelijker je max remdruk krijgt.
ik moet me nu wezenloos trappen om ook maar in de buurt te komen van de abs ingreep
iemand zoiets al gedaan?

haasje

Is het niet makkelijker om zachtere remblokken te plaatsen?

Martijn_B

Snap heel goed wat Clubman bedoeld. Denk dat je enige optie een andere rembekrachtiger zou zijn, zou je eea misschien kunnen berekenen.

Met zachtere remblokken of andere klauwen etc ga je het niet oplossen iig!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Misha

Citaat van: Martijn_B op 22-09-2012 11:07:06
Snap heel goed wat Clubman bedoeld. Denk dat je enige optie een andere rembekrachtiger zou zijn, zou je eea misschien kunnen berekenen.

Met zachtere remblokken of andere klauwen etc ga je het niet oplossen iig!
Je zou -als je dat al niet gedaan hebt- eerst eens de remleidingen kunnen vervangen door die RVS omvlochten leidingen.
Maakt een extreem verschil in remgevoel voor weinig geld.
Met name de respons en direktheid verbetert erg.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: clubman op 22-09-2012 10:25:20
ik moet me nu wezenloos trappen om ook maar in de buurt te komen van de abs ingreep

Dat ligt toch vooral aan je banden en het wegdek..


Gr :D

clubman

banden en wegdek ??? ???
tot nu toe elke band conti en michelin en op elk wegdek


die zachte blokken heb ik gehad van textar en die bevielen goed tot na een tijdje weer het zelfde probleem optrad.

die stalen leidingen werken die goed? goed adres ?

clubman

maar om even terug te gaan kan je niet de vacuumleidingen vergroten cq verkleinen om de werking van de bekrachtiger te vergroten,

voorbeeld als ik in een vw rijd en stamp op de rem lig ik met mijn tanden op het stuur :eusa_sick:
en bij de volvo remt het wel goed maar niet zo goed{ik weet een algemeen probleem}

Bostel

Bij het 'advertentiehoekje' staat nog een remmenset van AP-racing te koop. Als je die monteert dan remt ie wel hoor.  ;)
Je zal nog altijd wel harder op de pedaal moeten duwen als bij jouw vw maar remmen doet ie dan wel.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

innocenti

Kracht kan je vergroten door groter oppervlak van het rembekrachtigermembraam of meer onderdruk. Grotere slang geeft meer flow, niet meer druk. Beide zijn lastig te realiseren in je huidige auto zonder ingrijpende aanpassingen.

Martijn_B

#9
Nogmaals, het gaat de TS niet om de performance van zijn remmen (verwacht ik) maar voor de kracht die er nodig is om te remmen. Althans, dat is wat ik uit zijn verhaal opmaak. Ik heb zelf al grotere remmen, stahlflex leidingen, betere blokken, nieuwe remvloeistof, bladiebladiebla... en moet nog steeds flink "trappen"  ten opzichte van moderne auto's waar je vaak wat meer "pedal feeling" hebt.

Denk dat een andere rembekrachtiger de enige oplossing zal zijn, en om dat te realiseren zal je wat moeten puzzelen!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bostel

Inderdaad maar in zijn laatste bericht zegt hij

Citaat van: clubman op 22-09-2012 13:59:22voorbeeld als ik in een vw rijd en stamp op de rem lig ik met mijn tanden op het stuur :eusa_sick:
en bij de volvo remt het wel goed maar niet zo goed{ik weet een algemeen probleem}

Dan lijkt het mij toch echt om de remkracht te gaan en dat is bij een standaard 850 niet zo geweldig. Hier zal de TS mee moeten leren leven. (of betere remmen kopen  :P)
Je kan dan wel voor meer rembekrachtiging zorgen maar dan ga je nog niet met je tanden op het stuur komen denk ik.  :eusa_think:
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

clubman

maar ja het gaat inderdaad om meer remkracht te genereren,want ik denk dat je daar een hoop plezier uit haalt
en niet als je als een achtelijke moet stampen om flink te moeten vertragen.
het geeft misschien wat meer vertrouwen in de remmen,en ja betere remmen kopen kan ook,maar ik heb een gezin te onderhouden dus ik probeer in dit geval te kijken of wat er op zit aan te passsen valt.

maar als ik bv een grotere slang zou plaatsen op het spruitstuk voor vacuum zou dat effect hebben?

thuur

VW heeft een veel hogere remdruk, maar je staat echt geen meter eerder stil. Het is puur het gevoel.. Het enige wat je kunt doen om het remgevoel weer zo dicht mogelijk bij origineel te krijgen is: nieuwe remslangen en verse remvloeistof. Maar daarmee wordt het (gelukkig) geen VW.


Gr 8)

Martijn_B

Wat zou je kunnen doen om die remdruk wel te verhogen? Zou ik best interessant vinden.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

grijzev70tdi

Trap je blokken maar goed heet, wedden dat je licht kunt trappen? ;D (wel tot op de bodem)

Grolsch, het klinkt al lekkerder