wie kan voor mij een Koppakking vervangen bij LPG3 Syteem, en ander onderhoud ?

Gestart door badero, 26-09-2012 12:06:14

Vorige topic - Volgende topic

badero

Beste Volvo,ers

Ik heb sinds 1.5 maand een volvo 850 2.0 van sept 95 met een lpg3 installatie en 185.000 km op de TELLER. Geen idee wat de werkelijke stand is (vanwege LPG).
Hij rookt behoorlijk als je bij een stoplicht wegrijd, maar het olieverbruik val me eerlijk gezegd wel mee.
Wel heb ik gezien dat er koelvloeistof verdwijnt, en er ligt nooit een plasje onder de auto. Ik denk dus dat hij een lekke koppaking heeft, maar ik ben ook geen expert.
Kan natuurlijk ook iets aan de kleppen zijn.
Wel heb ik gemerkt dat de auto op benzine nerveus en schokkerig rijdt, en het lambda lampje gaat branden. Afstellen na de reparatie van de kop is wel een must.
De distributie riem vervangen is dan ook meteen aan de orde, dan kan dit karretje nog een hele tijd verder.
Verder blijft het ABS lampje branden.
Dat de airco het niet doet vind ik niet zo'n probleem, maar de kachel moet wellicht ook nagekeken worden.

Ik wil niet naar een gewone garage, maar naar een liefhebber die deze auto's kent.
Is er iemand onder jullie (hopelijk in de buurt van Amsterdam) die mij wil helpen, of een advies kan geven naar wie ik toe kan gaan?

Alvast bedankt

Rob
badero@badero.nl

MVeldhuis

Afstellen wil niet bij deze auto's, dat hij beroerd loopt en koelvloeistof verbruikt zou maar zo met elkaar te maken kunnen hebben.
Dat de kachel het niet goed doet kan ook te maken hebben met de koelvloeistof, dit heeft de kachel namelijk nodig om warm te worden.
Voor het ABS lampje zou ik je abscomputer even naar Thuur opsturen, die kan hem zo voor je doorsolderen.

Met de reparatie kan ik je niet helpen maar ik hoop dat bovenstaande je alweer wat gerust heeft gesteld.

We hebben enkele handige klussers op het forum en ik verwacht dat er wel iemand reageert die het voor je wil doen.

Broabander

KVS kun je ook kwijt raken door kleine lekkage van slangetjes die onder druk worden gezet, dus dat kan kloppen dat je dan nooit wat onder een (geparkeerde) auto ziet. Plus dat spul verdampt snel in de buurt van een warme motor. Ook kan het nog de kachelradiator zijn.

Voor de oliewalm verdenk ik eerder de klepsteelrubbers dan de koppakking daar deze bijna nooit kapot gaat, of hij moet warm gelopen zijn.

ABS lampje is ofwel contactslot (gaat hij uit als je met je sleutel heen en weer wiebelt?) ofwel de ABS controller, die kan redelijk voordelig door 'Thuur' hier op het forum gesoldeerd worden.

En iemand in die omgeving die een distributiewissel en de kleppensteelrubbers kan doen weet ik niet maar deze reparaties zouden mij persoonlijk niet ervan weerhouden een ritje naar het oosten of zuiden des lands te doen.

Ohja, de kilometerstand kun je zelf uitlezen via OBD1 en daar is hier op het forum een makkelijke handleiding voor te vinden, dat kan iemand met twee linkerhanden ook ;)

Nerveus en schokkerig rijden kan de ontsteking zijn, op de bougiekabels kun je een maand en een jaartal zien, als hier 1995 staat dan kun je er zeker van zijn dat alles daar aan de beurt is, vaak rijdt hij op gas dan wat eerder slecht dan op benzine, herken je dit?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

)()()sT

Citaat van: Broabander op 26-09-2012 12:15:24
Voor de oliewalm verdenk ik eerder de klepsteelrubbers dan de koppakking daar deze bijna nooit kapot gaat, of hij moet warm gelopen zijn.

Nou, bij mijn 850 T-5 zou het misschien toch best wel eens de pakking kunnen zijn. Maar dan niet inwendig.

Broabander

True, maar roken bij het stoplicht en toch niet bijster veel verbruik klinkt mij wel bekend in de oren.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.