Genieten van de 850!

Gestart door RonnieDuck, 12-09-2004 07:45:50

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

Hallo allemaal.

Sinds 21 februari 2004 heb ik mijn eerste 850 in het bezit. Mijn 2e Volvo daar ik nog een 264 GL uit '75 heb staan, welk helemaal gaaf is met 155.000km en rustig van haar oude dag staat te genieten in een warme, droge schuur.

De aanschaf van mijn 850 verliep zeker vlotjes, op donderdag een beetje surfen op autotrack daar ik op zoek was naar een 480! Op aanraden van mijn toenmalige vriendin, die de 480 echt oerlelijk vindt, kwam ik de 850 tegen. Op autotrack een beetje zitten vergelijken e.d. Vrijdag 20 feb, naar een universele dealer in alkmaar gegeaan waar mijn 850 stond. met 182.000km voor een prijs van 4.950 euro. Dit was al 200 euro lager dan op autotrack.nl waar de wagen voor 5.150 stond. naar goed overleg zou ik voor mijn toenmalige toyota corolla 2.950 krijgen en dus 2.000 euro moeten bijleggen. Dit was mijn veels te veel. Hoewel je een Volvo niet kan vergelijken met een toyota uit hetzelfde jaar was dit ver boven mijn budget. Te meer ik al een bod had gehad op mijn Corolla van 3.500 euro. Op mijn vraag wat de auto zonder inruil moest kosten kwam hij met een prijs van 4.250 euro. Dit zou betekennen dat ik maar 750 euro op mijn corolla hoefde toe te leggen, wat mij zeer aangenamer klonk.
Na de auto goed te hebben bekeken, nette bekleding, ik kon een NAP erbij krijgen, onderhouds historie erbij, geen proefrit gemaakt toch zeer verheugd huiswaarts gegaan. Onderweg onze medelander gebeld met de mededeling dat hij mijn corolla voor 3.500 euro kon kopen. Dit alles op vrijdag middag rond half 3. De medelander was zeer te vrede en stapte gelijk op de trein, meteen de garage weer gebeld dat ik de Volvo wilde kopen. Op hun vraag wanner ik hem kwam halen zei ik natuurlijk, "morgen". Waarop de vriendelijke telefoniste zei, nou meneer ik weet niet of dat gaat lukken ivm de apk.
2 minuten later terug gebeld,..Ja gaat lukken!!

Thuis aangekomen, mijn auto leeg geruimd, alle audio had ik al uitgebouwd, medelander op station opgehaald, door naar het postkantoor, overschrijven, en dag Toyota. Volgende dag met vaders weer richting Alkmaar om mijn Volvo op te halen. Dat was dus de eerste keer dat ik erin reed!!!

Tot de dag van vandaag nog geen seconden spijt gehad. Jeetje wat een fijne auto, mijn zilvergrijze sedan GLT 20v

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

RonnieDuck

Heb weer even niets te doen op mijn werk en dus gaan we maar weer even verder over de life story van de 850!

Spijt dat ik nooit eerder een 850 heb aangeschaft. Al snel lid geworden van de club, en binnen een paar dagen al even een mini meeting bezocht aan de A4!
Al snel werd duidelijk dat iedereen razend enthousiast is over deze auto. Langzaam kwamen er steeds meer veranderingetjes. Zo moest ik even een versterker in de kofferbak bouwen met subwoofer, ook natuurlijk de speakers in de deur vervangen en middels een filter wat tweeters in het dashbaord bouwen. Toen gelijk even alle lampjes van de verlichting vervangen!

Ook middels Club/forum lid de Vliegende baksteen in het bezit gekomen van een Trekhaak. Hij wilde hem niet hebben, ik dolgraag.

Verders gewoon heerlijk toeren. Zelf duitsland al bezocht waar de teller toch aardig bij de 220 kwam
Inmiddels een grote beurt gehad bij een echte dealer!! Hooftman in Alphen. Daar was de 850 al drie jaar niet geweest, bij een volvo dealer. Al daar werd hij gelijk herkend door de manager die hem destijds had verkocht in mijdrecht (bangarage).

Wel even schrikken, 900 euro maar, al met al rijd ze weer super!!!!

Elke dag als ik instap, de sleutel omdraai en dat mooie geroffel hoor verschijnt de glimlach!! jammer dat die uitlaat zo ver weg zit, wat een gebrom, en dan als ik een tunneltje inga, even de radio zacht en het raampje op een kiertje,....roffel!!!!!!!!

En dan nu meer willen,... even goed over nadenken, maar zo'n T5,...ja dat lijkt me toch wel wat!!!!

zucht!

RonnieDuck

Met een gemengd gevoel heb ik mijn eerste 850 2.5 20v GLT ingeleverd.

Gevoel was wel weer snel verdwenen, wow wat is dit gaaf!!!!!

850 T-5 pearl grey uit 96 met 200.000 km, waar ik volgens mij niet te veel voor heb betaald!! het is een sedan, en voorlopig ben ik nog heerlijk aan het spelen met het gaspedaaltje.

Het eerste wat ik al veranderd heb is de middenarm steun. Nog voor ik de auto had, heb ik al een bekerhouder middenarmsteun besteld bij elferink voor 15 euro!!!!!! hij staat goed!!!! Net als de forum-sticker!!!!!!!!!!!!
Nu nog een afneembare trekhaak!!!! Daarna is even kijken wat we gaan tunen!!!!!

Mvg een blije T-5 rijder!!!

Ronald

RonnieDuck

Ik heb vandaag even mijn autootje gewassen en gepoetst.

Moet toch even het fotootje met jullie delen. Ik ben er trots  op!!!

Mvg RvI