turbo plaatsen

Gestart door ayrton, 10-10-2012 14:35:09

Vorige topic - Volgende topic

ayrton

halo kan iemand me helpen ?  ik ga de wagen van men vriendin overnemen genaamd de volvo 854 2.0i 10v bij deze vroeg ik me af of op dit type motor een turbo kan geplaatst worden ?  mvg 

Walter

Misschien een Mosselman

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

ayrton

ayrton

Citaat van: ayrton op 10-10-2012 14:44:26
mosselman ?
ok das dus een type turbo :P  srry ben niet zo beezig met auto technieken alvast bedankt zal dit ff verder onderzoeken :P  :D

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

MarkoC70T5

Citaat van: ayrton op 10-10-2012 14:47:48
mosselman ?
ok das dus een type turbo :P  srry ben niet zo beezig met auto technieken alvast bedankt zal dit ff verder onderzoeken :P  :D
Je kan dan beter gewoon aan andere auto nemen  met een Turbo.
Het is echt niet de moeite waard als je geen hobbyist bent die zelf alles wil aanpassen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

snix

Het kan... Je weet daarna heel veel van de volvo af en is een leuke en leerzame klus. Maar het WHOW!!!! effect heeft nog niemand bereikt hiermee.
Beetje centen sparen, een T-5 kopen en vanaf daar verder is waarschijnlijk minder duur. Voor je gevoel leuker en sneller het WHOW effect ;)

ayrton

idd maar dat is het juist met behulp van een vriend die voor volvo werkt is dit mss wel te doen :)  en anders laten we de wagen netjes standaard zoals hij nu is :) toch alvast bedankt voor de reactie mvg

ayrton

Citaat van: snix op 10-10-2012 15:06:35
Het kan... Je weet daarna heel veel van de volvo af en is een leuke en leerzame klus. Maar het WHOW!!!! effect heeft nog niemand bereikt hiermee.
Beetje centen sparen, een T-5 kopen en vanaf daar verder is waarschijnlijk minder duur. Voor je gevoel leuker en sneller het WHOW effect ;)
das juist maar dat whow effect dat moet voor mij niet tis gwn dat de wagen iets vlotter gaat als nu :P

snix

Citaat van: ayrton op 10-10-2012 15:09:40
Citaat van: snix op 10-10-2012 15:06:35
das juist maar dat whow effect dat moet voor mij niet tis gwn dat de wagen iets vlotter gaat als nu :P
Afwegen.... Besef je dat een mosselman kit voor 500 euro gaat dacht ik. Daar moet nog een turbo bij. 150, revisie 150 en nog wat leuk spul voor 50. Dan nog wat klemmen en een hele hoop werk.
Verkoop je huidige 850 voor 500 (gaan ze meestal wel) doe daar bovenstaand bedrag bij. (=500 + 900= 1400) en dan bel je deze beste man :D http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,59583.0.html lul nog wat van de prijs af en met wat je overhoud knap je het eerste deel op. KLAAR :D (had ik ook eigenlijk moeten doen  :( )

ayrton

inderdaad maar toch geef liever een centje meer uit aan mijn huidige 850 vermits deze buite een paar krasjes na in tip top staat is en maar 160000 km heeft :)  , dus met wat zoek en snuffel werk zal dit wel te verwezenlijken zijn ben iets te gehecht aan deze wagen om hem weg te doen :) maar toch bedankt voor de info :)

Martijn_B

Gewoon T5 blok inhangen à la ulkeman
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

snix

Citaat van: ayrton op 10-10-2012 15:51:12
inderdaad maar toch geef liever een centje meer uit aan mijn huidige 850 vermits deze buite een paar krasjes na in tip top staat is en maar 160000 km heeft :)  , dus met wat zoek en snuffel werk zal dit wel te verwezenlijken zijn ben iets te gehecht aan deze wagen om hem weg te doen :) maar toch bedankt voor de info :)
Geen probleem ik geef alleen mijn mening over de kosten :D
Maak een blog aan hier op het forum op het moment dat ideeen concreet beginnen te worden. Ik ben zelf heel benieuwd ;)

Mark10v

Ik zet 10 euro in dat het nooit gaat gebeuren.

Sorry niks persoonlijks, maar het is een rot klus die de kosten niet waard is (puur rationeel gezien) en dit is echt niet als een persoonlijke aanval bedoeld, maar als je op dit forum zoekt is deze vraag al veel vaker voorbij gekomen met vrijwel altijd dezelfde uitkomst.

Wat gezegd word, koop of een t5 of een t5 blok.
Dat gezegd hebbende, als jij hem werkend krijgt, kom langs krijg je je 10tje.
Volvo 850 2.5 10v handgeschakeld.
Volledig 10v uitgevoerd.

Piet

Citaat van: MarkoC70T5 op 10-10-2012 14:55:33
Citaat van: ayrton op 10-10-2012 14:47:48
mosselman ?
Je kan dan beter gewoon aan andere auto nemen  met een Turbo.
Het is echt niet de moeite waard als je geen hobbyist bent die zelf alles wil aanpassen.

Als je wel een hobbyist bent die zelf alles wil aanpassen is het ook totaal niet de moeite waard.