Winterbanden op staal... Doppen of niet?

Gestart door Arnie82, 08-10-2012 19:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arnie82

Even een beroep op de eerlijke mening van mede Volvo bezitters...

Over een paar weken gaat het weer tijd worden om de winterwielen onder de auto te gaan zetten. Bij mijn V70 heb ik een set 16" stalen wielen met winterbanden. Nu zit ik met een dilemma.

Voor het mooi zal ik de velgen even moeten schuren en opnieuw zwart moeten spuiten. (paar plekjes door dopmontage etc.)
Daarintegen zit ik ook te twijfelen om op marktplaats oid. nog een setje originele 16" doppen aan te schaffen.

Nu de vraag... Wat zullen jullie doen? Zwart staal of toch even een setje doppen erop?

Mijn V70 heeft een standaard verlaagd onderstel dus de wielen voor en achter vullen de wielkasten mooi. Misschien is een setje 16" doppen best wel fraai?

Wat vinden jullie, en zijn er misschien foto's van een verlaagde V70/850 met 16" doppen en staal?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Sbv

Licht metaal ?  ;D

Ik zou anders gewoon zonder doppen gaan rijden

Arnie82

Citaat van: Sbv op 08-10-2012 20:00:04
Licht metaal ?  ;D

De 16" Perfo's die momenteel onder de auto zitten met de zomerbanden gaan wel weg om plaats te maken voor 17" maar die wil ik compleet verkopen... Voor de winter vind ik staal prima. (ivbm pekel en schoonmaken etc.)
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

StefanCJ


KIM

Die perfo's zijn best goed schoon te houden in de winter; ik heb Titans voor de winter.

Ik begrijp niet dat mensen die zwarte putdeksels mooi vinden. Lichtmetaal of doppen.

verron

Ik heb er wel doppen onder/op en vind het persoonlijk niet misstaan..................maar ik heb toch liever lichtmetaal.

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

BBS

Citaat van: KIM op 08-10-2012 20:06:59
Die perfo's zijn best goed schoon te houden in de winter; ik heb Titans voor de winter.

Ik begrijp niet dat mensen die zwarte putdeksels mooi vinden. Lichtmetaal of doppen.

+ 1 ;)
Ik heb ook een setje Perfo's voor de winter en Nebula's 17" voor de zomer.
365 dagen per jaar in stijl over de straat 8) :D
Volvoloos....

henry classic v70

... doppen :eusa_think: zou ik niet doen.. trouwens die doppen van Verron staan niet verkeerd
Setje 17" immi-pegs zoeken voor de winter (heb ik ook) zijn ook makkelijk schoon te houden..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Wij rijden met zowel de V70n (17" ori Pegasus) als de S70R (Comets) op licht metaal in de winter

)()()sT

Hij vraagt doppen of geen doppen op zijn staalvelgen. Wat heeft ie dan aan de optie lichtmetaal terwijl ie aangeeft de 16" set te willen verkopen ???

Gewoon lekker zonder doppen, wat maakt dat nou uit voor de winter 8)

fredtref


Thijs850

Lichtmetaal cetus, liggen ze er al onder beetje vroeg?
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

Arnie82

Voor de duidelijkheid... Bij de aanschaf van de V70 zaten de 4 stalen wielen met nog goede winterbanden bij de koop in.

Vind het dus zonde om weer andere banden en velgen aan te schaffen. Een optie om ze op de Perfo's te zetten is aanwezig maar aangezien de Perfo's nog goede zomerbanden hebben verkoop ik deze liever compleet. Voor de winter volstaat staal voor mij prima... Ben alleen benieuwd wat de meningen zijn tussen staal of doppen  ::)

Ik heb al zitten zoeken naar een verlaagde Volvo met 16" doppen aangezien dit vaak nog weer wat anders smoelt dan een standaard onderstel...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Chris

Gewoon lekker zonder doppen... doppen zijn ook geen gezicht ;), dan maar beter gewoon zwart staal.

verron

Ik heb een jaar zonder doppen gereden en vind het geen gezicht van die vieze zwarte dingen, gewoon originele volvo doppen erop, ziet het er tenminste nog een beetje netjes uit. kunnen we lichtmetalen net zo goed niet meer schoon maken als we zwarte velgen mooi vinden..........
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)