MM lampje (vervolg)

Gestart door Red Devil, 08-10-2012 15:58:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Enige tijd geleden ging mijn MM lampje branden. Ik heb toen de EGR en het hele inlaattraject los gehaald en gereinigd. Het lampje bleef aan en uit gaan, zonder dat er een pijl op de trekken was. Ik merkte wel dat toen het lampje brandde, de auto wat minder makkelijk toeren maakte. Ik had nog een lmm liggen, dus die gemonteerd.

De auto heeft nog nooit zo makkelijk toeren gemaakt en trekt als een beer, maar het MM lampje brandt nu continu.

Iemand enig idee. Accu even losgooien bijv.

Ik hoor het graag.

Ted

Sbv

Reset met Vida, dan is de foutcode gelijk weg.

UIteraard eerst foutcodes uit lezen, dan weet je waarom lampje gaat branden

Red Devil

Update:
Nog geen tijd gehad om uit te laten lezen!!
vandaag viel de Cruise Control uit. Verder bromt de auto staionair als een gek en remt erg schokkerig ook bij lage snelheden. Vacuumlek of kapotte sensor ergens?

Ted

Sbv

Nogmaals Ted eerst maar eens laten uitlezen.
Het kan van alles zijn en om nu te gaan gokken

Neem aan dat het over de S70 gaat

SMartin

Citaat van: Red Devil op 09-10-2012 17:00:00
Update:
Nog geen tijd gehad om uit te laten lezen!!
vandaag viel de Cruise Control uit. Verder bromt de auto staionair als een gek en remt erg schokkerig ook bij lage snelheden. Vacuumlek of kapotte sensor ergens?

Ted

Heb het ook gehad dat mijn diesel stationair vreselijk stond te dreunen, bleek de bovenste motorsteun (het rubber) finaal doorgescheurd. Kan je zo zien.

Red Devil

Bovenste motorsteun is goed. Afspraak gemaakt bij dealer, kon er alleen niet meteen terecht. Dus zelf toch weer aan het zoeken gegaan. Hierbij ontdekte ik een scheur in de turboslang bij de aansluiting op de turbo. Dit is inmiddels hersteld en de motor loopt weer lekker rustig......nao ja rustig, het is een blijft een diesel. Alleen gaat het mm lampje niet uit en ik heb nog steeds geen cruise control. Volgens het forum zou er ook bij het gaspedaal een vacuumleiding lopen voor deze cruise control. Alleen is dat bij niet het geval. Ander model cruise control of....

Ted

UserID6342

Diesel heeft geen vacuĆ¼m voor de CC, is allemaal electronisch geregeld via het gaspedaal, motorECU en de handel.  Meer zit er simpel gezegd niet tussen.

Red Devil

Zijn er problemen bekend, bij deze CC's? CC is er mee gestopt, nu ik terugdenk, na het loshalen van de accu. Zekering is intact.

Ted

Sbv

Pedaalstand sensor ? Ik heb dat bij mijn S60 D5 een keer gehad

Red Devil

Hoi, Vandaag is de S uitgelezen. MM lampje was het gevolg van het scheuren van de turboslang en de CC was het gevolg van een defecte sensor van het koppelingspedaal. De laatste is verholpen moet alleen nog achter een nieuwe turboslang aan, dus als iemand er nog een heeft liggen.....

Kreeg wel compliment van dealer dat de motor zo mooi liep. Toch weer leuk om te horen.

Ted

Piet

Beter geen oude turboslang monteren maar gewoon een nieuwe.

Red Devil

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in.

Gr.
Ted

Red Devil

Vandaag ging MM weer branden. Met draaiende motor hoorde ik de Pierburg PA6-6f30 selenoid als een razende tikken. Onder het rijden maakte de auto moeilijk toeren en turbo kwam niet in. wat doet deze klep precies? Hij zit aangesloten op de carterventilatie, op de slang van de IC en op de turbo. Dit zijn alledrie vacuumslangen.

gr.
Ted

elianmars

Dat is toch de tcv (turbo control valve)?

Red Devil

Hoi,
Volgens mij wel, maar helemaal zeker ben ik er ook niet van. Hij zit iig op het lichtfilterhuis gemonteerd middels een stalen steun.

Ted