Gaat niet meer op slot door AB wel open, alarm werkt wel prima

Gestart door solidnmgn, 04-10-2012 21:51:19

Vorige topic - Volgende topic

solidnmgn

Beste Dames en Heren,

Vanmiddag ging ik mijn dochter ophalen op het kinderdag verblijf en bij aankomst stap ik uit en druk op de AB. Wat schept mijn verbazing. De alarmlichten knipperen 1 keer echter de auto schiet niet op slot.. ik nogmaals drukken en Jahoor de alarm lichten knipperen drie keer echter geen reactie op de centrale deurvergrendeling. Nog maals drukken zorgde wederom voor 1x knipperende alarmlichten.
Vervolgens de auto met de sleutel op slot gedaan en alle deuren gingen dicht. ??? Centrale vergrendeling werkt dus wel..
Daarna drukte ik gelijk weer op de AB knop. Alarm knipperde weer 3x en de deuren sprongen weer open... Ik dacht ohhh. een storinkje gehad.. Vervolgens weer op de knop van sluiten gedrukt. Alarmlichten knipperen 1x echter de deuren springen niet op slot...

Nu las ik op het forum ergens dat dit te maken zou kunnen hebben met een klemmend slot.. echter via de sleutel gaat wel alles open en dicht. Alleen heeft de achter klep een vertraging van 1 sec. Dit had hij naar mijn weten eerder niet...

Wie oh wie zou mij kunnen helpen.

ps. ik heb geen idee welk alarm ik precies heb. De AB is van Gemini zie onderstaande plaatje. Ik weet alleen niet of dit ook het juist type alarm is..

Groet Jacco

Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

snix

Slot van de achterklep blijft hangen. Als de auto niet op slot gaat even voelen aan de achter klep. Die zit waarschijnlijk nog op slot.

Goed opletten als de auto wel gewoon op slot gaat. De achterklep is dan in de meeste gevallen nog open. Oplossing? Nieuwe sluiting voor de achterklep plaatsen (redelijk prijzig, maar simpel) of de microswitches vervangen in het slot (minder fijn werk, maar wel goedkoop)

solidnmgn

Bedankt voor je reactie.

Ik had inderdaad al door dat de achterklep op slot blijft. Maar dit is niet altijd. Als ik de auto start en dan handmatig de deuren op slot klik en open doe springt hij wel mee open. Nu weet ik wel dat mijn accu aan vervangen toe is. Er groeit immers een bloemkool op die groter is dan dat je in de meeste supermarkten kunt kopen.

Zou mijn theorie kunnen kloppen dat de accu de veroorzaker zou kunnen zijn.

ps. is het ook mogelijk om de kofferbak sluiting van de centrale vergrendeling af te halen... Dus die gewoon met je sleutel te blijven openen en sluiten.

Groet Jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

snix

Geen idee mijne doet het ook met een kersverse accu.

Volgens mij kan het wel maar dan moet je de stekker eraf trekken.

solidnmgn

solidnmgn

Citaat van: snix op 07-10-2012 22:39:02
Slot van de achterklep blijft hangen. Als de auto niet op slot gaat even voelen aan de achter klep. Die zit waarschijnlijk nog op slot.

Goed opletten als de auto wel gewoon op slot gaat. De achterklep is dan in de meeste gevallen nog open. Oplossing? Nieuwe sluiting voor de achterklep plaatsen (redelijk prijzig, maar simpel) of de microswitches vervangen in het slot (minder fijn werk, maar wel goedkoop)

Vraagje.. Wat is een prijs indicatie omtrent het vervangen van de sluiting.. Kan ik die uit een sloop volvo halen... Zou WD40 kunnen helpen...

snix

Prijs heb ik geen idee van. Ik heb hem namelijk nog niet vervangen. (luiheid op dit gebied) bel even naar volvo
Je kan hem uit een sloper halen maar die is dan net zo oud.... met alle ervaringen erbij
WD 40 kan even helpen maar volgens mij werd dit euvel echt door materiele slijtage veroorzaakt en niet door vet of vuil.