sterretje in helder koplampglas

Gestart door Gompiev70xc, 25-09-2012 23:45:39

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

rij ik nu 3 weken rond met ABM heldere koplampen, zit er *&#!! opeens een sterretje in het heldere koplampglas.
is dat te maken en zo nee: waar kom ik aan vervangende glazen??

Sbv

Probeer de leverancier van de lampen eens.

Gompiev70xc

tja, dat was een aardige Turkse man die ze uit een S70 demonteerde waarmee hij en zijn familie afgelopen zomer naar Ankara en terug waren gereden..

Sbv

Misschien European Tuning  ? Wat zoeken op internet, dan kan je diverse bedrijven tegen die vergelijkbare lampen verkopen.

Gompiev70xc

nieuwe lampekap bij ET is wellicht een optie... maar vroeg mij af of er aan zo'n sterretje (zit voor het stadslichtdeel) niks te repareren is, zodat het qua kosten binnen de perken blijft.

henry classic v70

Misschien eens vragen bij zo'n ruitenboer waar ze ook ruiten repareren (laten vullen met epoxy)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

t5joost

39 euro heb je een ander glas heb hem zelf ook net vervangen

BBS

Toen ik mijn heldere koplampen met 1 ster in het glas had gekocht ben ik ook bij de ruitenboer geweest om hem te laten repareren.
Kost je een paar knaken, maar de glasboer gaf geen garantie.
Binnen 2 weken was het gerepareerde er uit gebarsten door de warmte ontwikkeling van de lampen als je (bijna) stilstaat.
Resultaat: en 50 euro betaald voor de reparatie en 70 euro voor een nieuw glas :eusa_wall:

Conclusie: gewoon een nieuw glas bestellen, ben je uiteindelijk goedkoper uit :D
Volvoloos....

elianmars

Beter een sterretje in je koplampglas dan andersom  :eusa_shifty:

Ik zou gaan voor een nieuw glas. Repareren gaat 't volgens mij niet worden.

Gompiev70xc

Hmm.. klinkt allemaal zeer plausibel. En 39 eu voor een nieuw raampje is nog wel te doen.. Waar had je die vandaan, t5joost??

t5joost

)()()sT

Vraag: levert Volvo ook los de heldere glazen voor de C70 lampunits?

Aangezien het helder glas is zit er natuurlijk weinig tot geen verschil in Volvo-glas of die je bij ET kan bestellen.... Toch?

elianmars

Citaat van: )()()sT op 10-11-2012 17:45:26

Jep.

Links: 8628754
Rechts: 8628756

Ca. 80 euro bij www.skandix.de
Geen idee wat ze bij de dealer kosten.

BBS

Citaat van: elianmars op 10-11-2012 20:44:44
Citaat van: )()()sT op 10-11-2012 17:45:26

Jep.

Links: 8628754
Rechts: 8628756

Ca. 80 euro bij www.skandix.de
Geen idee wat ze bij de dealer kosten.

Bij Gerben Brouwer te Rogat een eurootje of 70 ;)
Ik heb daar vorig jaar zelf nog een glas voor de heldere koplamp besteld 8)

Edit:
Ik ga op 23 Nov. a.s. een weekend naar Schin op Geul, en als je hem daar besteld en betaald wil ik hem wel voor je ophalen en meenemen ;)
Volvoloos....

)()()sT

Thanks!

Zoals je ziet hebben mijn heldere glazen ook wat aanslag door de warmte van de lamp, maar voorlopig nog geen afkeur ofzo. Een andere C70 was dus afgekeurd met wat ergere vlekken, vandaar mijn vraag.

Dank mannen!