The Saint's Volvo's

Gestart door The Saint, 12-09-2004 21:38:24

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Tuurlijk wil ik graag mijn nieuwe V70 R laten zien, maar eerst nog even het volgende ter introductie:

In de vorige eeuw ben ik al wat met Volvo in aanraking gekomen door mijn broer: een hele luxe 2 serie sedan (ik weet echt niet meer welk type) en een 2 serie estate.

Jaren later, en tevens vele eigen auto's later, komt er dan eindelijk een Volvo in mijn bezit: een P1800S uit 1968. Vanaf dat moment wordt "The Saint" ook regelmatig door mij gebruikt als nickname.
Zoals het zo vaak gaat met forummers van dit forum, je raakt toch wat verslaafd aan Volvo. Ik moet ook zeggen dat ik het imago van Volvo bij me vindt passen (wat is dat dan?....)
Drie jaar geleden leidde dit tot de aanschaf van een 850 T5 sedan uit 1994 (voor forummers die echt alles lezen, dit is die auto uit Saoudie Arabie).
Heerlijk mee gereden en ook een beetje verslaafd geraakt aan de turbo. Ik had dit nooit ver8 omdat ik niet het technische type ben en ook niet het coureurstype maar meer iemand die voor de vormgeving gaat.

Op zoek naar weer een andere auto heb ik de laatste tijd regelmatig op dit forum gelezen en ik moet zeggen dat je er wel enthousiast van raakt.
Ook al had ik ook weer wat andere merken op mijn verlanglijstje staan, een Volvo (C70 of V70) stond er altijd bij.

Uiteindelijk heeft de zoektocht geresulteerd in een zilvergrijze V70 R!

Ik hoop dat jullie 'm kunnen waarderen, en ja ik wordt lid van de club, en misschien een forumstickertje?

Heb al heel wat liefhebbersauto's gereden, altijd lid geweest van de betreffende club, maar nog nooit naar een meeting of i.d. geweest. Misschien dat dat nu ook gaat veranderen???

(De sedan staat binnenkort bij vraag en aanbod op de clubsite.)

No shirt no shoes, no pinball

Reitse

Entuscan

Eerst en vooral proficiat met je aankoop. Toch knap he zo'n zilvere ;)

Kleine bemerking, een V70 T5-R bestaat niet, het is alleen R.
Dan is er nog de keuze tussen een voorwielaandrijving of een All Wheel Drive, in geval vh laatste mag je nog eens AWD achter die R zetten ;)
Oh ja van welk jaar is de wagen?

Greetz
Ben

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

The Saint

Bedankt voor jullie (supersnelle) reacties.

@Entuscan: Het is een voorwielaandrijver automaat uit 1998. Enne.. het typefoutje (als in type qua model, niet qua typen) heb ik meteen hersteld!

Entuscan

Zo een R FWD kom je toch niet zo vaak tegen ... dacht hier op't forum enkel Ed.
Mooie wagen, zeker lang vasthouden
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BenC70ES

En die van Ed is ook een automaat.

Mooie Volvo Saint  :D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

Een paar jaar trug hebben wij ook zo'n Zilvergrijze V70R FWD in de showroom gehad.....
Super mooie auto...

ed

De mijne is blauw. Ik vind grijs ook een vreselijk mooie kleur, zeker met de titan kleur velgen. Destijds was er keuze tusen titan kleur of zilvergrijs voor de velgen zonder meerprijs. De eerste eigenaar heeft ook bij mij gekozen voor grijs.

Overigens rijdt Jaap ook met een V70R FWD rond, maar dan met handbak in het zwart.

Veel plezier ermee! Erg mooie auto.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ingrid

Ow sjips, en hier had ik zaterdag mee afgesproken bij de KLPD en zomaar laten staan.......  :-\ :-\
Volvo is a girls best friend...

Rijns_t5r

8)in 1 woord,schitterende auto,oh dat zijn er twee  ;D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Joenes T-5

Gefeliciteerd met die geweldige auto, veel plezier ermee :)

ed

Citaat van: Ingrid op 13-09-2004 15:15:59
Ow sjips, en hier had ik zaterdag mee afgesproken bij de KLPD en zomaar laten staan.......  :-\ :-\
????? ik volg je niet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

R.Bijl

super wagen ,veel fijne km ermee

grt.Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

jaap

Citaat van: ed op 13-09-2004 22:58:18
Citaat van: Ingrid op 13-09-2004 15:15:59
????? ik volg je niet.

ikookniet
Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

The Saint

It's not mine anymore...  :'(

R is gelukkig WEL iemand heel erg blij mee!