heren techneuten: VERSNELLINGSBAK

Gestart door s©ub@, 17-03-2003 10:56:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

#15
Toch niet,



 ???

 ;D

s©ub@

#16
die naam komt me inderdaad zeer bekend voor johann...

;D ;D ;D ;D ;D

dan weet je wat je zaterdag kunt verwachten <grin>  ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Edwin

#17
CiteerToch niet,



 ???

 ;D

Is dat effe handig  :D, Daikos garage is voor mij ook maar hoogstens 45min rijden. Dat zal ik even in gedachten houden, just in case...Jig jig. Staat de koffie ook klaar?? ;)

gr. Edwin.  8)

Mellow_yellow

#18
Ooooooh! Alweer reclame  ;D  ;D  ;D  ;)

s©ub@

#19
wil um ook wel bij jou neer zetten marc; denk alleen niet dat je er erg gelukkig mee word  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Mellow_yellow

#20
Zet maar neer. Ga ik er wel naar kijken (vanaf een lekkere luie stoel met een flesje Grolsch in mijn hand...  ;D )

Johann

#21
CiteerGrolsch

Daar maak je vrienden mee..;)

s©ub@

#22
<zucht>

mannen en bier...  :-/

je merkt wel dat hoe meer ze drinken hoe minder constructief de antwoorden/reacties worden.
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Mellow_yellow

#23
hips   :P

Walter

#24
CiteerDaar maak je vrienden mee..;)

Dommelsch of Hertog Jan een betere optie?? Trek de tap maar open, hoe laat worden we verwacht? Sappie lust ik altijd wel.
Euhh, Scuba, heb je op de terugweg plek op detrailer? Zie je het zitten ff over Waddinxveen te rijden?  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

PJ-T5R

#25
Mini meeting in Haaksbergen?
Dan kom ik ook, neem ik wel een kratje Grolsch mee. Vriendjes worden met Johann. ;D ;D ;D

PJ

s©ub@

#26
wat een enthiousiasme ineens om allemaal samen aan de versnellingsbak te werken van mijn auto...

dus ff samenvattend; om een bergje monteurs te krijgen heb je alleen een paar kratten pils nodig??
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

#27
Kennelijk wel ja... ;)

s©ub@

#28
:-[ :-[ :-[ Oeps...  :-[ :-[ :-[
probleem gevonden;
ook het trillen dus...

Vandaag ff in een helder moment eens zitten brainstormen en kreeg ineens een ingeving: als ik nou eens het rechtse voorwiel van de grond til en dan een draai geef aan dat wiel zou het theoretisch niet moeten draaien als de aandrijfas en het differentieel in orde zijn... zo gezegd zo gedaan: wiel opgekrikt en bandje draaien en jawel! het wiel draaide!

Probleem zat dus niet in de bak maar in de aandrijving/diff: nou alleen nog ff kijken waar...

Goed tussen het plastic binnenscherm door gekeken in de wielkast en ff zitten "spelen" met het wiel, al draaiend denken dus. Op een gegeven moment draaide ik het wiel in tegen gestelde richting en tot mijn verbazing zag ik dat de complete aandrijfas een centimeter of 5 mee bewoog in de draairichting!

Dit kan dus niet! ff nadenken, wat is hier gebeurt... de as draaide vanaf het wiel tot aan de bak dus een breuk in de as is onwaarschijnlijk... wat kan het dan zijn... nog ff denken en jawel!

 :-[ toen ik de bak eraf heb gehad voor de keerring te vervangen ben ik vergeten om de klem van de aandrijfas terug te monteren <zie foto>  :-[

nou dus maar hopen dat er behalve de borgveer op het einde van de as (in de diff) verder niks kapot gelopen is...

ik schaam me wel vreselijk voor zo'n blunder...  :-[

in ieder geval; iedereen die heeft helpen nadenken; hardstikke bedankt weer... zaterdag ff hier in de garage aan de knutsel dus Johann en Zippo: jullie mogen van een vrije zaterdag genieten  ;)

>> zaterdagavond een update of het probleem compleet opgelost is!
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Hans B6254

#29
Goh, zou het trillen nu ook over zijn?
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]