even kennismaken

Gestart door sappel, 03-10-2012 13:55:39

Vorige topic - Volgende topic

sappel

Mijn naam is Maarten Sinaasappel en ben vandaag voor het eerst op dit forum aanwezig. Bezit samen met mijn vrouw 2 volvo's 850 station, een 2,5 l, uit 1994 (rood)en een T5 uit 1996(groen). De laatste  bezitten we al weer bijna 14 jaar en de ander  een jaar of 8. We zijn dus geen eendagsvliegen. De rode bezit een nieuwe moter die nog niet veel heeft gelopen (50k). de groene staat al weer op 330k.
Oorspronkelijk werden ze dealer onderhouden maar de laatste jaren doen we het in eigen beheer(beter en goedkoper).
Omdat ik een aantal vragen heb en ik op deze liefhebers site veel deskundigheid tegenkom heb ik mij nu aangemeld.
Een vraag : (de groene) heeft een bekend euvel nl dat de Tracks en ABS waarschuwings verlichting soms blijft branden en na opnieuw starten een tijdje uitblijft maar daarna toch weer aangaat., dan hoor je ook de ABS reutelen. tevens doet de km teller en de dagteller het niet meer, terwijl alde andere meters normaal werken. Uitlezing lmet Delphi geeft de volgende codes 314 en 324, wielsensor RA fout in circuit en extrapolatie teller.

grijzev70tdi

Welkom hier :D

Je ABS/Tracks probleem zit waarschijnlijk in je controller. Deze moet opnieuw gesoldeerd worden.

Ennuh, we zijn gek op foto's ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

sappel

foto,s gaan komen maar ben nu even buitenshuis. Heb overigens ook nog een volvo dieseltje van 40 jaar oud in mijn boot staan die altijd start, zal daar ook een foto van maken.

Ludo

sappel

Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik ben bezig met de reparaties en laat horen hoe het afloopt
groet