Tankinhoud V70R awd

Gestart door mathh, 20-09-2004 11:42:40

Vorige topic - Volgende topic

mathh

Toen ik de AWD pas had heb ik in het instructieboekje naar de tankinhoud gezocht: 64 liter ! Dat is 4 liter minder dan in de T-5R. Een en ander is een gevolg van de AWD.

Bij de eerste keer tanken (met nog 30 km tot 0) gooide ik er 72 liter in!!!
Ik heb me dat zelf pas later gerealiseerd en kon het bonnetje niet vinden, dus begon ik aan mezelf te twijfelen.
Gisteren echter (met weer nog 30 km tot 0) 68 liter getankt  ??? Bonnetje heb ik nog.
Wordt ik nou door de benzinemaatschappijen genaaid waar ik bijsta of gaat er echt meer dan 64 liter in de tank?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Entuscan

Het is al lang geleden dat ik de benzine tank nog eens vol gedaan heb, maar der gaat normaalgezien meer als 64L in.
Dacht ook rond de 70L.

Straks eens kijken wat in mijn boekje staat
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

thuur

Vergeten jullie niet het aantal liters 'reserve' erbij te tellen?

Gr 8)

JCviggen

ik heb in mijn 850 nog nooit meer dan 67 liter ingekregen. Zelfs als er nog maar 40 km te rijden stond op de boordcomputer (en ik heb aan de lijve ondervonden dat als hij op ---- komt hij ook effectief LEEG is)
gaat zeker niet méér in dan opgegeven dus..
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mathh

Citaat van: JCviggen op 20-09-2004 14:15:48
ik heb in mijn 850 nog nooit meer dan 67 liter ingekregen. Zelfs als er nog maar 40 km te rijden stond op de boordcomputer (en ik heb aan de lijve ondervonden dat als hij op ---- komt hij ook effectief LEEG is)
gaat zeker niet méér in dan opgegeven dus..
Klopt, bij de 850 is me dat ook nooit gelukt.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18