Per ongeluk een 850 bezitter geworden :)

Gestart door danielhaagen, 08-10-2012 14:18:46

Vorige topic - Volgende topic

danielhaagen

Hallo allemaal,

mijn naam is Daniel Haagen en ben woonachtig in Giesbeek. Zoals de topic titel al aangeeft ben ik sinds vrijdag 3 oktober 2012 per ongeluk de trotse eigenaar van een volvo 850 gle estate geworden.

Om een heel lang verhaal wat korter te maken: deze volvo stond op de veilingsite van BVA. Per ongeluk op geboden voor 650 euro. Normaal gaan er wel mensen over zo'n bedrag heen, maar nee hoor...deze keer niet. Dan is het nog de vraag gunt de verkopende partij de auto voor dat bedrag. Ook dat zie je wel vaker dat het niet gegund wordt en de week erop staat hij er weer tussen. Ook dit ging niet op, per mail keurig een factuur gekregen en of ik hem die vrijdag ook maar op wou halen. Opgehaald, wou hij niet starten. Lampen aan laten staan bleek. Startkabels er aan ... nog steeds niet ... sleepstart ... ook niet ...  :eusa_wall: uiteindelijk naar huis laten transporteren. Hij doet het nu nog niet, maar dat plaats ik wel in het daarbij behorende topic.

Mijn oog viel echter op de achterklep van de volvo. Daar zit een sticker op van het volvo 850 forum. Dus wellicht kent iemand de auto of de vorige eigenaar.

Kenteken van de auto: 50-RT-XG

Wat ik met de auto ga doen weet ik nu nog niet. Ik vind het voor nu vooral de uitdaging om hem aan de praat te krijgen. En dan???

Bij deze de voorstelronde van een 850 bezitter by accident  ;D

R.Bijl

haha wat een verhaal!  ;D

kijk nu maar uit dat je niet besmet word met het volvo virus.....is lastig af te komen!  :eusa_whistle:

nu maar hopen dat hij weer snel roffelt.....nog meer foto`s toevallig,zijn we gek op..

suc6

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

volvobug

Ja sjips happens, per ongeluk eigenaar geworden. Unieke introductie, dat dan weer wel. Eerst maar eens brandstofvoorziening en ontsteking controleren.
Draait de pomp? Heb je benzinedruk op de injectorrail (zit een ventiel op het uiteinde, ff indrukken met sleutel op contact)? Heb je vonk op de bougies?

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Thijs850

Zocht deze 850 liefde? Het oude baasje kon er niet voor zorgen, nu is het aan jou om de zorg weg tenemen! Succes!😃
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

danielhaagen

Zeker een verhaal ja... Dit moet ik nog lang aanhoren ben ik bang... En leg dat maar eens uit aan de vrouw... :D
Als hij het eenmaal doet trekt dat wellicht nog bij :D

Nog even wat foto's gemaakt en geupload dus bij deze:

Hoop hem in ieder geval gauw aan de praat te krijgen zonder al te veel kosten...

FelixB

Grappig, een GLE met een turbodruk-meter.

Daniel (of is het Daniël?), je krijgt nog genoeg tips hier; denk er anders ook aan de AB met alarm nog een paar keer in te drukken met stroom erop, wellicht is het iets simpels . . .
855R & C70 T5 cabrio automaat

danielhaagen

Citaat van: FelixB op 08-10-2012 14:52:53
Grappig, een GLE met een turbodruk-meter.

Daniel (of is het Daniël?), je krijgt nog genoeg tips hier; denk er anders ook aan de AB met alarm nog een paar keer in te drukken met stroom erop, wellicht is het iets simpels . . .

officieel met puntjes ja :) maar daar doe ik niet aan...

zit geen afstandsbediening bij, ook geen alarm en/of startonderbreker aanwezig. dacht inderdaad hier ook al aan.

ja, waarschijnlijk ooit de teller verwisseld.. dus of de km klopt? maakt ook niet uit.. ding moet alleen lopen :)

zyra

Misschien is de brandstofpomp kapot? (heb er zelf al 2 gehad ;))

verron

WAt een prachtig verhaal...........het is zelfs een 2.0 20v...........
Welkom en veel plezier met hem te laten roffelen......pas op, het is verslavend!
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

danielhaagen

Citaat van: zyra op 08-10-2012 15:10:34

volgens mij niet.. hij bouwt druk op.. en komt benzine uit bij het ventieltje... maar wie weet

Hans Duiven

Citaat van: danielhaagen op 08-10-2012 15:18:41
Citaat van: zyra op 08-10-2012 15:10:34

volgens mij niet.. hij bouwt druk op.. en komt benzine uit bij het ventieltje... maar wie weet

Von harte met de Volvo  ;D

Ben

Mods break
Om te voorkomen dat dezelfde vragen in twee topics worden gesteld gaan we hier verder met de technische zaken: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,60116.msg1279654

danielhaagen

Daar ben ik weer. Helaas toch afscheid genomen van de Volvo 850. Was niet meer aan de praat te krijgen en had er wel genoeg van. Dus voor weinig is het nu waarschijnlijk een donor auto geworden.

Echter toch een andere Volvo gekocht, geen 850 deze keer maar een V70 Classic:

Deze start en rijdt tenminste :)

Overigen heb ik hier ook alweer een probleem mee, maar daar open ik zo een apart topic voor in de daarvoor bestemde groep.

Sem

Citaat van: danielhaagen op 26-11-2012 19:48:00
Daar ben ik weer. Helaas toch afscheid genomen van de Volvo 850. Was niet meer aan de praat te krijgen en had er wel genoeg van. Dus voor weinig is het nu waarschijnlijk een donor auto geworden.

Echter toch een andere Volvo gekocht, geen 850 deze keer maar een V70 Classic:

http://i1182.photobucket.com/albums/x459/Knoxville781/AFB8D3ED-A417-44BE-B57B-D4B609259A60-3796-000001B9610E9EA1.jpg

Deze start en rijdt tenminste :)

Overigen heb ik hier ook alweer een probleem mee, maar daar open ik zo een apart topic voor in de daarvoor bestemde groep.
Nice!!! En met Perfo velgen en de juiste bandenmaat! Schitterende auto!  :eusa_clap:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km