Afvlakken verbrande Kop

Gestart door Wilmeister, 18-10-2012 08:54:01

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

"Gewoon" ergens via hier een motor scoren of een hele auto.
Moet ik voor mijn 854 ook... ;)

Piet

snix

Citaat van: Piet op 18-10-2012 13:09:39
Citaat van: Wilmeister op 18-10-2012 12:56:19
Als ik nou gewoon die ouwe kop er weer op laat schroeven, dan ben ik het goedkoopst uit.
Kan ie daarmee blijven rijden?
0.7 mm is meer dan 2x de toegestane hoeveelheid die afgenomen mag worden !!!
Dus....... Nee, dat gaat niks worden.
Waarom gaat dat niets worden. (zegt iemand die hier geen kaas van heeft gegeten en dus een beetje bij wil leren)

NinaPaul

Omdat hierdoor (o.a.)

-je verbrandingskamer veranderd
-je kleppen dichter bij de zuiger komen (aanraken?)
-de kop verzwakt kan zijn
-je compressie verhouding verhoogt
-vlamfronten kunnen veranderen
-distributie riem verder gespannen moet worden
-vloeistof kanalen niet meer (goed) overeenkomen
-etc.

Er zijn dus heel wat zaken waar het invloed op heeft.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

En de kop dan waarschijnlijk dermate is vervormd, dat je nokkenassen ook niet lekker meer in hun lagers willen lopen

NinaPaul

Citaat van: Piet op 18-10-2012 15:27:38
En de kop dan waarschijnlijk dermate is vervormd, dat je nokkenassen ook niet lekker meer in hun lagers willen lopen

Dan ga je er wel vanuit dat de kop gevlakt is, omdat deze krom was.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wilmeister

Ah zo. Maar verder geen probleem dus?
;D
If you need to get something done, ask the busiest people..

Piet

Citaat van: NinaPaul op 18-10-2012 15:39:09
Citaat van: Piet op 18-10-2012 15:27:38

Dan ga je er wel vanuit dat de kop gevlakt is, omdat deze krom was.

nou als er 0.7 mm af moet...... zou geen andere reden kunnen verzinnen voor zo veel afname.

Wilmeister

Ja, ze zeiden ook dat ie kromgetrokken was.
If you need to get something done, ask the busiest people..

snix

Oke als ik het dan goed begrijp kan een motor dan maar 1 meer een pakking wissel krijgen omdat je anders zeer dicht tegen de tolerantie aankomt ?

NinaPaul

Er is geen enkele reden, waarom je het zou doen. Aangezien het buiten de tolerantie valt.

Maar ik heb wel eens minimale scheurtjes tussen de cilinders gezien, door hitte, die er net buiten de tolerantie uit waren te vlakken.
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Nee hoor, ik heb opels gehad die aan de 6e 7e kop pakking toe waren. (ja ja opel rommel, we weten het)

Er zijn overmaatse koppakkingen voor te krijgen (aantal inkepingen aan de zijkant) maar vlakken moet je enkel doen wanneer het noodzakelijk is
(al zullen hier genoeg mensen het mee oneens zijn). En wanneer je dan eenmaal gaat vlakken altijd de kleinst mogelijke waarde gebruiken (aantal honderdsten dat je eraf haalt).
-Gottfried Leibniz

snix

Piet

Bij voorkeur moet je zelfs liever niet vlakken.
Dit moet je alleen doen wanneer er een kromming is die buiten de toleranties valt (zowel dwars als in de lengterichting gemeten) of wanneer er een te diepe kras op het vlak zit.
En dan alleen zoveel afnemen als absoluut noodzakelijk is inderdaad.
Zolang de kop niet beschadigd of krom is geraakt kun je in principe oneindig veel pakkingen vernieuwen.
Overmaatse pakkingen vind ik persoonlijk geknoei.

Als de kop overigens zo krom is dat er 0.7 mm af moet kan het niet bestaan dat de nokkenassen nog goed gelagerd lopen.
Het zou me ook niet verbazen als de zuigers de kleppen gaan aantikken dan.

NinaPaul

Citaat van: Piet op 18-10-2012 16:35:30
Overmaatse pakkingen vind ik persoonlijk geknoei.

Dat staat door de constructeur(s) gewoon voorgeschreven hoor, zijn OEM onderdelen.
-Gottfried Leibniz