ABS en track blijven branden

Gestart door sappel, 03-10-2012 14:42:39

Vorige topic - Volgende topic

sappel

Ik ben vandaag voor het eerst op dit forum aanwezig.
Mijn T5 uit 1996 (modeljaar1997) met 350k op de teller heeft het bekende euvel nl dat de Tracks en ABS waarschuwings verlichting soms blijft branden en na opnieuw starten een tijdje uitblijft maar daarna toch weer aangaat, waarbij je de ABS hoort reutelen.
Uitlezing met Delphi toont de code 314 en 324 en meldt wielsensor RA, fout in circuit en extrapolatie teller. Is dit weer een probleem van de controler? verder werkt de km teller (en dagteller) niet meer, heeft dit verband met bovenstaande of is het dat beruchte tandwieltje? Omdat de auto eind van de maand naar de keuring gaat zoek ik een oplossing op korte termijn.

-D©©©L-

sappel

dank, maar leg mij even uit hoe ik bij dit bericht kan komen.

-D©©©L-

link aanklikken en beginnen met lezen bij het 1e sticky topic.

sappel

Sinds kort deelnemer op dit forum. Door de vele enthousiaste berichten ben ik geinspireerd geraakt. Gisteren bij Thuur geweest om de ABS controller te laten herstellen van mijn T5 uit 1996. Werkt weer als van ouds, en de feest verlichting is weer uit. Ook ben ik bezig geweest met mijn andere 850, 2,5 l,10 klepper uit 1994 omdat al geruime tijd de lambda waarschuwing aanstond . Bij uitlezing code 3-1-4 en 1-4-2  wat wees op de nokkenas sensor. Van de sloop een exemplaar gehaald van een 20 klepper (vroegen ze nog €40,- voor!)en gemonteerd en zowaar signaallampje is uit na de reset.
En maar meteen de bagage rollen gerepareerd want die stonden al heel lang in de weg . Dankzij jullie documentatie en discussies geen probleem en ze werken nu weer prima.
En nu maar direkt verder met de km teller. Heb op marktplaats iemand gevonden die de wieltjes levert voor niet te veel geld.
Alvast bedankt voor de stimulerende discussies.  :)