Met de DOP 2.3 T naar het land der Roffels

Gestart door LouisXIV, 19-10-2012 09:13:34

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

nkasper

Gisteren met de huurauto de Etna beklommen. Kwam op weg naar boven een groene v70 tegen met kenteken xn... Je ging aan het begin van de middag naar beneden via Zafferana, toch grappig.
Verlangde wel naar de 850 (huurauto fiat 500L :-[)

StefanCJ

LouisXIV

Citaat van: nkasper op 03-08-2014 21:04:38
Gisteren met de huurauto de Etna beklommen. Kwam op weg naar boven een groene v70 tegen met kenteken xn... Je ging aan het begin van de middag naar beneden via Zafferana, toch grappig.
Verlangde wel naar de 850 (huurauto fiat 500L :-[)
Ik weet niet in welke 500 je zat maar grappig. De wereld is klein ;-)

LouisXIV

Inmiddels al weer voor de 2e dag in San Vito Lo Capo. Ook hier weer fantastisch weer.
Wel een dure camping 65 EUR excl. Douche per nacht.

henry classic v70

Schitterende foto zo op de kop :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Miel850

65 piek per nacht en dan moet je ook nog op de kop kamperen??!!
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Sbv

Citaat van: Miel850 op 09-08-2014 20:53:05
65 piek per nacht en dan moet je ook nog op de kop kamperen??!!
iets erbij dan ging in lekker in hotel zitten ipv kruipen in tent

)()()sT

Fijn hè, al die meningen van anderen. Lijkt die Volvo-Facebook-dinges wel.

;D

Geniet er lekker van Louis, al kost het een meier! ;D

Taranis

Citaat van: )()()sT op 10-08-2014 09:51:20
Fijn hè, al die meningen van anderen. Lijkt die Volvo-Facebook-dinges wel.

Als je daar niet tegen kunt, moet je niets posten.

Ik ben 't overigens wel met Sander eens: 65 euro per nacht zonder douche deed ik van z'n leven niet ;D

LouisXIV

Die reacties zijn juist leuk en ten aanzien van de kosten alle campings op Sicilië zijn duurder dan het vaste land.
Dit is onze laatste camping hier op Sicilië we staan hier al een paar nachten en gaan morgen weer de overtocht maken naar Calabrië. Het plaatsje waar we nu staan heet heel toepasselijk "Finale" vlakbij Cefalú aan de Noordkust.

StefanCJ

Mooi uitzicht daar, geniet van de laatste dagen.

LouisXIV

Vanochtend even flink het Oliepeil bijgevuld de auto stond eindelijk vlak. De hele vakantie in de gaten gehouden maar nergens stond de auto horizontaal. Vanochtend stond het peil een kleine cm onder het min niveau  :eusa_shifty: Het lampje heeft niet gebrand. 600 cc bijgevuld en nu sinds vertrek 5000 km gereden en in totaal 1 liter olie gebruikt bij vertrek stond hij één streepje onder het midden. Ook vanochtend stond de auto misschien niet volledig vlak. Maar ik schrok wel ff. Ik vraag me af hoe laag het peil moet zijn voordat het olielampje gaat branden. Niet dat ik dat uit wil gaan proberen maar ik vroeg het me gewoon af.
Vrijdagochtend vertrekken we vanaf Lago di Trasimeno over Basel naar Zuid-Duitsland en zaterdag rijden we weer naar Soest.

The Demon

Het lampje gaat branden bij een te lage oliedruk, dat wil je echt niet zien, zeker niet als je lekker in de toeren zit want dan is het te laat.

LouisXIV

Citaat van: The Demon op 19-08-2014 21:36:57
Het lampje gaat branden bij een te lage oliedruk, dat wil je echt niet zien, zeker niet als je lekker in de toeren zit want dan is het te laat.
inderdaad niet want vrijdag gaan we weer de Alpen door en dan heb ik die toeren echt wel nodig.
Het is wel mooi om te zien hoe goed onze auto's het doen in de bergen zeker ook in vergelijking tot de nieuwere Volvo modellen.