Origineel eindstuk --> Hoe zag dat er in 1996 uit?

Gestart door ThuurC, 22-09-2012 19:33:58

Vorige topic - Volgende topic

ThuurC

Ik zal een dezer dagen eens een foto maken nu het eindstuk weer onder de auto zit. Het is nu matzwart. Ik heb niet kunnen traceren of het origineel mat zwart of (mat) grijs moet zijn. Ik heb gekozen voor zwart, dat wordt het namelijk toch wel ;)

triton

Zit je eindstuk er al onder ?

Zo ja foto's  ;)
Professioneel raddraaier

ThuurC

Citaat van: triton op 15-10-2012 13:09:52
Zit je eindstuk er al onder ?

Zo ja foto's  ;)
Oh ja, kak... sorry! :D
Zal eens m'n best doen de komende dagen, moet toch wat sleutelen dus ik ga er eentje maken!

EDIT eind november: *fluit onschuldig* Toch maar eens doen he... ;-)

CharlieFox

Ik heb op de mijne ook eindelijk na ruim 5 jaren eens 'n eindstuk gemonteerd. Volgens Estate Services en Nordicars levert Volvo sinds kort andere eindstukken. Waren ze voorheen glimmend chroom (?) zijn ze nu van onbewerkt rvs. Zie url hieronder.

Wat me stoort is dat ze zo lang zijn. Ik vind het echt geen pan zo'n uitstekend uitlaatdeel. Volgens ES hoef ik er niet aan te zagen en is het passend. Op de uitlaat zelf zaten 3 "oplas puntjes" welke de begrenzing waren voor het sierstuk. Die heb ik er afgeslepen want ik wilde 'm toch echt verder erop hebben. Echter nu kun je de uitlaatpijp in het sierstuk zien!

Ben wel eens benieuwd hoever zo'n eindstuk bij jullie erop zit of uitsteekt buiten de auto. Foto volgt, de auto is met de vrouw mee ...

http://www.estateservices.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/1/31372154.jpg
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

The Volvoboy

Ben inderdaad wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Denk dat het voor mij hard poetsen wordt om het huidige eindstuk van mijn auto (en die van m'n vader) een beetje toonbaar te krijgen/houden...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

CharlieFox

Zie ook 2 posts terug. Inmiddels simpelweg onder wat 850's gedoken op straat en foto's op o.a. dit forum bekeken. Ben er achter dat zo'n eindstuk tot aan buitenzijde bumper erop geschoven moet worden. De mijne steekt er nog zeker 7 cm uit.

Ik zou 'm er natuurlijk nog verder op kunnen tikken, maar dan ga je de uitlaatpijp echt goed zien in het eindstuk (binnenzijde). De uitlaatpijp een stuk afzagen lukt niet meer, want ik krijg dat eindstuk er niet meer af zonder de uitlaatpijp of erger, de kat te beschadigen. Kortom:

Ik laat het lekker zitten zo. Kwestie van (mentaal) loslaten.

Soms kan een mens zich zo druk maken om eigenlijk iets wat niet zo belangrijk is ... (ik)
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Vulk

Zijn er geen eindstukken te verkrijgen / maken die identiek zijn aan de originele?

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

CharlieFox

Zoals beloofd hierbij de foto's. Ondanks dat het 'slechts' kaal rvs is vind ik 't niet echt lelijk of zo (op het uitsteken na dan). Of valt dat op zich wel mee?

Edit: 1 foto verwijderd, 3 was te veel ...

StefanCJ

Dat uitsteken hoort gewoon vind ik. We rijden een mooie 5 cilinder, niet in een Prius of trutteschuddertje.

:)

The Demon

Olijfje heeft een custom made sierstuk van JackV en dat staat toch echt beter.

Groet,
The Demon.

P.S. Niet op de achterklep letten a.u.b..

NinaPaul

Citaat van: The Demon op 29-12-2012 20:01:46

http://i55.tinypic.com/121x27l.jpg

Groet,
The Demon.

Uitlaat is wel mooi, de rest moet je idd niet naar kijken  :eusa_shifty:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Citaat van: NinaPaul op 29-12-2012 20:20:14

Groet,
The Demon.

Waarom doe jij dat dan wel weer als ik zeg dat je het niet moet doen?
Eigenwijze snotpierk dat je er bent  ;D

Het ging om het eindstuk gemaakt door JackV en niet over een verotte achterklep.

Groet,
The Demon.

NinaPaul

Citaat van: The Demon op 29-12-2012 22:16:17
Citaat van: NinaPaul op 29-12-2012 20:20:14

Groet,
The Demon.

Waarom doe jij dat dan wel weer als ik zeg dat je het niet moet doen?
Eigenwijze snotpierk dat je er bent  ;D

Het ging om het eindstuk gemaakt door JackV en niet over een verotte achterklep.

Groet,
The Demon.

Heb expres niet naar de achterklep gekeken, maar naar de rest  :eusa_whistle:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz