Rubbers vervangen achterwielen C70

Gestart door L1on, 18-07-2012 21:53:06

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Blijf je toch nog steeds zitten met problemen van rubbers verwijderen en weer in persen. Al gaat het een stuk beter als de as onder de auto weg is

UserID6342

Citaat van: Sbv op 21-08-2012 23:07:41
Blijf je toch nog steeds zitten met problemen van rubbers verwijderen en weer in persen. Al gaat het een stuk beter als de as onder de auto weg is
Precies, dan heb je ook niet echt specifiek die trekker nodig en kan het ook zo.  Maar ze kunnen echt onmundig vastzitten.

grijzev70tdi

Denk dat het bij mij ook maar eens moet gebeuren, ze zien er erg droog uit. En ik verwacht niet dat ze ooit vervangen zijn in de afgelopen 20 jaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

V70geRwin

Eruit kan je boren.
Erin met veel wd40 en ik heb lijmklemmen gebruikt.

Als het tegenzit kan je nog rijden.
Het wisselen van de as is vrij eenvoudig.

haasje

Citaat van: Sbv op 21-08-2012 21:06:20
Citaat van: L1on op 21-08-2012 20:47:27
Ok, ik heb nog de tijd voor speciaal gereedschap. Kan ik dat ergens vinden op het forum?
Webster of RazorX heeft ooit wat zelf gemaakt, de rest geleend bij dealer. Doos gebak doet soms wonderen.
Kopen is ook een optie, maar wat duur voor 1 malig gebruik.

Deze tool is onmisbaar
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=546_549&products_id=615

Er zijn nog wel meer mensen die deze tool hebben  :eusa_whistle: en aangezien ik toch geen 850/x70 meer heb mag hij ook in de verkoop.

thuur

Citaat van: L1on op 21-08-2012 11:15:54
gevonden!

http://leon.tweakdsl.nl/images/onderdelenachter.gif

‎42 en 37, beide twee keer, achter

Silentblock achteras Volvo part 3516122 LA 3530202 en RA 3516496

Let op! 37 is er in L en R..

Gr 8)

Bram

nr 7 in het laatste plaatje zijn in mijn auto niet veel meer van over, wat is daar eigenlijk de functie van?

MrCain

Citaat van: Bram op 09-09-2012 09:16:00
nr 7 in het laatste plaatje zijn in mijn auto niet veel meer van over, wat is daar eigenlijk de functie van?

Is een soort van stoot rubber : als de vering te ver door veert dan begrenst dit rubber de veerweg zodat de schokbreker niet tot het einde doorgaat (iets raakt vanbinnen) en dat je wiel je wielkuip/spatboord niet raakt.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

ZC3rr0r

Bij mijn 850 is dit ook aan de orde, ding rammelt als de beste.
Weet iemand de gangbare prijs voor een dergelijke vervanging bij een garage?

Heb zelf helaas niet de gelegenheid voor langere tijd de auto op bokken te zetten en een brug heb ik evenmin....

L1on

Citaat van: ZC3rr0r op 12-09-2012 23:01:00

Heb zelf helaas niet de gelegenheid voor langere tijd de auto op bokken te zetten en een brug heb ik evenmin....

is echt een dag werk (tot nu toe) speciaal gereedschap heb je ook nodig..

V70geRwin

Citaat van: L1on op 15-09-2012 21:01:30
Citaat van: ZC3rr0r op 12-09-2012 23:01:00

is echt een dag werk (tot nu toe) speciaal gereedschap heb je ook nodig..

bump stops vervangen is geen dag werk, daar gaat het hier over. Schokbreker los, veer eruit, nieuwe stop erin en weer vastzetten. Uurtje werk denk ik.

haasje

Als alles een beetje meewerkt is het een uurtje of 2-3 werk. Zit de boel tegen ben je zo een uurtje of 8 bezig

ZC3rr0r

Bedankt voor alle info, ik zal binnenkort eens rondbellen voor de gangbare prijzen voor deze operatie en het hier ff posten.