Auto stallen voor een paar maaden wat allemaal doen?

Gestart door dopie, 23-09-2012 10:30:32

Vorige topic - Volgende topic

dopie

Ben van plan om de auto vanaf november tot april te gaan schorsen/stallen.

Heb al wel wat via de zoekmachiene gekeken wat daar over staat geschreven alleen wat moet/kun je nog meer doen om hem goed te stallen:

- Bandenspanning iets verhogen en om de maand de auto ff een stukje verplaatsen.
- Accu eruit? of in de auto aan de druppellader?
- Vloeistoffen op niveau/ververst.
- Roosters dicht van de ventilatie wel/niet?
- Wel/geen afdekkleed?
- Ruitenwissers van de ramen af met de houders van Ben :).
- Sierstukken afdoppen.
- ?

-D©©©L-

lekker in de wax, vochtvreter erin.
Meeste wagens staan langer bij een handelaar zonder enige vorm van TLC.

dopie

- Bandenspanning iets verhogen en om de maand de auto ff een stukje verplaatsen.
- Accu eruit? of in de auto aan de druppellader?
- Vloeistoffen op niveau/ververst.
- Roosters dicht van de ventilatie wel/niet?
- Wel/geen afdekkleed?
- Ruitenwissers van de ramen af met de houders van Ben .
- Sierstukken afdoppen.
- Vochtvreter (goede tip :)).

rifwachter

Mijn Volvo staat elk jaar van eind september tot aan april geschorst in onze verwarmde garage.

Hij staat verder alleen aangesloten op een goede druppellader.

De auto gaat schoon de garage is, wel zorgen dat alles lekker droog is.

En in het voorjaar is het starten en genieten, na eerst even de auto te hebben gewassen. Er komt altijd iets stof op de auto, maar is natuurlijk niet erg.

Zo doe ik het al vele jaren.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

dopie

Hij staat wel warm en droog in de garage dus denk dat ik er dan maar geen afdekzeil/doek overheen ga doen dan.

Denk dat de VKB zijn laatste tochtje gaat worden en dan stallen.

Mark10v

Brandstof conditioner in de tank gooien die er voor zorgt dat de boel niet vergomt.
Benzine van tegenwoordig is erg snel kapot.
Of Aspen tanken..
Volvo 850 2.5 10v handgeschakeld.
Volledig 10v uitgevoerd.

dopie

Citaat van: Mark10v op 23-09-2012 10:43:09
Brandstof conditioner in de tank gooien die er voor zorgt dat de boel niet vergomt.
Benzine van tegenwoordig is erg snel kapot.
Of Aspen tanken..

Okey maar dan wel met een volle tank stallen denk ik.

pwassink

En niet vergeten een briefje op t klokkenblok te leggen met de text "eerst de vochtvreter eruit"  met een hoop uitroeptekens..

Je wil niet weten wat water en natriumhydrochloride met een stuk metaal kunnen doen als die omkiepert  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

dopie

Zetten we hem aan de bestuurderskant, zien we hem altijd.

haasje

Zet je vochtvreter in een emmer/ afwasbak.

Een vochtvreter heeft wel 1 groot nadeel, indien hij verzadigt is zal hij er juist voor zorgen dat je luchtvochtigheid juist hoger wordt.

Misha

Ik zou het niet doen, de beesten zijn het niet waard.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rifwachter

Als de garage verwarmd is, heb je toch geen vochtvreter nodig ??

Zelfs de schijven blijven mooi blank al de auto hier een half jaar heeft stilgestaan in de verwarmde garage, dus geen vocht.

Met de benzine zal het niet zo snel verkeerd gaan als je de auto 6 maanden binnen zet, ik tank BP RON98

Zoals DcccL al aangeeft, bij ons staan ook de verkoop auto's gewoon buiten, regen, vorst, hagel en sneeuw.    En diverse staan daar met max 10 liter brandstof in de tank.    Als bv bij een S80 de electronica de accu heeft leeggezogen na een paar maand buiten te hebben gestaan dan hups accu-kar eraan en gewoon lopen.  Wel kans dat de remmen vast zitten.

Nu staat bij ons een C70 cabrio met linnenkap te koop met de hoogste vraagprijs van Nederland.  Deze staat gewoon buiten in de rij, en ik heb het vermoeden dat deze er wel een paar maanden blijft staan.    IK vind het zonde, maar voor het bedrijf is het gewoon "handel".

Gewoon droog binnen in je verwarmde garage zetten, druppelaar en verder niets, dat zou ik doen.    ( max. half jaar )
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

dopie

Dan gaan we dat doen en tank zelf ook altijd BP Ron 98, maar gooi hem wel vol als ik hem ga stallen.

grijzev70tdi

Hier staan auto's ook gewoon buiten. Word niks aan gedaan.

Waarom ga je hem stallen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

dopie

Omdat ik er toch niet mee rijd met slecht weer en hem dus niet voor dagelijks gebruik heb.
En hij zal ook wel een keer weg gaan :) en dan scheelt het kilometers (en geld) hij staat nu op 194000.
Weet nog niet wat ik ga doen naar de schorsing wil ook wel een keer wat anders proberen.
Maar weet het nog echt niet misschien dat ik hem nog wel een tijd houd alleen hij is altijd te koop :).

Het is voor mij echt puur hobby/plezier de auto.