Nieuwe aanwinst: V70 2.4 170 pk.

Gestart door KXS70, 13-10-2012 08:38:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ik ben toch wel benieuwd waar je de wagen gekocht hebt en tegen welke prijs (mag, als je het wil vertellen ook per pb).
Dit, aangezien er geen garantie op zit. Is het een origineel Nederlandse wagen?

UserID6342

Ben het met Stinus eens dat er, uitgaande op wat jezelf verteld, weinig schokkends aan is voor een auto van 13 jaar oud.  Gewoon maken dat ding en klaar.

Euhm Marcel, garantie op een auto uit '99 ?  Dan zou hij dat ding tegen een wereldprijs moeten hebben gekocht want garantie betaal jezelf...

)()()sT

#17
Idd. valt het wel mee toch? Onderhoud en reparatie hoort nou eenmaal bij een wagen van 13/14 jaar oud. Gewoon eens na laten kijken en desgewenst 'stage nullen' :)

De genoemde zaakjes gaan ook in de leeftijd stuk, of ie nou 250k. of 50k. gelopen heeft.

KXS70

Geeft de burger toch weer moed; jullie reacties. Bedankt  :-*!

Ik ben me er wel van bewust dat de wagen op leeftijd is en een paar probleempjes kan/mag hebben. Wat ik vooral wil weten is, welke (soort) schade de auto in het verleden heeft gehad en of een en ander verband met elkaar houdt. Ik dacht een oudere auto, en zeker een 850 of een S70, toch wel aardig te kunnen 'lezen'.

Nogmaals: met de andere Volvoos, ook de 900serie, hebben we dit soort problemen, probleempjes dus, nooit gehad.

Deze mens zit nu gewoon in een periode van onzekerheid, en wil gewoon zekerheid.

Groet, Dick

devonius

Ach, met een oude auto moet je ook een beetje geluk hebben. Soms heb je er geen of weinig omkijken naar en de andere keer niet. Dat neemt niet weg dat het hele fijne autos zijn en zo te lezen zijn jouw mankementen goed te verhelpen.
Hoort wel een beetje bij een oude auto. En je kunt niet alles aan de buitenkant zien.

elianmars

#20
Citaat van: Dirk342 op 13-11-2012 06:55:54
Euhm Marcel, garantie op een auto uit '99 ?  Dan zou hij dat ding tegen een wereldprijs moeten hebben gekocht want garantie betaal jezelf...

Ik zie vaker een "wereldprijs" gevraagd worden bij 850's en x70's met lage kilometerstanden. Als er meer dan 4500 euro is betaald en de wagen is gekocht bij een Bovag garage moet er 6 maanden garantie op zitten.
Vandaar mijn opmerking.


@Dick: Je vorige wagen is alweer verkocht, zag ik.

KXS70

Klopt. Binnen een paar dagen. Heeft de firma goed aan verdiend.

Was overigens ook een prachtige, zeer betrouwbare, wagen en zonder schadeverleden.

V70R AWD

Benzinelekkage kunnen de metalen pijpjes zijn vanaf de tank, de mijne lekte daar van de week ook op.
Even de beschermkappen weghalen aan de onderkant en even controleren.
Ik heb pijpje stukje afgezaagd en stukje slang met klemmetjes er tussen gezet, problem solved.

BTW:

welkom hier

KXS70

Bedankt voor je reactie.

Komende zaterdag gaat 'ie in ieder geval op de brug. Mogelijk dat we dan kunnen zien wat die vlek (op een betonvloer)veroorzaakt. Opvallend vind ik dat de vlek, die lijkt aan te groeien, geen geur afgeeft. Indien sprake is van een lekkage van de benzinetank, zou dit toch wel het geval moeten zijn?

Groet, Dick

KXS70

Heb de wagen vannacht eens andersom geparkeerd en een krant onder de achterzijde van de wagen gelegd. Lekker ouderwets dus. Krant was vanochtend compleet schoon en droog  :eusa_dance:

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de buur(t)jongens hun scooters overdag repareren op mijn plek in de kelder, gelet ook op de slipsporen van banden.

Mogelijk dus te vroeg gepiept  :eusa_pray:

Groet, Dick