Bekleding deurpaneel

Gestart door jasperi, 12-09-2004 19:59:21

Vorige topic - Volgende topic

jasperi

er valt mij iets op sinds afgelopen zomer: de bekleding van mijn s70 in de deurpanelen begint ietwat te bobbelen cq. los te laten. het betreft vnl. de hoekpunten, zoals bijv. bij de armsteun.
het betreft een half lederen beige interieur en de deurpanelen zijn bekleed met een zacht soort nepleer. sind de warme zomerdagen in barcelona is dit bij de hoekpunten in de deurpanelen wat gaan loszitten en ik krijg het dus niet meer vast; het kleeft niet meer aan de ondergrond  als het ware. heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe je dit het beste kunt oplossen? ik kan me voorstellen dat het lastig wordt als ik de bekleding niet loshaal.

vr.groeten
Jasper

thuur

Nou, eigen ervaring (gelukkig) niet, maar ik heb talloze 850s en 70s gezien met het (half)lederen interieur in belabberde staat. Vooral de hoeken in de portieren (zoals je zegt) en de zijnsteunen van de voorstoelen. Leeftijd van de auto's varieert sterk. Ik heb zelf het idee dat het Volvo-leer van niet al te beste kwaliteit is. Mijn vrouw (die is wat beter thuis op de 'stoffen'markt) zei al dat t zeer zeker geen dure leersoort is.

Alhoewel ik wel 1 referentiepuntje heb en dat is dat het onderste gedeelte van het dashboard van mijn huidige 855 ('93, veel warme vakanties gehad) hier en daar ook los is gekomen van de ondergrond. Het dashboard zelf is in prima staat, maar de toplaag (soort geplastificeerde skai) hangt slap.

Het fenomeen is me dus niet vreemd.

Gr 8)

jasperi

ik moet zeggen dat ik het een zeer slechte zaak vind; ik zal zeker niet de enige zijn, dat kun je dus beamen.
misschien weet iemand een oplossing of adres..(behalve de lokale volvodealer dus)

groeten jasper

limi

latere 940 / 945 kent dit probleem ook. Losmaken en opnieuw opspannen of vervangen is volgens mij de enige optie