Probleem of gewoon lekker verder rijden?

Gestart door LouisXIV, 24-09-2012 21:42:15

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Ook wij mogen weer een jaar verder roffelen. De auto is weer APK gekeurd tot sept 2013. NB grote beurt gehad en 223000km op de teler.

Alleen baren deze zaken mij wat zorgen;

1) ABS en handrem lichten op (was vermoedelijk storing vlotter want remleiding en vloeistof is opnieuw gevuld) na wat jutteren was deze storing weg. NB Tijdens het rijden viel de boordcomputer uit en ging de snelheidsmeter naar 0.
2) Pijltje knipperde (Dit duid op storing automaat) Nadat we accupool hebben losgehaald is de storing verdwenen. Echter de auto lijkt wel wat in te houden voorheen schakelde de bak pas op tegen de 6000 toeren bij volledig intrappen gaspedaal nu lijkt hij niet hoger te willen gaan dan 5000 toeren?
Zou dit te maken kunnen hebben met de reinigingsvloeistof die er aan mijn benzine tank is toegevoegd? Er zat namelijk wat water in de benzinetank. Vermoedelijk was de brandstoffilter nog nooit vervangen Althans dat dacht de monteur.

NB kosten grote beurt incl vervangen radiateur 1500 euro.

Iemand ervaringen met deze (kortdurende) storingen nb het instrumentenpaneel is nu weer schoon...(storingsvrij)

LouisXIV

thuur

Ik denk dat je ABS controller gewoon op z'n eind is :D

Zonder snelheidssignaal doet de AT het ook een stuk voorzichtiger..

Gr 8)

LouisXIV

Citaat van: thuur op 24-09-2012 21:51:38
Ik denk dat je ABS controller gewoon op z'n eind is :D

Zonder snelheidssignaal doet de AT het ook een stuk voorzichtiger..

Gr 8)
Hoe kom ik daar achter dat dit daadwerkelijk zo is want na wat rommelen met de stekker/vlotter lijkt het probleem weg.

thuur

Ze gaan allemaal stuk, dat is alvast een feit. Met foutcodes uitlezen krijg je een goede indicatie (sensors R en pomp).

Gr ;)

thuur

Ik denk het niet:

Citaat van: LouisXIV op 24-09-2012 21:53:47
Ik denk dat je ABS controller gewoon op z'n eind is
Hoe kom ik daar achter dat dit daadwerkelijk zo is want na wat rommelen met de stekker/vlotter lijkt het probleem weg.

Je hoeft niet te komen, je kan ook de TNT/TPG/PostNL/OfHoeZeOokHetenTegenwoordig laten rijden. Je kunt rijden zonder controller.

Gr ;)

LouisXIV

Citaat van: thuur op 27-09-2012 00:17:53
Ik denk het niet:

Citaat van: LouisXIV op 24-09-2012 21:53:47
Ik denk dat je ABS controller gewoon op z'n eind is

Je hoeft niet te komen, je kan ook de TNT/TPG/PostNL/OfHoeZeOokHetenTegenwoordig laten rijden. Je kunt rijden zonder controller.

Gr ;)
Hoi Arthur,

Ik heb weinig tijd (werken) maar mijn schoonvader heeft de auto vandaag laten uitlezen bij Volvo en het is inderdaad de ABS controller. Hij probeert nu een afspraak met jou te maken voor reparatie bij jou in het "verre" zuiden hopelijk kunnen we dan weer snel heerlijk soepel rijden.

Groeten,

Louis