Low budget tuning: LPG Ram Air Direct

Gestart door reef, 09-10-2012 09:25:34

Vorige topic - Volgende topic

Midicijnman

-D©©©L-

Ik heb tijdens de laatste dyno run mijn schoonmoeder in de luchtstroom voor de auto gezet.  En wat denk je !?    Een vastgevroren gasklep !

rovelra

Citaat van: -D©©©L- op 09-10-2012 14:24:08
Ik heb tijdens de laatste dyno run mijn schoonmoeder voor de auto gezet.  En wat denk je !?    Een vastgevroren gasklep !

Tja dat heb je met ijskoude schoonmamas!
;D

Ries van de Zilverschuit

We gaan volgens mij een beetje off topic mannen!

Om terug te komen op de topicstarter: dit systeem is al eens door General Motors gepatenteerd. Dat was de eigenlijke reden dat de deal van Victor Muller met Saab en de Chinezen niet door mocht gaan. Deze vinding mocht niet in Chinese handen vallen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Misha

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 09-10-2012 14:58:30
We gaan volgens mij een beetje off topic mannen!

Om terug te komen op de topicstarter: dit systeem is al eens door General Motors gepatenteerd. Dat was de eigenlijke reden dat de deal van Victor Muller met Saab en de Chinezen niet door mocht gaan. Deze vinding mocht niet in Chinese handen vallen.
;D ;D :eusa_clap:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

toppertheo

zow eindelijk weer een echte lowbudget tuning  :o

jullie doen er allemaal wel een beetje lacherig over maar ik heb zelf meegemaakt wat deze aanpassing doet en dat is niet mis.
we vernamen met deze aanpassing onder in toeren zeker een toename van 3 decibel en hoger in de toeren liep dat wel op naar 6 decibel dat zijn geen slechte resultaten lijkt mij!!
al met al is de roffel beleving behoorlijk toegenomen en de resultaten kwamen uit op een toename van zeker 10%  :eusa_dance:

he Reef mooi dat de roffel bevalt en spreek je binnenkort weer.

Martijn_B

Neem aan dat je de wetenschappelijke onderbouwing graag met ons deelt?

:D
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Zo heb ik eens in een 2.0 16V VW motor een stuk regenpijp gewurmt tussen het luchtfilterhuis en de gasklep en met een lekker resultaat dat er onderin
meer koppel te vinden was,...gezien de gemaakte kosten was het een plezier en opmerkelijk in het rijgedrag.

Motorisch was het een standaard auto.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

YoeriR

ik snap m niet, want met LPG moet er toch juist niet te veel lucht bij komen? Ivm uitwaaien? Of kan deze mod wel bij lpg?

-D©©©L-

Citaat van: YoeriR op 09-10-2012 17:00:44
ik snap m niet, want met LPG moet er toch juist niet te veel lucht bij komen? Ivm uitwaaien? Of kan deze mod wel bij lpg?

jawel hoor, gewoon harder rijden.

YoeriR

Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? En hoe het werkt bij een lpg auto?

Johann

Citaat van: YoeriR op 09-10-2012 17:09:19
Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?

Goed.

Citeer
En hoe het werkt bij een lpg auto?

Ook goed.

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 09-10-2012 17:15:38
Citaat van: YoeriR op 09-10-2012 17:09:19
Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?

Goed.

Citeer
En hoe het werkt bij een lpg auto?

Ook goed.

zelfs de Volvo carrier wordt voorzien van LPG en deze mod, hoorde ik.  Een korte berekening leert dat er vrij simpel 3400 liter lpg mee kan.
voldoende om met twee tankvullingen de wereld rond te rijden.

toppertheo

Citaat van: YoeriR op 09-10-2012 17:00:44

kan alleen bij LPG injectie (LPI) of dampgas injectie en dus niet bij een normale gasinstallatie.
als je dit doet bij een verdamper gasmengstuk installatie dan krijgt hij bij hogere snelheid teweinig lpg en loopt de motor kapot.

reef

Ik moest erg lachen, vooral om de eerste reacties. Scherp hoor Misha! Volgende post zal ik wat serieuzere zaken aanhalen. Hoewel; het is een drieluik. Waarmee zullen we de volgende keer gaan experimenteren Toppertheo?
850 2.5 I 20V AUT. LPI Luxury-line