techniek

Gestart door sappel, 18-10-2012 11:21:34

Vorige topic - Volgende topic

sappel

Odometer reparatie
Deze week weer een les gehad in nederigheid. Best wel frustrerend. Het dashboard uitgebouwd en daarna de odometer bekeken. Het radertje had natuurlijk een gebroken tandje. Dit vervangen door een nieuw exemplaar en de hele santekraam weer teruggezet EN!!! Hij deed het nog steeds niet. Opnieuw begonnen na een paar dagen, en wat bleek:  2 pennetjes van de stekker waren samengevouwen tijdens de montage. Na dit te hebben hersteld weer alles terug gebouwd. RESULTAAT: weer niks. Vraag is het motortje van de teller zelf misschien stuk? Is er een zekering voor dit circuit?
Vraag voor ik opnieuw ga beginnen : zijn de tellers ook te controleren op funktie voorafgaand aan de montage, want dat is het meeste werk. Ik weet inmiddels wel dat hoe vaker je het dashboard uitbouwt hoe sneller het gaat.

KIM

Je kunt in principe het bovendek weglaten tijdens testen, indien je geen bijrijdersairbag hebt. Indien wel, zul je de foutcode die op de ontbrekende airbag gaat komen moeten resetten.

Bij genoemde methode hoef je dus alleen maar het instrument te monteren met de stekkers en klemmen.

sappel

Bedankt kim, ik heb wel een bijrijdersairbag. Inmiddels een 2de hands odometer die werkt op de kop getikt, maar deze heeft helaas een 2 polige stekker aan een snoertje  terwijl bij mijn auto een 4 polige vaste stekker zit. Ik denk dat ik de 2 polige niet kan gebruiken. klopt dat? Verder moet ik de werkelijke km stand nog laten uitlezen voor de correctie voordat ik het dashboard voor de 3de keer ga uitbouwen.