bovenste motorsteun stellen met gradenboog

Gestart door rbts, 12-10-2012 09:53:20

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Mijn subframebouten zijn enkele jaren terug vervangen geweest (niet bij Thuur) en ik vermoed ook met de luchttol.
2 van die bouten blijven maar loskomen, binnen enkele weken wordt heel de boel vervangen (inclusief rubbers) omdat ik het stilaan zat ben om telkens die bouten aan te draaien omdat de boel weer gaat geluiden maken.

Doe mij maar langere en duurdere reparatietijden dan. Geen uitgerokken bouten voor mij, maar ik ben dan ook semi-neurotisch(het Misha-syndroom) als het op mijn auto aankomt. ;D

Emiel

Laat ik dan bij een uitzondering werken.
Wij zetten wel aandrijfasmoeren, subframebouten, vliegwielbouten, remzadelbouten etcetc vast met een momentsleutel. Wij willen het risico niet lopen dat of iets afbreekt, of losloopt. Wat de rest doet moet ie lekker zelf weten, zo werken wij niet.

-D©©©L-

Citaat van: Emiel op 13-10-2012 08:26:17
Laat ik dan bij een uitzondering werken.
Wij zetten wel aandrijfasmoeren, subframebouten, vliegwielbouten, remzadelbouten etcetc vast met een momentsleutel.
...

kleine moeite toch ?

Piet

Als  je een rekbout vastramt met een luchttol of op gevoel aantrekt zijn er drie mogelijkheden:
- hij is niet genoeg opgerekt en zal los willen komen
- hij is te ver opgerekt en daardoor ernstig verzwakt en zal bij grote krachten af kunnen breken danwel bij evenentuele toekomstige demontage gaan afbreken.
- heel toevallig is hij net dat kleine beetje opgerekt waarin ie op de juiste wiize zijn werk kan doen.

Gewoon russische roulette dus, maar dan wel met 1 ontbrekende kogel i.p.v. 1 kogel in net magazijn.

UserID6342

Laten we er maar over ophouden, want dit word een gebed zonder end. Laten we het zo stellen dan;

Er zijn mensen die overal een momentsleutel bij gebruiken (zelfs bij klepdeksel- en vliegwielbouten) en er zijn mensen die dat niet doen.  Beide type mensen hebben klanten die uiterst tevreden zijn en waarvan de auto in ronduit prima staat van onderhoud is.

Piet

Je hebt gelijk Dirk ....laten we er over ophouden. Alles is er nu wel over gezegd.
Iedereen moet het uiteindelijk  gewoon zelf weten hoe hij het doet.