Nieuw forum en clublid

Gestart door jfsimons, 04-10-2012 13:12:00

Vorige topic - Volgende topic

jfsimons

Dag allemaal,

Ik ben John Simons en sinds augustus eigenaar van een 850 2.5 20V sedan uit 1995. Voorheen al volvo eigenaar geweest van een 360 GLS en een 940 en nu dan van een 850. De auto heeft een sticker van het forum dus wellicht is een vorige eigenaar hier ook bekend. Ik ben ook maar lid geworden van de club omdat het leuk is om samen ervaringen uit te wisselen, technische problemen op te lossen etc. . Ik heb nogal wat verschillende auto's gehad, Diverse Opels waarvan de laatste een Omega 3.0 V6 24V Caravan, ook een geweldige auto. een bmw E36 325I, twee Honda's CRX 1.6 VTEC (echte racemonstertjes!) en twee Smarts waarvan de laatste een cabrio. De lijst is dus lang en divers. Maar de 850 verwacht ik toch wel langere tijd te gaan houden. Het is een heerlijke heerlijk comfortabele auto, betrouwbaar en lekker vlot dus alles wat je in een auto wil. De historie van de auto is onbekend en de kilometerteller werkt niet dus de stand is blijven steken op 250.000, maar zal in werkelijkheid rond de 300.000 liggen. Niet dat je dat aan de auto merkt en dat is een van de bijzonderheden van de roffel, ondanks de leeftijd en hoge kilometerstand zul je dat als je netjes op je auto bent er nooit aan af zien. Mijn plannen zijn allereerst om de kilometerteller weer werkend te maken, de distributie uit voorzorg te doen, remmen upgraden en wellicht een flush van de automatische bak. En de aanschaf van een set wielen met winterbanden natuurlijk. Ik zie er naar uit met de leden kennis te maken op een sleuteldag en of poetsdag. Mocht iemand mij kunnen helpen aan een sleutelmanual dan hou ik mij aanbevolen. Groeten John

henry classic v70

Welkom op 't forum.
Als je een foto van je wagen hier plaatst, weet wellicht één van de forummers van wie deze wagen is geweest.
Misschien heeft die persoon wel een weblog bij gehouden zodat de onderhoudshistorie misschien wel bekend is.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Dennis1974

Welkom op het forum.

En de niet werkende kilometerteller? Dat gaat gepaard met een niet werkende dagteller en dat is weer een kwaal waar ze veel last van hebben. Het ligt aan een klein tandwieltje wat is afgebroken. Het duurt inclusief loshalen van je Dash nog geen uur om het te vervangen en als je niet technisch bent lukt het ook  ;D

Hier een overzicht van linkjes wat je nodig hebt. Kosten: 30 euro.

Waar te bestellen?:
http://www.ets1.nl/volvo-850.html

En hoe te maken?:
http://www.matthewsvolvosite.com/odometer-fix-how-to.html

en

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20516.msg560967.html#msg560967

Succes

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

jfsimons

thanx voor de info betreffende de kwaal van de kilometerteller, zag op de site van European tuning ook al dat dit een bekend probleem is en dat ook zij een vervangend tandwiel leveren voor 20 euro. Ga dit zsm verhelpen. En dan ook het onderhoud uitvoeren omdat ik ook geen idee heb hoe dit de laatste jaren uitgevoerd is en ik geen risico wil lopen. Dus distributie etc.

henry classic v70

Citaat van: jfsimons op 11-10-2012 12:35:50
thanx voor de info betreffende de kwaal van de kilometerteller, zag op de site van European tuning ook al dat dit een bekend probleem is en dat ook zij een vervangend tandwiel leveren voor 20 euro. Ga dit zsm verhelpen. En dan ook het onderhoud uitvoeren omdat ik ook geen idee heb hoe dit de laatste jaren uitgevoerd is en ik geen risico wil lopen. Dus distributie etc.

.. vandaar mijn opmerking van de foto plaatsen

Citaat van: henry classic v70 op 04-10-2012 13:40:21
Als je een foto van je wagen hier plaatst, weet wellicht één van de forummers van wie deze wagen is geweest etc.

Veel onderhoud is zo te achterhalen, doe er je voordeel mee..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4